Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1879
Jeg har fått tak i noen tabletter jeg ikke har sett før som heter Aporex, ovale med delestrek merket A L. De er i blister men det står ikke hvor mange mg de inneholder. Slik jeg forstår det er det dekstropropoksyfen som er virkestoffet, et opiod pluss litt Paracet. Vet ikke hvor kraftig det er sammenlignet med andre opioder.

Noen som har vært borti disse som vil dele erfaring? Er det noe å ruse seg på eller er de for svake? Tror ikke jeg gidder "CWE" da jeg kun har 4.
Sist endret av Bluesky_; 23. juni 2020 kl. 18:43.
Ingen erfaring med stoffet selv, men ser ut til å være en svak opiode litt på lik linje med tramadol, det ser dog ut som du skal være litt forsiktig med akkurat denne opioden:

Dextropropoxyphene has a high toxicity relative to dose. As with all opioids, long-term effects can vary but can include diminished libido, apathy and memory loss. It is also potentially lethal when mixed with depressants like alcohol or benzodiazepines and generally has a wider range of substances which it is dangerous to combine with in comparison to other opioids. Dextropropoxyphene is known to lower the seizure threshold. It should not be taken during benzodiazepine withdrawals as this can potentially cause seizures. Dextropropoxyphene is known to cause potentially fatal heart arrhythmias, and it is discouraged to take in very heavy doses or several days in a row.

It is strongly recommended that one use harm reduction practices when using this drug.
Vis hele sitatet...
Mye greit lesestoff på denne siden, står også doseringer osv..
https://psychonautwiki.org/wiki/Dextropropoxyphene

Kan også legge til at etter litt kjapp googling så finner jeg kun "Aporex" i dosen: 70mg Dekstropropoksyfen og 400mg paracettomol, men det skal du ta med en god klype salt, det kan godt hende Aporex kommer i helt andre doser også for alt jeg vet! Jeg vil i hvertfall tippe de inneholder 400mg paracet minimum tho..
Sist endret av Alge; 23. juni 2020 kl. 22:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har brukt mye Aporex.Det var et A-preparat som var på en måte et smertestillende midt i mellom Paralgin og Morfin.Det ble faset ut sammen med Somadril rundt 2010.Syns det hadde en behagelig virkning.Tok det som foreskrevet.Det som var problemet var visstnok at det var livsfarlig i kombinasjon med alkohol.Fem tabletter var dødelig i den kombinasjonen.Savner den medisinen da den gav god smertelindring.Tidlig på nittitallet var det også et giftmerke ved siden av den røde trekanten.
Sist endret av Chip Charley; 23. juni 2020 kl. 22:53.