Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3124
Hei,

Tidligere i år, så fikk jeg tilsendt ca. 20 forskjellige frimerker, alle fra forskjellige land og tidsrom. Jeg skulle spare de til morsdagen, siden min mor samler på frimerker, men så var de plutselig på døren min.

De konfiskerte noe hasj og noen tabletter, men også alle frimerkene, for det kunne være LSD.

Var nylig og pratet med en politibetjent, og han sa at frimerkene faktisk ble sendt til Kripos for undersøkelse. Og de var mest sannsynligvis destruert. Kostet sikkert mye for skattebetalerne for at politiet skulle sjekke ca. 20 frimerker om det var noe stoff i det. Bortkastet tid, ressurser og penger.

Kan jeg gå til sak mot de? Jeg fikk ikke helt med meg nøyaktig hvor mange frimerker det var og hvilke typer, for de kom 1-2 timer etter jeg fikk frimerkene og var opptatt med noe helt annet. De var også gratis, men det er en prinsippsak. De kaster bort ressurser og tid på å sjekke ut vanlige frimerker. Og skal ikke politibetjenter være lært opp hvordan f.eks LSD lapper ser ut som? Ja, vi bruker "frimerker" som slang, men det er omtrent umulig å dryppe stoff på et helt flatt frimerke, og alle frimerkene var ulike.

Hva tenker dere om dette? Jeg vet det er en fillesak, men det handler om prinsipp og at politiet ikke bare kan gjøre hva faen de vil.
Politiet har fått slakt tidligere fra spesialenheten for politisaker på grunn av hvordan politiet har behandlet beslaglagte gjenstander.
I et tilfelle jeg husker fra 2013 tok en politimann en beslaglagt laptop som egentlig skulle destrueres:

Politimann tiltalt for søppeltyveri

Spesialenheten gir seg i saken mot politibetjenten i Ålesund.


I dommen blir det opplyst at tidlig på høsten før han tok PC-en hadde en politiadvokat i Ålesund i strid med rundskriv utkvittert PC-en for destruksjon, og at resten av beslaget skulle tilbakeleveres eieren, noe som ikke skjedde. PC-en ble ikke destruert.
Vis hele sitatet...
I denne saken ble spesialenheten for politisaker koblet inn for å etterforske, og jeg tipper at en klage til spesialenheten for politisaker er riktig i denne saken også.

Om du er heldig ligger kanskje frimerkene ett eller annet sted på politihuset fortsatt, selv om de har blitt "destruert".
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Om du er heldig ligger kanskje frimerkene ett eller annet sted på politihuset fortsatt, selv om de har blitt "destruert".
Vis hele sitatet...
Jeg fikk tilbake noe klær som ble brukt i en ekkel sak som jeg har prøvd å glemme ved å drikke og pakke i meg piller. Men frimerkene sa de rett ut at det var sendt til Kripos. De fikk nummeret mitt (som jeg har hatt i over 13 år, men likevel spør de hver jævla gang om nummeret mitt), og skulle gi meg beskjed om de var destruert eller ikke. Men politibetjenten sa at de mest sannsynlig var destruert. Det synes jeg er veldig merkelig når det ikke var noe spor av stoff på de. Fikk nylig boten for den kvelden, og de oppga bare hasjen og tablettene de konfiskerte, ikke noe om frimerkene.