Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3016
Hei.
Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg helt her, men gjør et forsøk.
Mitt problem i forhold til rus startet skikkelig for et par år siden. Forstå meg rett, jeg vet at det er mange som har havnet i være situasjoner enn meg.
Jeg har igjennom mange år slitt psykisk med depresjon, PTSD og angst. Etter å ha prøvd gjentatte ganger å få hjelp via fastlege og offentlige instanser havnet jeg til slutt i feil miljø der rus gjerne var en del av hverdagen.
Begynte med enkle ting som MDMA en helg en gang i blant. før det til slutt endte opp med et altfor regelmessig bruk.
og etter hvert endte det opp med å ikke kunne finansiere et slikt forbruk. Var jo aldri noe problem å få låne. eller å få med ekstra i tilfelle man hadde venner eller lignende som også var interessert.
Dette medførte at gjelde fort vokste raskere enn penger kom inn.

Etter at jeg nådde et nytt bunnpunkt i psyken i fjor sommer har jeg virkelig prøvd å skape et nytt liv for meg selv. Men det er ikke så lett å komme seg vekk alltid.
Jeg har nå endelig fått meg en deltidsjobb som gir meg noe inntekt. men dette gir meg ikke nok jobb til endring i inntekt.

Jeg går nå i den situasjonen at jeg går rundt hver dag og ikke tør å møte han jeg skylder penger. Jeg har unngått han en liten stund nå. Han vet jeg ikke har penger til han enda, men han ønsker fortsatt å møttes, men jeg vet ikke hva jeg burde gjøre.

Er det noen som har vært i en slik situasjon? eller i andre situasjoner hvor du har skyldt penger til noen du ikke burde? Håper noen har noen tips eller kan være en støttespiller.
Håper å få løst dette uten noe vold eller lignende. Men går med angsten hver dag for at noe skal skje.
Håper noen kan hjelpe

hilsen en bergens gutt
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det å ignorere han hjelper hverftall ikke. Det er vel ofte det da ender med juling, hvis man bare ignorerer de man skylder penger. Var jeg deg ville jeg tatt kontakt med han og forsøkt å få til en avbetalingsplan. Om du har litt du kan gi han nå hjelper nok det også.
Anonym bruker
"Rik Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av bergen1991 Vis innlegg
Håper noen har noen tips
Vis hele sitatet...
Gjør opp for deg. Er duden grei så vil han sikkert møtest for å lage en nedbetalingsplan. Er han derimot sketchy, ta opp lån fra bekjente evt. et mikrolån. Bedre å skylde familie/bank enn en shady drugdealer.

Til fremtiden har jeg et godt tips til deg, ikke kjøp ting du ikke har råd til. Dette gjelder forsåvidt det meste, men spesielt drugs. Rett og slett ta deg i sammen. Ikke kjør på med MDMA for ofte, ikke bare er det økonomisk ugunstig, du risikerer også serotonin syndrom. Når du kommer over denne kneipa så spar hue, spar penga og reduser forbruket.
Drit i å betale, få deg nytt telefonnummer, steng alt av sosiale media, flytt til en annen by.
Snakk med fyren, betal og lev som normalt.
Enig med dronepung, det er ikke verdt å utvikle konstant angst og paranoid psyke, svette hver gang det banker på døra. Gjør du opp for deg får du ro i sjela.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke kjør på med MDMA for ofte, ikke bare er det økonomisk ugunstig, du risikerer også serotonin syndrom.
Vis hele sitatet...
Nei, hyppig bruk av MDMA fører ikke til serotonin syndrom, det gjør det det motsatte.
Du bør opprettholde kontakten med vedkommende til du har betalt gjelda di. Selv om det bare er et kort møte nå og da for å berolige han og forsikre han om at du ikke har glemt hva du skylder. Hvis du unngår han, så blir han bare stressa og begynner å tenke at du har lurt han. Det fører ingenting godt med seg.
Jo lenger du drøyer det jo værre kommer det til å bli om personen virkelig vil ha pengene sine tilbake.
Beste er å bare være ålreit og si det som det er, du har ikke penger enda så du får ikke gitt han noe før da eller da.
Ta med deg knebeskyttere og munnskyllevann, se om han presenterer en åpning.,

Hohoho; åpningen er det gjerne du som står for, knis x2
Sist endret av Tøffetom; 24. juli 2017 kl. 23:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.