Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva skal/vil du stemme i år?
FrP 102 22,62%
H 65 14,41%
V 56 12,42%
SP 16 3,55%
KrF 3 0,67%
AP 106 23,50%
SV 27 5,99%
Rødt 48 10,64%
Andre. 28 6,21%
Stemmegivere: 451. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  116 8585
Sitat av Stayneh Vis innlegg
Til dere som ikke skal stemme;
istenden for å la være å stemme, gå å stem blankt! Ja, det er en mulighet, og da sier du samtidig at det er ikke noe som passer for meg. Hadde flertallet i Norge stemt blankt, måtte vi ha hatt en nytt valg. Da er vel oddsen stor og for at partiene måtte ha endret på noe for å få stemmene?
Vis hele sitatet...
Så komplett, fullstendig enig med det du sier.

Stemmer du blankt gir du også en stemme! Den har kanskje ikke en påvirkning på utfallet, men er en meningsytring i like stor grad. Velger du derimot å ikke stemme ved valget, synes jeg at man frasier seg mesteparten av retten til å klage på tingenes tilstand.

Bruk stemmeretten din, uansett.
Sitat av Goophy Vis innlegg
"Verdens beste land" har verdens høyeste prosentandel "syke", dårligere veistandard enn albania, eldreomsorg som er skammelig og nesten 3000 mrd på bok.

Hurra for oss!
Vis hele sitatet...
Det der er så jævla typisk Frp utsagn, lurer på hvor mange ganger jeg har hørt det.
Dere som sier dette, tar velferden Norge har opparbeidet seg gjennom titalls av år, forgitt. Det er så sinnsykt irriterende at dere vil bruke opp alle fremtidige generasjonenes oljepenger.
Det er veldig fint for oss i noen få år, at Frp kommer i regjering. For de vil bruke sinnsyke mengder med penger, senke alle skatter og kutte ut noen totalt. Dette vil jo, i det lange løp, føre til at inntektene vil gå nedover, og økonomien vår generelt, vil gå kraftig nedover.

Man kan ikke gå på "shoppingtur" med den norske økonomien, for å bruke på 4 felts motorvei. Frp er et populistisk parti, de gjør ting kun for å få stemmer til valget, ikke for å gjøre norge et bedre land generelt.
Sitat av Pipa Vis innlegg
Det der er så jævla typisk Frp utsagn, lurer på hvor mange ganger jeg har hørt det.
Dere som sier dette, tar velferden Norge har opparbeidet seg gjennom titalls av år, forgitt. Det er så sinnsykt irriterende at dere vil bruke opp alle fremtidige generasjonenes oljepenger.
Det er veldig fint for oss i noen få år, at Frp kommer i regjering. For de vil bruke sinnsyke mengder med penger, senke alle skatter og kutte ut noen totalt. Dette vil jo, i det lange løp, føre til at inntektene vil gå nedover, og økonomien vår generelt, vil gå kraftig nedover.

Man kan ikke gå på "shoppingtur" med den norske økonomien, for å bruke på 4 felts motorvei. Frp er et populistisk parti, de gjør ting kun for å få stemmer til valget, ikke for å gjøre norge et bedre land generelt.
Vis hele sitatet...
I tillegg har de noen saker som ikke er bra for folk flest, for eksempel gjøre det vanskeligere å streike, og å overlate lønnsforhandlinger til hver enkelte ansatt og bedrift, det vil mest sannsynlig gi dårligere lønnskår for de fleste
Sitat av Pipa Vis innlegg
Det der er så jævla typisk Frp utsagn, lurer på hvor mange ganger jeg har hørt det.
Vis hele sitatet...
Hva i all verden har posten min med frp å gjøre?
Du mener virkelig at vi er verdens beste land, selv på de tingene jeg nevnte?
Sitat av Goophy Vis innlegg
Hva i all verden har posten min med frp å gjøre?
Du mener virkelig at vi er verdens beste land, selv på de tingene jeg nevnte?
Vis hele sitatet...
Altså; når jeg har hatt diskusjoner med sikkert 50 forskjellige folk om politikk, blir det i 90% av tilfellene en AP-FRP diskusjon. Der jeg alltid får den replikken i ansiktet.
Men ja, jeg synes at vi lever i verdens beste land. Kan du nevne et land du synes er bedre? (da tenker jeg generelt, IKKE på enkeltsaker) Vi er uansett på en stabil kurs (med AP i regjering), mot et veldig bra land og bo i.
Sitat av Goophy Vis innlegg
"Verdens beste land" har verdens høyeste prosentandel "syke", dårligere veistandard enn albania, eldreomsorg som er skammelig og nesten 3000 mrd på bok.

