Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 13521
hei.lurte litt på om vis du har adhd kan du ruse deg på pillene selv om?ved større inntak?
og hvor mye er verdien av en pille?ved salg...håper på svar.. holder på og bli testet for ad hd no nemlig.testen er ferdi,venter bare på resultater
Du har ikke tenkt på at det kansje er meningen du skal ta disse pillene hvis du har ADHD?
De AD/HD-pillene du mest sannsynlig sikter til er Ritalin. Søk her på forumet (og les på Wikipedia) om det.

Vet forresten om ei som får solgt en pille for 500,- kroner.
Sist endret av Mister Minit; 10. januar 2006 kl. 20:50. Grunn: Skrivefeil.
Du blir sikkert like skada av ritalin som alle andre bare du tar store nok doser. Apedop suger uansett, så skaff deg noe annet å ruse deg på!

500spenn for en pille? er det faen meg mulig, unger nåtildags.
hva ska jeg søke på?søkte på ritalin men fant ikke noe av han der...
Nedturen på de pillene der er verre en amf. Kjenner noen dumme jenter som ble avhengi av de der.
han? jeg tror ikke ritalin er en person/bruker, men et legemiddel. Mer presist, så er ritalin et merke for markedsføring av stoffet methylphenidate. Sistnevnte er et sentralstimulerende stoff, og altså den vesentlige ingrediensen i pillene når du kjøper en pakke ritalin. Mer info finner du her: http://en.wikipedia.org/wiki/Methylphenidate

Sitat av visuM
Nedturen på de pillene der er verre en amf. Kjenner noen dumme jenter som ble avhengi av de der.
Vis hele sitatet...
Siden du nevner det; kjemisk sett er visstnok ikke methylphenidate så ulikt amfetamin. Min banalt enkle kilde: http://dictionary.reference.com/sear...ethylphenidate
det er veldig likt amf dette!
det er vel noe amfetamin i disse pillene også ? husker ikke om det var ritalin/conserta men en kompiss tar slike piller og de innholder 8% amf...
Mange her i området som bruker ritanol i sammenheng med alkohol og hasj. Mener jeg så noen som hetet mitanol? Eller noe slik, en lilla boks? Noen som vet om det stemmer navnet? Husker det lignet på ritanol ivertfall
Slike piller er søppel, og her i byen er det vel helst smårollinger som kjøper slikt. En ritalinpille får man vel kanskje 5-10 kr for. Personlig så skjønner ikke jeg hvorfor man gidder å ruse seg på slike narkotikum, jeg mener, hvis man absolutt vil ha amfetaminrusen, hvorfor ikke heller kjøpe noe speed?

1 pille til 500 kr? Latterlig. Må være noen sinnsyke depottabletter?
Vi hadde et foredrag om ritalin i klassen en gang..
Og ifølge denne dama, så måtte man ta opptil 1/2 ukers medisinering for å kunne få noe rus av det.

En kompis blander 3-4 ritalin-piller i drammene sine (brennvinsdram) og blir lutt stuuka av det..

Men ritalin (medisin mot adhd) bør vel gjerne brukes som medisin. Det er en grunn til at man får det.
Methylphenidat Hydrochlorid (Concerta og Ritalin) Kan brukes som rusmiddel, selv om man har adhd.
Dette vet jeg fordi jeg selv har adhd og har ruset meg på det... Ritalin er bedre en concerta, ettersom at concerta er nesten uknuselige, noe som gjør de vanskelige og sniffe.. og om du spiser de så går "innoldet" sakte ut i magen. Ritalin kan både sniffes og spises.

