Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3054
Er Apple/Mac bruker og er nå på jakt etter skylagringstjeneste for bilder og videoer som jeg skal laste opp fra et nytt digital kamera jeg har kjøpt.

Syns min sky og dropbox blir dyrt, så ser litt etter andre alternativer (pcloud, sync bla.)

Er det noen som har erfaringer med overnevnte? Evt. erfaringer med icloud og eksternt kamera (dvs ikke opplastinger fra mobil enhet), kan dette gjøres på en smidig måte? Man må kanskje synke med "bilder" appen på mac først, så synker den derfra med icloud?
Jeg vet ikke hvor mye min sky etc koster, men jeg har brukt https://jottacloud.com/ i noen mnd nå.
Du får 5 GB gratis. For 70 spenn i mnd kan du laste opp så mye du orker. Er fri lagring
Jeg har brukt https://mega.nz/ i mange år, og enda ikke hatt noe problemer. 50GB gratis
Bruker selv Google drive for dette. Bruker mega.nz for alt annet.
Icloud 200gb for 29,- mnd
Kan også anbefale Irista. Ganske hyggelig prising, samtidig som det er lett å holde orden på bildene
Har også benyttet Jotta egentlig, pluss at det er fri data.
Hadde get før, så orka ikke styre med å bytte leverandør da get benyttet jotta som en del av pakkeløsningen
Glemte å nevne at brukervennlighet (i tillegg til en OK mengde gratis lagring før betaling kicker inn) rangeres veldig høyt. Ingen som har erfaring med feks. pcloud? En ting som trigget der var at det er mulig å betale en "one time fee", istedenfor månedlig.

@Polkos : Jepp, jeg vet det. Men har du erfaring med å bruke icloud til dette, altså lagring og organisering av bilder og videoer tatt med eksternt kamera? Antar det er en grunn for at folk velger andre løsninger istedenfor Apples egen? Selv er jeg også litt imot bare pga. den evinnelige spammen fra Apple på at man har passert gratis-lagring å må oppgradere, som det tydeligvis ikke er mulig å "unsubscribe" på..)