Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1672
Hei, jeg har en iPhone 5c, og klokken fungerer ikke. Hvis jeg setter den på automatisk klokkeslett, så angir den en helt annen tid enn den som er riktig, og hvis jeg stiller den, så stopper den helt, eller går veldig sakte i forhold til tiden(Stilte klokka til 22:30 for en halvtime siden, nå er den 22:40)
Bluetooth fungerer heller ikke, det bare står å laster.
Er telefonen min ødelagt eller er det noe annet? Help pls-
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du prøvd å skru den av og på?
Hvor lenge har det vært slik?
Kan du ringe/sende sms?
Du kan prøve å holde inne hjem og av/på knapp til du ser eple logoen.
Jeg ville dog tatt ut simkortholder, holdt mobilen flatt med skjermen nedover og kikket inni hullet hvor simkortholderen hører til.

Der skal det være en rund papirbit. Om den ikke er hvit, så er det en indikasjon på fukt skade. Nevner dette da jeg har hatt kunder med lignende problemer, hvor fukt skade var problemet.

Om den ser hvit og fin ut, hvilken iOS versjon har du?
Sist endret av møkk; 21. desember 2015 kl. 23:21.
Trådstarter
53 1
Hei. Jeg har prøvd å skru den av, kan ringe og sende sms. Det har vært slik i noen dager. Jeg har også resetta hele telefonen slik at den ble som ny. Ser ingen rund papirbit..
Har du prøvd å oppdatere telefonen til siste iOS?
Trådstarter
53 1
Jepp, ios 9.2
Om du ikke har en lapp hvor det er indikert på bildet nedenfor har du en spesiell mobil. Er den rød/oransje er mobilen potensielt fukt skadet.
Trådstarter
53 1
Jeg ser ingen lapp der, skal den være veldig synelig? Er det noen annen måte jeg kan sjekke for fuktskade?
Den skal være lett nok å se om du klarer å lyse inn i hullet.
Tidligere tror jeg en kunne se det i aux porten, og, eller, i ladekontakten. Jeg tror dog ikke de har det på nyere modeller. Men du kan jo ta en titt om du ser noe i aux porten.

Ellers har den indikator på innsiden, men det er kjedelig å miste garanti ved å åpne den, for så å finne ut at den ikke er fukt skadet.
Du kan jo alltids gå innom butikk, eller sende den selv til ett autorisert verksted. Er det en garantisak så enten fikser de feilen, eller bytter ut mobilen.
Husk at fukt skader ikke dekkes av garanti, ei heller slag/klem skader. Aka, knust skjerm.
Sendes den til autorisert verksted og det viser seg å ikke være en garantisak, får en somregel tre valg. 1. Ny bytteenhet til xxxx kroner. 2. Få mobil i retur ureparert. Da gjerne med faktura på 5-600kr for å ha sett på den, og sending. 3. De kaster mobilen for deg. Kost: kr 0,-
Trådstarter
53 1
Finner fortsatt ikke noe indikator. Jeg skjønner ikke hva som er galt, kan det ha noe med den nye oppdateringen å gjøre?
Hvilken tidssone har du satt? Og er datoen rett?