Om det er Stratera legen din gir deg, så bare gi opp håpet på og bli ruset!
Sist endret av Dodecha; 13. januar 2009 kl. 19:36. Grunn: Fjernet idiotforslag
8% amf i Ritalin eller Concerta er hvertfall bare oppspinn. De inneholder som sagt før her metylfenidat, og kun det. Resten er hjelpestoffer..
Og Ritanol??!? hehe den var ny..
Forresten så er det fullt mulig å ruse seg på Strattera, er bare ikke alle det vil gå på.
Uansett vil jeg heller anbefale å spise dem heller en å snorte dem.
Dem funker ikke noe særlig bedre når du snorter uansett, det er bare noe folk har fått for seg..
Litt sånn off topic: dere som sliter med voldsome nedturer etter inntak av diverse narkotikum, prøv zoloft ; kompis av meg er litt inne på dette å sier disse letter mye på angsten som som regel kommer dagen derpå
Sitat av Juno
8% amf i Ritalin eller Concerta er hvertfall bare oppspinn. De inneholder som sagt før her metylfenidat, og kun det. Resten er hjelpestoffer..
Og Ritanol??!? hehe den var ny..
Forresten så er det fullt mulig å ruse seg på Strattera, er bare ikke alle det vil gå på.
Uansett vil jeg heller anbefale å spise dem heller en å snorte dem.
Dem funker ikke noe særlig bedre når du snorter uansett, det er bare noe folk har fått for seg..
Vis hele sitatet...
Hm.. rart, for en stund siden spiste jeg 4 eller 5 av de helt blå(40mg), ble skikkelig fucka, var sinnsykt utslitt å trøtt hele tida og ble kvalm som faen, varte i over et døgn tror jeg :S
Så ikke rus dere på straterra!
▼ ... noen uker senere ... ▼
HAr du ADHD, kan du hive i deg 10-15 stk, så kjenner du at du er mer i form enn uten for å si det sånn Spesielt med ett par tynne innabords... Men 500,- for 1 ritalin må jo være kødd..Hvem i helvete gjør noe sånt lissom?
En kompis gjorde dette... Han ble svimmel og kvalm som faen resten av hele dagen.

Litt off topic; Er det andre måter man sjekker om man ahr ad/hd enn at man abre klikker?
Både Concerta og Ritalin kan man ruse seg på, du må bare ta fire fem støkker... Da smeller det
Ritalin sløver deg.. du blir ikke akkurat speeda. Det er vel dette som er meningen med ritalin?
Sitat av getlonewolf
Ritalin sløver deg.. du blir ikke akkurat speeda. Det er vel dette som er meningen med ritalin?
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det så har ritaling en motsatt effekt på de med ADHD. De som har ADHD blir sløva ned, mens de som ikke har det blir hyper. En kompiss spiste forresten et par ritalintabletter uten å merke noen virkning i det hele tatt (han hadde ikke ADHD).
Har spist ritalin noen ganger når jeg har drukket alkohol, med den effekten av å bli mer våken.
Ved større inntak en 2 piller har jeg som regel bare blitt helt slapp og dårlig i magen.
ritalin kan man ruse seg på men ikke straterra
nedturen fra ritalin er kansje den værste jeg har opplevd... skikkelig ille:P skal ligge unna de pillene i fremtiden ass:O
Sitat av getlonewolf
Ritalin sløver deg.. du blir ikke akkurat speeda. Det er vel dette som er meningen med ritalin?
Vis hele sitatet...
Hvis du har ADHD så blir du sløva ned, at du ikke er like hyper, og mer konsentrert, har du ikke ADHD så blir du hyper.

Conserta er en depottablet, som løser seg opp litt og litt i magen din, ritalin må man ta 2-3 ganger om dagen. En conserta er nok.

Fikk conserta av legen min etterhvert da, isteden for ritalin. Tror ikke han stolte helt på meg
Nå er jeg heldigvis over det faenskapet, og vokst en god del de siste årene.
Jeg har spist Ritalin en 40-50 ganger når jeg har vært på fylla. Har ikke ADHD, men får dem av en kompis mot å rive i en øl innimellom.
Effekten er at jeg er våken ganske mye lengre enn jeg normalt ville vært, pluss at jeg har en lei tendens til å snakke som en foss. Det blir omtrent aldri no' dameopplegg på Ritalin, gitt. Videre husker jeg bortimot aldri hvordan jeg kom meg hjem eller hva jeg drev med f.o.m. en times tid etter at jeg spiste Ritalin. Alt skjer i 150km/t, og jeg ramler sikkert av rundt 30.
Nedturer dagen etter kan jeg ikke si at jeg har merket så veldig mye til. (Bortsett fra de gangene noen minner meg på de idiotiske tingene jeg gjorde, såklart.)

For meg personlig foretrekker jeg vel strengt tatt Rita fremfor Amf/Cola, da de to sistnevnte svir mer i både nese, lommebok og samvittighet. Pluss at den jævla løpinga ut på dass for å dra en stripe til er slitsom.

Artig å lese at andre sine opplevelser er så forskjellig fra min, da vi vanligvis er 2-4 kompiser som spiser og alle opplever omtrent det samme som meg.
Sitat av Hundre_Kroner
HAr du ADHD, kan du hive i deg 10-15 stk, så kjenner du at du er mer i form enn uten for å si det sånn Spesielt med ett par tynne innabords... Men 500,- for 1 ritalin må jo være kødd..Hvem i helvete gjør noe sånt lissom?
Vis hele sitatet...