Hurra for oss!
Vis hele sitatet...

Hva med å vise til noen kilder istedet for å bare dikte opp ting?

Det som irriterer meg virkelig når det gjelder politikk, er at veldig mange mangler evnen til å se ting i perspektiv. De ser et tall også klager de over det, uten å se på det tallet i forhold til andre tall.

Ta veistandard f.eks.; i 2004 kom Norge på 4. plass i listen over land med færrest dødsulykker på veiene per capita. Og i Norge har nesten 90% av folk over 18 sertifikat (!). Albania (som har færre bilister), kom på en delt 14. plass med Serbia/Montenegro, Libanon og Frankrike.

Og angående sykefravær; vi har overhodet ikke høyest andel av syke, som du påstår. Ifølge tall fra SSB var 4% syke en hel uke i 2000, noe som var det høyeste i Europa. MEN, da må du også ta i betraktning at i Norge i 2000 var rundt 70% yrkesaktive, noe som var høyere enn alle andre land i Europa.

Sorry ass, men det holder ikke å klage som en unge om hvor ille du har det, når du ikke selv forstår hvor godt du egentlig har det.
Sitat av luni Vis innlegg
Kan du ikke bare ta Aftenposten-testen? Tar deg fem minutter og mange av spørsmålene har du sikkert tenkt på før.
Vis hele sitatet...
Tok meg tiden, og resultatet jeg fikk var var fra det minste på 25% til det meste på 40%, med flere på 39%, 38%.

Mulig jeg er alene om meningen min, men jeg synes de som skulle stemt, burde vært engasjert i politikk. Hva vet vel jeg om vi burde bruke oljefondet til ditt å datt, om det er bedre å satse på små eller store veier, om ting skal privatiseres, om den som tegner skrulleduller på et stort hvitt ark og kaller det for kunst skal få mer penger.

Det er min mening, jeg engasjerer meg nettopp såpass lite i det, ergo - Jeg stemmer ikke.D
Det blir litt som en POLL - Det er en grunn til at det står et alternativ nederst, 'I don't care, i just want to view the results'
Sist endret av Volch0k; 14. september 2009 kl. 14:31.
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Tok meg tiden, og resultatet jeg fikk var var fra det minste på 25% til det meste på 40%, med flere på 39%, 38%.

Mulig jeg er alene om meningen min, men jeg synes de som skulle stemt, burde vært engasjert i politikk. Hva vet vel jeg om vi burde bruke oljefondet til ditt å datt, om det er bedre å satse på små eller store veier, om ting skal privatiseres, om den som tegner skrulleduller på et stort hvitt ark og kaller det for kunst skal få mer penger.

Det er min mening, jeg engasjerer meg nettopp såpass lite i det, ergo - Jeg stemmer ikke.D
Det blir litt som en POLL - Det er en grunn til at det står et alternativ nederst, 'I don't care, i just want to view the results'
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig!
Skal selvfølgelig ikke på noen måte si at folk som ikke har peiling på politikk ikke skal stemme. Men at de som ikke vil stemme og ikke vet noen ting om politikk, ikke skal bli tvunget til å stemme!

Hører dette hele tida: "Det viktigste er jo bare at du stemmer".
Synes ikke dette er riktig i det hele tatt. Det skal være det partiet med den beste politikken som burde vinne, ikke de som klarer å spamme flest mail, sms'er og dele ut flest flyers.
Sitat av badsecurity Vis innlegg
Det blir NP
Vis hele sitatet...
Interessant. Du er den første jeg har hørt si det. Kan du fortelle meg litt om hvorfor du stemmer NP, og hva som var de avgjørende faktorene?

Helt alvorlig, altså.
Sitat av Pipa Vis innlegg
Det der er så jævla typisk Frp utsagn, lurer på hvor mange ganger jeg har hørt det.
Vis hele sitatet...
Og jeg lurer på hvor mange ganger sosialister har sakt til meg: "Stemmer du FRP!? ..Jævla idiot" Aldri begrunner de hvorfor....

Stemte for 1 time siden, førstegangs velger, og det ble Frp.
Godt valgt alle sammen, blir spennende ikveld!
Vil stemme AP tror jeg. Så lenge ikke FrP eller høyre vinner så blir jeg igrunn fornøyd for min del.
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Tok meg tiden, og resultatet jeg fikk var var fra det minste på 25% til det meste på 40%, med flere på 39%, 38%.

