Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2205
Hei!
Noen som vet hvor jeg kan finne Hip Hop / rap konserter i Norge?
Vet om ticketmaster, livenation å linticket.

Men tenker på små arrangemanger rundt i Norge?
Noen som har noen tips til hvor å hva jeg kan søke, eller se etter?
Kan dele noen tips!
Jeg bor i Oslo, så her er det nok en del mer som skjer enn de fleste andre steder.

Men anbefaler deg å følge med på SoMe, spesielt Facebook! Er stort sett der alle arrangementer blir lagt ut, også de som er for små for Ticketmaster. Følg med på Discovery fanen.
Dersom du mater algoritmene med riktig ting får du mye bra forslag. Melder meg på "interessert" i alt som er i stilen jeg liker, eller events jeg vil ha anbefalt mer av, selv om jeg ikke nødvendigvis liker artisten som spiller den kvelden.

Er ofte undergrunns, eller helt ukjent rappere som spiller på cafeer og barer for 0-200,- CC i døra.

Dersom du kjenner til hiphopmiljøet i området ditt gjelder det å følge grafftimalere, rappere og produsenter på Instagram eller annet. Da de ofte støtter hverandre med å poste litt promo og shoutouts til kommende konserter på stories

For å generelt følge med på undergrunnsmiljøet anbefaler jeg Hip-hop Norge. Der er det mye bra diskusjoner, mest for rappere og produsenter. Men dersom du er interessert er det også gøy å "lurke".
Blir postet mye nye låter, og noen arrangementer. Men stort sett oslo-basert

Hiphop & R&B utelivsguide

Hiphop & R&B utelivsguide pt2
Sist endret av KjemikalieX; 13. november 2019 kl. 10:24.
Tusen takk for svar! ��

Reiser gjerne på konserter i Oslo, bor på Jæren.. har verdt på noen små arrangemanger, men skal ta også følge med på di sidene.

Prøver og følge di fleste jeg liker på Instagram osv. Men må vel ærlig si jeg liker Oslo-rapperene, mer en de her i Rogaland :-)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
14 0
Hai igjenn!
Er det sånn med utenlandske rappere og?
Underground musikk, vinne paz, cypress hill, wu tang clan osvosv..

Hørt at plutselig så bare er di i Norge, så viste ikke om det er ei spesiell side du finner info på?
Sitat av Out of it Vis innlegg
Hai igjenn!
Er det sånn med utenlandske rappere og?
Underground musikk, vinne paz, cypress hill, wu tang clan osvosv..

Hørt at plutselig så bare er di i Norge, så viste ikke om det er ei spesiell side du finner info på?
Vis hele sitatet...
Følge de på Facebooksidene deres o.l har jeg hell med, der reklamerer de ofte tourene sine
Spotify har også en funksjon på artistens side hvor den viser konserter nær deg. En ide kan også være å melde deg på mailinglista til forskjellige konsertarrangører og lokaler. Krøsset har tatt inn masse underground rappere det siste året, der burde du også følge med. Av de du nevner er det vel bare Vinnie Paz som fortsatt turnerer, han har vært i Norge mange ganger og kommer helt sikkert tilbake.