Hvem i faen kommer med usakelig info uansett, jeg har selv knaska såkalte adhd tabs så lenge jeg kan huske og at man liksom skal bli mere i formen av å kanske mere en vanlig bestemt dose for å få en fet effekt er ren fuckings bullshit... skaff deg info før du babler vidre eller les deg fram til info... greia er at jeg blir gira som faen av hasj/pot/osv og blir sløv som faen av amf/kola/u_name_it.... Det er enkelt å grett standard greier at adhd kids som meg blir mere sløv av f.eks amf og lignende og mere gira ava dop som skal sløve deg ned....

Far med fakta kids.. ikke med faenskap...


Jeg solgte pakker med 300 tabs i for rundt 900 spenn altså 3 kr tabletten når jeg gikk fhs så kos dewre med den ektra inntekten


Er uansett ikke det dop som får meg mere fucked up enn alkohol!


Edit: er vel mere at du ikke er i form etter 10-15 tabs da de er designet for å ikke bedrive misbruk

Ps: er mulig posten er usaklig men reis til helvete jeg er full så koskos... jeg er uansett for ..
Sist endret av NoillStress; 4. februar 2006 kl. 09:32.
▼ ... flere år senere ... ▼
Mer enn 20 mg på ett par-3-4 timer er farlig for hjertet har jeg hørt. Har nettopp begynt med ritanil, og ville gjerne få litt fres på fest, men 20 er jo bare vanlig dose, og da får jeg jo helt motsatt effekt. Mulig det er like bra, da jeg uten ritanil eller speed klikker helt, spesielt av brennevin;P Oppfører meg alltid bedre viss det er litt ekstra. Men alikevel folkens, Er det mulig for meg å bruke det som "speed"? Selv om jeg har adhd liksom...
Jeg har ganske sterk ADHD og har nå kontaktet psykiater i oslo. Hun bekreftet nesten på telefon at jeg kunne få Dexedrin. Det er Dexamfetamin sulphate som er det reneste pepper'n du får tak i Jeg har prøvd det og det kicker ekstreeemt! bare av etpar stykker
Sitat av RipZ Vis innlegg
Slik jeg har forstått det så har ritaling en motsatt effekt på de med ADHD. De som har ADHD blir sløva ned, mens de som ikke har det blir hyper. En kompiss spiste forresten et par ritalintabletter uten å merke noen virkning i det hele tatt (han hadde ikke ADHD).
Vis hele sitatet...
feeil!
de som har ADHD blir våken og mer "oppmerksom" når de tar ritalin.
dette vet jeg siden jeg selv har ADHD og vet en god del om det siden jeg har prøvd ritalin, stratera og concerta.

dette er en resept belagt medisin og ikke lov å ha uten resept
Sitat av Antrax-Vtec Vis innlegg
Jeg har ganske sterk ADHD og har nå kontaktet psykiater i oslo. Hun bekreftet nesten på telefon at jeg kunne få Dexedrin. Det er Dexamfetamin sulphate som er det reneste pepper'n du får tak i Jeg har prøvd det og det kicker ekstreeemt! bare av etpar stykker
Vis hele sitatet...
Vær forsiktig så du ikke knasker for mye. Veldig avhengighetsskapende og det er ikke nedtur på disse pillen noe som gjør dem enda diggere.
Det har som mange sier motsatt effekt på folk med og uten ADHD. Men såvidt jeg vet "snur" det igjen ved inntak av større doser. Dvs. at folk med ADHD blir gira av det ved større inntak, og folk uten blir sløvet ned. Ta meg for all del ikke på ordet. Ring legen din og hør med han.
Det jeg har hørt av en jeg gikk på skole med, som har ADHD, er at det er en del av hjernen som ikke/er_lite aktiv som gjør at de blir lett agressive osv. Når de tar ritalin blir denne hjernedelen stimulert og er på normalt nivå.
Men vanlige folk, som ikke har ADHD, som har den hjernedelen på normalt nivå, blir "speeda" fordi den hjernedelen blir for mye stimulert, den "overarbeider".

Vetikke om det er sant, men det var det han sa ihvertfall
Den virker, og er helst overaktiv sier psykriateren min. Det er bare det at det blir for mye, og derfor kobler hjernen signalene fra siden på hjernen til fremme på den feil. Han forklarte det som en underbane, som alt skulle klaffe på, steder, tidspunkts osv:P hehe..