Mulig jeg er alene om meningen min, men jeg synes de som skulle stemt, burde vært engasjert i politikk. Hva vet vel jeg om vi burde bruke oljefondet til ditt å datt, om det er bedre å satse på små eller store veier, om ting skal privatiseres, om den som tegner skrulleduller på et stort hvitt ark og kaller det for kunst skal få mer penger.

Det er min mening, jeg engasjerer meg nettopp såpass lite i det, ergo - Jeg stemmer ikke.D
Det blir litt som en POLL - Det er en grunn til at det står et alternativ nederst, 'I don't care, i just want to view the results'
Vis hele sitatet...
akkurat det du sier der er grunnen til at vi ikke har direkte demokrati, siden det er masse spørmsål som de som ikke engasjerer deg i politikk ikke kan svare på, derfor er det ofte best at de som faktisk har hatt opplæring i dette bestemmer slike ting - mens vi bestemmer hvem som får lov å ta valgene.
Ahh, jeg gleder meg til valgresultatet mer enn en 6-åring på julaften. Jeg klarte knapt å få sove i natt og jeg kommer hvertfall ikke til å få sove i natt før jeg får vite valgresultatet. Jeg har rett og slett sommerfugler i magen.

Drar til og med en kompis som ikke hadde tenkt å stemme og veileder han gjennom det politiske landskapet på veien og sikrer en ekstra stemme til partiet of my choice.
Ble Høyre gitt, om ikke annet en for og øke det borgelige bidraget litt.
Sitat av sofa Vis innlegg
Ahh, jeg gleder meg til valgresultatet mer enn en 6-åring på julaften. Jeg klarte knapt å få sove i natt og jeg kommer hvertfall ikke til å få sove i natt før jeg får vite valgresultatet. Jeg har rett og slett sommerfugler i magen.

Drar til og med en kompis som ikke hadde tenkt å stemme og veileder han gjennom det politiske landskapet på veien og sikrer en ekstra stemme til partiet of my choice.
Vis hele sitatet...
Like dumt som å la demente få stemme...
FrP stemte jeg for strengere asylpolitikk og for the lulz.
Sitat av Muradi Vis innlegg
FrP stemte jeg for strengere asylpolitikk og for the lulz.
Vis hele sitatet...
Høres ut som du har satt deg inn i politikken før du stemte, men hva vet vel jeg
frp! trenger en ny regjering! noen som er mer standhaftige og står på det de lover! og ikke roter bort halve oljefondet vårt på gud veit hva?
Sitat av Muradi Vis innlegg
FrP stemte jeg for strengere asylpolitikk og for the lulz.
Vis hele sitatet...
for the lulz som i at du vil le ut høyt?

Prøvde å være litt frempå her, men fant ingenting om lulzing i partiprogrammet deres. Driver du gjøn med meg?
Sitat av ollibolli Vis innlegg
frp! trenger en ny regjering! noen som er mer standhaftige og står på det de lover! og ikke roter bort halve oljefondet vårt på gud veit hva?
Vis hele sitatet...
Ha! Arbeiderpartiet roter bort halve oljefondet vårt?
Jeg vet ikke hva du sikter til, men hvis du ser over på økonomien på Frp kontra Arbeiderpartiet, ser du lett at Frp har planer om å bruke 10 ganger så mye penger som AP brukte de forrige 4 årene.
Skjønner ikke hvor du får informasjonen din fra, men du bør nok sette deg inn litt mer i politikken.
Jeg stemte blankt jeg. Heller blankt, enn å gi stemme til et parti jeg kanskje er veldig uenig med.

Noe urovekkende er at man kan stemme Vigrid i Buskerud, og for å være ærlig blir jeg ikke overrasket om Vigrid får et par prosent stemmer
Stemte AP.

Til dere FRP`ere. Orker ikke diskutere. Det at dere tydeligvis ikke bryr dere om solidaritet og medmenneskelighet får være deres sak. Karma is a bitch.
Håper Rødt kommer inn med 1!
Sitat av cezar Vis innlegg
Stemte AP.

Til dere FRP`ere. Orker ikke diskutere. Det at dere tydeligvis ikke bryr dere om solidaritet og medmenneskelighet får være deres sak. Karma is a bitch.
Vis hele sitatet...

