Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3747
Hei! Håper ingen blir pissed om jeg stiller et muligens dumt spørsmål her.

Har lånt hytta til noen bekjente over helgen og i den anledning tenkte jeg jeg skulle slappe av med en joint. Jeg røyker jevnlig, men røyker aldri joint. Bør jeg være forsiktig med hyttenaboer? Det er to nabohytter som ligger ca. 5-10 meter unna, dessverre er visstnok eieren av den nærmeste hytta en tidligere politimann og det ser ut til at de også skulle på hytta akkurat denne helgen...

Ingen av de kan se meg, men jeg begynte å tenke på om lukten kan spre seg videre til de nærmeste naboene. Spesielt denne tidligere politimannen kan jo i værste fall kjenne igjen en sånn lukt.

Jeg røyker bare 2-3 trekk om gangen før jeg slukker den så jeg tenker jo at det ikke er så sterk lukt at hele hytteområdet vil stinke, men det hadde vært veldig leit å finne ut på feil måte at det ikke stemmer. Jeg røyker heller ikke tobakk så det er ren weed, har skjønt at en joint med ren weed fort kan stinke litt.

Noen som har erfaringer rundt en sånn problemstilling? Er det bare jeg som overtenker? Er sånn sett vanskelig å forestille seg at noen skal gidde å ringe politi for litt lukt, men ute i distriktene vet man jo aldri...
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Feel you, men jeg safer alltid i slike situasjoner. Jeg labber meg unna på trygg avstand, sjekker vindretningen.

Bedre trygg enn armene på rygg!
Trådstarter
Sitat av Carmex Vis innlegg
Feel you, men jeg safer alltid i slike situasjoner. Jeg labber meg unna på trygg avstand, sjekker vindretningen.

Bedre trygg enn armene på rygg!
Vis hele sitatet...
Har også en liten bong, samme som jeg bruker i mitt eget hjem i et mye mer tettbygd nabolag. Det burde vel gå fint? Passer alltid på at det ikke kommer røyk fra lumen så det pleier ikke stinke noe særlig. Aldri fått noe problem med det hjemme i hvert fall, bare litt uhyggelig å tenke på han politinaboen her.
Anonym bruker
"Farlig Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg merker selv at jo lengere jeg holder inne et bong-trekk, desto mindre røyk siger ut. Men dette kan bare være min oppfatning da jeg selv bor i tettbygd strøk og er litt for langt til å komme meg unna nok til å være usynelig, og dette har gjort meg kanskje litt paranoid rett før jeg blåser ut. :-P
grønt lukter på lang avstand, dersom du kan gå deg en tur er vel det greiest
Sitat av freebird Vis innlegg
grønt lukter på lang avstand, dersom du kan gå deg en tur er vel det greiest
Vis hele sitatet...
Yupp, det stemmer. Den lukta når så mye lenger en det mange tror. Kan nesten garantere deg at den vil kunne luktes 5-10m unna. Hvor naboene dine befinner seg. Heller gå deg en tur, evt gjør det på et tidspunkt hvor alle sover.
Trådstarter
Sitat av freebird Vis innlegg
grønt lukter på lang avstand, dersom du kan gå deg en tur er vel det greiest
Vis hele sitatet...
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Yupp, det stemmer. Den lukta når så mye lenger en det mange tror. Kan nesten garantere deg at den vil kunne luktes 5-10m unna. Hvor naboene dine befinner seg. Heller gå deg en tur, evt gjør det på et tidspunkt hvor alle sover.
Vis hele sitatet...
Teller dette også for bongtrek inne med åpent vindu? Jeg røyker somregel ganske små trekk så det ville blitt en del turer i skogen i løpet av en kveld.
Sitat av topdogg Vis innlegg
Teller dette også for bongtrek inne med åpent vindu? Jeg røyker somregel ganske små trekk så det ville blitt en del turer i skogen i løpet av en kveld.
Vis hele sitatet...
Skal nok gå greit. Hvis du noier over naboen prøv å røyke under kjøkkenvifta, veeldig lite lukt da. Kos deg!
Vet ikke om det er noe forskjell, vet bare at det lukter som faen når han i leiligheten under meg fyrer samt at jeg kjente lukta da jeg holdt på i bedet utfor inngangsdøra, lukta gikk rundt hjørnet på blokka liksom, var lengre en 10 meter også :-p
Trådstarter
Sitat av freebird Vis innlegg
Vet ikke om det er noe forskjell, vet bare at det lukter som faen når han i leiligheten under meg fyrer samt at jeg kjente lukta da jeg holdt på i bedet utfor inngangsdøra, lukta gikk rundt hjørnet på blokka liksom, var lengre en 10 meter også :-p
Vis hele sitatet...
Det som gjør at en joint stinker sånn er vel mest fordi den brenner konstant. Jeg satser på at bong ikke er så ille, så tar jeg jointen på nattestid eller ute i skog.