Anywho, fikk liksom ikke helt svar da jeg spurte. Kan jeg, som har ad-hd ruse meg på ritanil? Og er det sant at det er farlig for hjertet med mer enn 20 mg? Kan tenke meg at når jeg er ute, så får jeg i meg ganske mye mer enn det, men kanskje speeden har mindre av virkestoffet?
Hei jeg og en kamerat prøvde ritalin her om dagen.
det jeg lurte på om var at jeg ikke merka noe mens kameraten min ble hyper og sånnt,kan det ha noe med att han tok 10mg mer enn meg eller er det stor sjanse for at jeg har adhd
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det kan være at han fikk en placeboeffekt, at han hadde visse forventninger til rusen og agerte disse når han inntok stoffet.

Om du virkelig har konsentrasjonsproblemer (alle har jo det til en viss grad) og er rastløs og er bekymret for dette så burde du ta kontakt med en lege.
Sitat av Bolibompa Vis innlegg
Vær forsiktig så du ikke knasker for mye. Veldig avhengighetsskapende og det er ikke nedtur på disse pillen noe som gjør dem enda diggere.
Vis hele sitatet...
At man ikke får en "nedtur" når man ruser deg på dextroamfetamin er bare tull. Som med alle sentralstimulerene stoffer er det vanlig å oppleve en "nedtur" med påfølgende angst, paranoia og depresjoner. At du ikke får en nedtur av å ruse deg på dextroamfetamin, betyr ikke alle andre opplever det samme. Dette er ganske potente piller. Det er snakk om et rent amfetamin med en masse bivirkninger.
Sitat av Thedeeq Vis innlegg
Både Concerta og Ritalin kan man ruse seg på, du må bare ta fire fem støkker... Da smeller det
Vis hele sitatet...
Nåja....jeg og en kompis heiv innpå 10 concerta hver uten noe funk. Så smeller å smeller...veit ikke helt det da.
Tydeligvis mange forkjellige måter å reagere på... Prøvde i helga, jeg fikk ingen rus, men de andre klagde ikke
Etter ti ritalin er jeg så ovenpå og snakksalig at jeg sikkert klarer å irritere på meg en stein.
Får helt noia av mange av disse innleggene..

Har du ikke ADHD, så kjøp deg pepper istedet for å måtte knaske 1 helt brett med ritalin for å få en liksom pepper opplevelse. Og om du noier deg ihjel dagen derpå av ha småspist ritalin, da er vel generelt rusmidler det beste å holde seg unna. Og Zoloft er bl.a. angst-dempende medisin, men du kan ikke bare plutselig en dag hive innpå et par for å slippe angst. SSRI tar uker før du får "ønsket" effekt. ( Blir forresten bare ei jævla kake av å gå på sånn medisin.

Og oss med ADHD kan få en litt oppkvikkende effekt av Ritalin, og med d menes at hue får sendt litt mer signaler til de "rette" stedene. Impulsiviteten holdes i sjakk og generell organisering av hverdagen blir levelig. Ellers har jeg lest tonnevis med propaganda rundt bruken av Ritalin. Det er etter min mening et av de tryggeste sentral.stimuli som er å få på resept. Allikevel noen idioter så stapper det i ungene sine på tross av at de burde ha visst om arvelig disp.hjerte-feil etc. Eller mener at kid'n på 4år har adhd. OMG

Og helt til slutt. Ritalin kan sniffes, og det fungerer raskere, men det som går raskt opp - går også raskt ned. I tillegg til at du sitter med nesa full Ritalinets hjelpestoffer, som talkum, stivelse, lact osv. Værsågod! Ta dere ut!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tar du det sammen med alkohol, snorter et par stykker blir du som regel gira og veldig snakkesalig. nedturen blir borte etter et par ganger
Ritalin skal visstnok være rangert mellom kokain og amfetamin med tanke på "gira og våkenhet" følelse.. Mer gira enn på kokain, men ikke like mye som på amf. Det er fullt mulig å bli avhengig av ADHD medisin (Metylfenidat), og det finnes flere internett sider om dette, her er en : http://www.ritalinaddiction.com/