Tull, det er ikke det at de ikke bryr seg, de leste bare posten til mith, og ble jævli keen på den festen!
når får vi vite noe konkret?
Sitat av Cutoff Vis innlegg
når får vi vite noe konkret?
Vis hele sitatet...
Stemmer fra små kommuner får vi vite nå.
Hvem som vinner får vi vel vite rundt 01.00?
Ser ut som Sponheim har bæsja litt på leggen..
Har en følelse på meg at det blir rødt-grønt jeg..
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Håper Rødt kommer inn med 1!
Vis hele sitatet...
Tja, har da gode muligheter for å få både Dahle og Folkvord inn akkurat nå, ser lovende ut. 1 burde hvertfall være innen rekkevidde.
Er valgvaken for alle, eller er det bare for partienets representanter? Jeg har lyst å være med litt, et sted hvor det er litt politisk ståhei i natt.
Dagfinn Høybraaten gråter nesten på TV2. Jeg syns synd i han.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Tja, har da gode muligheter for å få både Dahle og Folkvord inn akkurat nå, ser lovende ut. 1 burde hvertfall være innen rekkevidde.
Vis hele sitatet...
Håper på det. Ingen mandater fra Rødt på NRKs måling akkurat nå.
Når jeg står opp i morgen er det best at Rødt har inn minst 1!
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Husk at NRK sin nå kun viser bondekommunene (no offence, anyone), og at Rødt evt vil få fra Bergen og Oslo, som vil være blant de siste vi får inn resultatet fra

Sitat av torsken Vis innlegg
Er valgvaken for alle, eller er det bare for partienets representanter? Jeg har lyst å være med litt, et sted hvor det er litt politisk ståhei i natt.
Vis hele sitatet...
Veit hvertfall at Rødt/Rød ungdom sin valgvake i Trondheim er åpen for alle, men feks AP sin i Oslo kan jo fort bli full hvertfall.
Sist endret av Cheroxx; 14. september 2009 kl. 22:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Må like Lars Sponheim sin stå på vilje. "Om jeg blir værende på stortinget gir jeg fullstendig blaffen i, sålenge Venstre har et godt fundament å bygge videre på!"
Jeg stemte rødt. De er et av partiene jeg er minst uenig med (ingen scorer jo 100% uansett), og de er lengst unna FrP. Ser ut som det kan bli rød-grønt igjen, og isåfall tror jeg det hadde gjort seg med et par mandater fra Rødt. Håper bare de får prosentene de trenger nå!
Uansett blir jeg vel nogen lunde fornøyd bare FrP & co. ikke får styre.

Vigrid har btw 0,7% stemmer nå, og Radioresepsjonen mener det er "humorstemmer". Haha.
Sitat av Pipa Vis innlegg
Jeg er helt enig!
Skal selvfølgelig ikke på noen måte si at folk som ikke har peiling på politikk ikke skal stemme. Men at de som ikke vil stemme og ikke vet noen ting om politikk, ikke skal bli tvunget til å stemme!

Hører dette hele tida: "Det viktigste er jo bare at du stemmer".
Synes ikke dette er riktig i det hele tatt. Det skal være det partiet med den beste politikken som burde vinne, ikke de som klarer å spamme flest mail, sms'er og dele ut flest flyers.
Vis hele sitatet...
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Tok meg tiden, og resultatet jeg fikk var var fra det minste på 25% til det meste på 40%, med flere på 39%, 38%.

Mulig jeg er alene om meningen min, men jeg synes de som skulle stemt, burde vært engasjert i politikk. Hva vet vel jeg om vi burde bruke oljefondet til ditt å datt, om det er bedre å satse på små eller store veier, om ting skal privatiseres, om den som tegner skrulleduller på et stort hvitt ark og kaller det for kunst skal få mer penger.

Det er min mening, jeg engasjerer meg nettopp såpass lite i det, ergo - Jeg stemmer ikke.D
Det blir litt som en POLL - Det er en grunn til at det står et alternativ nederst, 'I don't care, i just want to view the results'
Vis hele sitatet...

STEM BLANKT!!!! forsent nå, men tenk på det til neste gang
Sitat av tafsern Vis innlegg
Som du skrev litt over her, du er 18år. Regnet ikke med noe mer intelligent utspill enn dette.
Vis hele sitatet...
Du kan slappe av ser ikke ut som vi kommer til og dø alikevel..
Arbeiderpartiet vant, og vi vil fortsatt ha en rød-grønn regjering!

Gratulerer alle sammen!
Gratulerer, ja! Gratulerer med fire nye år med løftebrudd, økende fattigdom og enhetsskolen! Halleluja.
Det er ikke endelig enda.
Fortsatt svært jevnt og fintellingen kan gjøre mye rart.