Synd at det lukter så sterkt, jeg fikk virkelig smaken for å sitte ute med en joint. Veldig avslappende. Er vel lite man får gjort med lukten annet enn å blande med tobakk, men nikotin ødlegger opplevelsen for meg som ikke bruker det til vanlig.
Sitat av topdogg Vis innlegg
Teller dette også for bongtrek inne med åpent vindu?
Vis hele sitatet...
Da får du i tillegg den noe spesielle og inkriminerende lyden av en bong .
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Altså, jeg plaget ikke naboene da jeg satt på terrassen i blokkleiligheten min og røykte grønt. Det var bare de rett over som lukka vinduene, det var ingen reaksjon fra de andre.
Trådstarter
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
Da får du i tillegg den noe spesielle og inkriminerende lyden av en bong .
Vis hele sitatet...
Heldigvis er det ingen naboer så nær at de vil høre boblinga fra en bong, men kan alltids ha på vasken så det ikke høres.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Altså, jeg plaget ikke naboene da jeg satt på terrassen i blokkleiligheten min og røykte grønt. Det var bare de rett over som lukka vinduene, det var ingen reaksjon fra de andre.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at det kan være en kjempestor risk, men siden det ikke er min hytte og hytten ligger på et lite område med noen fastboende så er det nok greit å være litt forsiktig.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg rasjonaliserer ofte at folk flest ikke vet hva lukta er, men man vet aldri. Og dersom de vet hva lukta er kan det alltids tenkes at det er fordi de har vært borti det før og dermed er mer liberale på det. Ville ikke tatt for mange sjanser med politinabo though.
Sitat av topdogg Vis innlegg
Heldigvis er det ingen naboer så nær at de vil høre boblinga fra en bong, men kan alltids ha på vasken så det ikke høres.
Vis hele sitatet...
Du har innlagt varmtvann på hytta? Et gammelt tips er jo å røyke på badet med dusjen på varmt og tåkelegge hele baderommet med damp.
Sist endret av Esoterisk; 22. juli 2017 kl. 14:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan stenge deg inne på et lite rom og røyke, deretter lufter du det rommet når du er ferdig. Du kan også blåse ut røyken gjennom et hjemmelaget kullfilter eller en flaske med mye bomull oppi. Noen kjøkkenavtrekk har innebygd filter. Det er ikke slik at en eks politimann er særlig politimann heller.
Er nesten ikke vits å røyke når man bare skal noie over hva naboen tenker.
Kos deg
Trådstarter
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
Du har innlagt varmtvann på hytta? Et gammelt tips er jo å røyke på badet med dusjen på varmt og tåkelegge hele baderommet med damp.
Vis hele sitatet...
Vil det nøytralisere lukta?

Uansett er jeg glad for at jeg spurte, det fikk i gang initiativet til å faktisk gå en tur for å røyke. Det å røyke for seg selv i skogen i pent vær er virkelig en nydelig opplevelse, anbefales til alle som ikke enda har fått prøvd det.