Kjenner en som har en lillebror som har ADHD og får utskrevet Ritalin (10mg), men bruker ikke dette og derfor pleier kompisen min å slenge i seg rundt 40-50 mg (4-5 piller) og drikke alkohol for å ruse seg. Etter hva broren og andre venner som har ADHD/ADD har fortalt, så pleier en person som har ADHD/ADD å tenke veldig annerledes.. En stol er ikke lenger bare en stol, men en trekonstruksjon med 4 ben, plate og rygg. Dette blir dempet når de tar medisin og de begynner å tenke som oss uten ADHD/ADD. Kompisen min blir derfor motsatt når han inntar Ritalin, han begynner å tenke annerledes, veldig likt en person med ADHD/ADD.
Han forteller også at han blir veldig selvransakende hvis det er riktig ord å bruke om det, en gang satt han seg ned å skrev en 16 siders lang tekst om livet sitt, alt som var galt med det, hans daværende situasjon, barndommen og alt mulig. han satt å skrev i 5-6 timer i strekk og var 110% fokusert på det.
Han pleide også å knuse en tablett eller to og sniffe det når han ble litt for høy på weed og skulle ut på offentlige steder.
Sitat av getlonewolf Vis innlegg
Ritalin sløver deg.. du blir ikke akkurat speeda. Det er vel dette som er meningen med ritalin?
Vis hele sitatet...
Hvis man har AD/HD ja.
Hvis man ikke har det vil man strengt talt få motsatt effekt, tror jeg.
Folk som har ADHD får ikke motsatt effekt, men de får langt større utbytte av den skjerpende effekten enkelte stimulanter har i lave doseringer. Det hjelper dem å samle bevisstheten sin og danne litt fokus.
Sist endret av mentalmelt; 6. februar 2009 kl. 00:04.
har selv sett tilfeller av rusede mennesker på concerta.(mikset med alkohol)
rusen er ikke god, ikke at jeg selv har erfaring på det området.
Sist endret av ullsull; 6. februar 2009 kl. 11:32.
Ikke alltid like lett skaffe seg ordntlige varer.
Prøve litt conserta nå, men har ikke noen forhåpninger.
Kan ikke folk som kommer med innlegg som ender med "tror jeg" eller "kompisen min sier" bare droppe dette.

Jeg har selv ADHD og har fått Ritalin på resept (både 10mg tabletter og modifiserte 30mg som du bare trenger å ta en av om dagen).

Mange sier her at man blir speeda av ritalin, mange sier det omvendte. Da det er slik at hvis du skal ta en dose på 10mg til normalt og overstiger denne til ca. 20mg så vil du bli slapp. Tar du den normale dosen på 10mg så vil du få den "riktige" effekten, som alle andre også får med eller uten ADHD. Du selv vil ikke legge merke til noe annet enn at du klarer å fokusere lengre av gangen og at du er mer snakksalig, noe jeg blir når jeg er sliten (OT). Så alle har egentlig rett, for grunnen til at man går igjennom så mange tester for ADHD og medisinering til ADHD er fordi man må finne riktig mengde på dosen du skal ta. Ta for eksempel meg og min lillebror, jeg er snart 18 år, han er 11 eller 12 (usikker). Jeg trenger bare 10mgX3 daglig mens han trenger 30mg modifisert og en 10mg på slutten av dagen.

At en 10mg pille gikk for 500 kroner er selvsagt veldig langt unna gateprisen, har hørt at en slik modifisert pille kan komme så høyt opp som 300 kroner da det er så få etterspørsler på gata. Dette er da veldig populært som et studeringsdop så det selger mest der, men da til en mye mindre pris. Mange etterspørsler på LAN også.

De jeg kjenner som en gang i blant spør etter en pille eller to vil aldri ha pga rusen, for rusen er så og si ikke tilstede. Du kjenner ikke pille fysisk før nedturen, som ikke er så ille som folk skal ha den til å være. Det er som regel for å kunne seg oppe over lengre tider hvis de har døgnet eller skal studere hele natta og så fungere på eksamen dagen etter.

Hvis dere vil vite mer, istedet for å spørre på et forum les på forskjellige sider du vet er troverdige.

PS: anbefaler ikke snorte store mengder ritalin da overstigningen av 60mg i spiseform kan gi deg forskjellige hjerteproblemer.
Bra skrevet..

Skjønner godt det du skrev om å holde seg våken, jeg tok pillene for snaut 2 timer siden. Jeg er våken som bare det. Å sitter drikker vin, faktisk!
Koser meg med en film..
Sitat av BorgensMann Vis innlegg
Bra skrevet..

Skjønner godt det du skrev om å holde seg våken, jeg tok pillene for snaut 2 timer siden. Jeg er våken som bare det. Å sitter drikker vin, faktisk!
Koser meg med en film..
Vis hele sitatet...
Pleier å holde i 4 timer

En del skrive feil i posten min men det får folk tåle.