Må bare legge til at jeg ble overrasket over den ekstremt lave oppslutningen, 70% er ille!
Sist endret av Goophy; 15. september 2009 kl. 01:29.
Sitat av Taake Vis innlegg
Gratulerer, ja! Gratulerer med fire nye år med løftebrudd, økende fattigdom og enhetsskolen! Halleluja.
Vis hele sitatet...
Og du stemte hva?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Heller det enn fire år hvor:

Vi legger ut besteforeldrene vår for salg.
Vi skaper tryggere veier ved å selge sprit ved bensinstasjoner, øke fartsgrensene og fjerne Utrykningspolitiet.
Vi sender innvandrere fra krigsrammede områder hvor de blir forfugt til Afrika.
Vi annerkjenner staten Israel.
Vi kutter i kulturstøtte.
Vi borer etter olje i Lofoten og ødelegger naturområdene.
Vi får flere privatskoler, som fører til et todeltskolevesen.
Vi får større muligheter for midlertidige jobber.

Takke meg til rødgrønn regjering.

(Her valgte jeg noen tilfeldige saker)
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Sitat av Goophy Vis innlegg
Det er ikke endelig enda.
Fortsatt svært jevnt og fintellingen kan gjøre mye rart.

Må bare legge til at jeg ble overrasket over den ekstremt lave oppslutningen, 70% er ille!
Vis hele sitatet...
Det blir vel sagt at de fleste plassene det fortsatt er jevnt så står det mellom FrP og Høyre, så det er nok kjørt nå dessverre.

Skuffende oppslutning helt klart. At 30% av de stemmeberettige ikke gidder å levere så mye som en blank stemmeseddel engang er håpløst.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Og du stemte hva?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig Frp.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Og du stemte hva?
Vis hele sitatet...
Sitat av KingPill Vis innlegg
Mest sannsynlig Frp.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg hatt stemmerett hadde jeg nok stemt Høyre, eventuelt Venstre. Jeg må si det er morsomt å se hvordan alle som ikke er enige med de litt ekstreme venstrevridde blir framstilt som FrP-velgere. Det finnes flere partier, kjære.
Forferdelig at valgdeltakelsen er så lav. Som jeg har sagt tidligere, så sier de(re) da fra seg retten til å klage på noe som helst av politiske grep de neste 4 årene.

Forøvrig også synd at Venstre faller såpass tilbake og trolig mister 8 mandater på stortinget som ville jobbet for en god miljøpolitikk. Håper dette får fokuset det fortjener av regjeringen denne perioden.

Og takk Gud, Allah og Buddha for at FrP ikke får forpestet norsk utenrikspolitikk med sine kvalmende prinsipper.

Sitat av Taake Vis innlegg
Jeg må si det er morsomt å se hvordan alle som ikke er enige med de litt ekstreme venstrevridde blir framstilt som FrP-velgere. Det finnes flere partier, kjære.
Vis hele sitatet...
Enig i det, derfor spurte jeg Men siden du trakk fram økende fattigdom, skal du nok være glad for at det blir som det blir. Husk på hva det borgerlige alternativet ville vært.
Sist endret av httpwhat; 15. september 2009 kl. 01:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette ble fra mitt ståsted et valg som kostet mange av oss dyrt - og jeg tror vi på ingen måte har noe tjene på disse resultatene. Det være seg i et stadig eskalerende moderne samfunn. Når det er sagt må jeg si jeg flirte godt av å høre Sponheim sine unnskyldninger når det kommer til et ekstremt dårlig valg - samtidig som det var sjokkerende, men samtidig litt morsomt at de fallt under sperregrensa!

Jeg håpet på blått, men vi overlever helt sikkert en rødgrønn regjering også. Samtidig vil jeg tørre å påstå at dette er en av de siste rødgrønne regjeringene vi ser til, tror jeg. Det har hvert spennende å følge med, og gratulerer til Høyere og FrP for stor fremgang, og selvfølgelig Arbeiderpartiet som har gjort en veldig god valgkamp.
Nå er Avgjort. De rødgrønne har sikret seieren
Rødgrønn seier Alle skal med! Nå til saken:

Jeg registrerer at den sosialistiske siden av FRP anklages for valgjuks. Se blant annet denne bloggen; http://hildegunn.bloggnorge.com/2009...gfusk-og-svik/

Jeg synes dette er rimelig drøye påstander uten noe hold i virkeligheten. I tillegg viser FRP gjennom RIKSKLOVNENE Carl I Hagens uttalelser i valgsendingene på Nrk i dag at de bare er noen store løgnere som legger skylda på andre når det går i dass (Jfr Venstre) Jeg synes det er sleipt av Siv og Carl bruker Lars Sponheim som syndebukk. SMÅLIG og SKAMMELIG av Frp.