Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 6315
hei. Jeg er tilkalt til avhør for hærverk på en bil. Litt tusjing. For det første var dette en stor feil siden jeg ALDRI tegner på annet enn betong. Uansett, de så meg aldri men fikk navnet mitt. Hva kan jeg forvente meg? Stor bot? Hva bør jeg gjøre?
Takk..
nekt nekt nekt har dem ikke noe bevis bare "øyenvitner" så holder ikke det

husk: snuten er sleipe jævler

hvor gammel er du?
vel hvis du vet at du klarer å sitte å lyve politiet rett opp i ansiktet i avhør og du ikke har noen annen moralsk trang til å tilstå
så har vel overfornevnte rett i at å nekte antagelig vil gjøre at saken blir henlagt
men det hadde jo vært greit å fått vite hvilke beviser de har
husk du kan godt bli dømt på øyenvitner hvis det kommer så langt som til en konfrontasjon i en rettsal
men dette høres ut som ganske uskyldige guttestreker av (unnskyld jeg sier det ) av fjortiser
så hvis du tror du er en liten hardhaus så anbefaler jeg deg til å holde kjeft å nekte
så slipper mamma og pappa betale bot for deg
Siden du spør oss om hva du bør gjøre så mener jeg at du bør manne deg opp og ta konsekvensene for det du gjorde.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er klin umulig å gi eit fasitsvar uten å vite kva politiet baserer saka på. Har dei klare bevis på at det er deg har du ingenting å tape på å tilstå, tvert imot.

Har dei et vitne som såg nokon som likna litt på deg, eller bare har hørt navnet ditt en plass, så har du alt å vinne på å nekte.
Takk for alle svar.

Jeg var på en fest og hadde tegnet litt. Da politiet stod utenfor og snakket med eieren, var jeg på vei ut og gikk rett forbi de uten at det skjedde noe

Tror ikke jeg har guts til å lyve, men hva kan boten komme på?
Noen få K, så lenge bilen ikke måtte lakkes om..
Uansett, tviler på at det er mulig å få noen stabile vitner ifra en fest.. Så nekt alt du kan
Tviler på at det blir rettsak. Konfliktråd og du blir nødt til å betale det som det koster å reparere det og kanskje litt i oppreisning.

Hvis de ikke reagerte på at du gikk forbi en gang har du alt å vinne, fest med alkohol? Folk som vitner fra episoder hvor de har vært fulle er ikke troverdige akkurat, du har ALT å vinne på å nekte.
Som alle andre her sier: NEKT!
Du taper ikke noe. Du vinner ikke noe.
Du trenger heller ikke lyve, du trenger bare møte opp og nekte og forklare deg.
Bare si at du ikke ønsker og avgi noen forklaring og spør om du kan gå.
Du plikter å møte opp til avhør, men ikke å avgi forklaring.
Jeg føler at hvis jeg nekter så kommer det masse brev, kanskje jeg må i retten. Jeg kan leve med 2-3000 i bot, men vet ikke hvor mye det kommer på
Sitat av TempoGigante Vis innlegg
Jeg føler at hvis jeg nekter så kommer det masse brev, kanskje jeg må i retten. Jeg kan leve med 2-3000 i bot, men vet ikke hvor mye det kommer på
Vis hele sitatet...
Det kommer an på hvor på bilen du tagga. En skjerm koster en 5-6.000, men hvis du tegna på flere deler (både ei dør, panseret og en skjerm), kommer det fort opp i 15-20.000.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av VLK Vis innlegg
Som alle andre her sier: NEKT!
Du taper ikke noe. Du vinner ikke noe.
Vis hele sitatet...
Du får stortsett strafferabatt om du samarbeider med politiet, så om politiet sit på nok bevis til å få deg dømt uansett så lønner det seg å samarbeide.

Saka kan òg gå som tilståelsessak for ein domstol då, som vil sei mindre omstendelege rettstingingar. Win-win for alle parter.

Så det er løgn å hevde at du ikkje kan tape på å nekte.
Man taper bare på å nekte om det er gode nok bevis da :P

Men når det er snakk om vitner ifra en fest, så trenger nå ikke de å være på noen som helst måte pålitelig... Og man kan derfor nekte uten store problemer..
Kan du ikke bare møte og si du utøver din rett til å ikke la deg avhøre.
Sitat av tnt85 Vis innlegg
Kan du ikke bare møte og si du utøver din rett til å ikke la deg avhøre.
Vis hele sitatet...
beste du kan gjøre. Nekt å la deg avhøre. om det skulle komme opp til noe rettsak osv så har de ikke mulighet for å ta deg på å forrandre forklaringen din siden du ikke har gitt de noen.

men anyway, om de ikke har noe særlige beviser så blir det nok henlagt så lenge du ikke gir de noen flere beviser (dummer deg ut i avhør).
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du får stortsett strafferabatt om du samarbeider med politiet, så om politiet sit på nok bevis til å få deg dømt uansett så lønner det seg å samarbeide.

Saka kan òg gå som tilståelsessak for ein domstol då, som vil sei mindre omstendelege rettstingingar. Win-win for alle parter.

Så det er løgn å hevde at du ikkje kan tape på å nekte.
Vis hele sitatet...
Oppdaget at jeg mente politiet, ikke "du" :P Men likevel, takk for den oppklaringen. Det betyr altså at om jeg har gjort noe galt, og de kan være sikker på at det er meg, burde jeg tilstå?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av VLK Vis innlegg
Oppdaget at jeg mente politiet, ikke "du" :P Men likevel, takk for den oppklaringen. Det betyr altså at om jeg har gjort noe galt, og de kan være sikker på at det er meg, burde jeg tilstå?
Vis hele sitatet...
Ja, om bevisa dei sit på er klare nok til å få deg dømt har du uansett ingenting å tape på å samarbeide, og du har jo rett på strafferabatt, samt enklare rettstingingar då.
nekt for det med bilen og si at du bare tagga på den mur veggen
Ikke tro på de at de har beviser, om de bare sier det. KREV å få sett bevisene


Magnor: Ehm? Hvorfor nevne tagging i det hele tatt? Da ber man jo bare om trøbbel, da det ikke er lov å tagge på murvegger uten vidre :P
Enig i det at du skal nekte, og kreve og se bevisene.

En kompis klarte i fylla for første gang i sitt liv å tagge på en bil av ett merke han ikke liker. Og han klarte og tagge sitt for og etternavn. (mye idioti man gjør i fylla).

Neste morgen kom purken på døra og skulle ha avhør av ham for at han hadde fyllt ut sitt fulle navn. Men da han spurte trur dere virkelig at jeg er så dum at jeg tagger mitt fulle navn på en bil så svarer purken nei og forvinner.
selvfølgelig nekter du.. "herværk" kan bli veldig dyrt..
Og du trenger ikke guts, for å si at du ikke gjorde noe..

du hadde ikke noen tusj å du tegnet ikke..
Noe så barnslig som å tusje andres biler da gitt. Det var sikkert en fin bil, og misunnelsen tok overhånd.
Var det beruselse inne i bildet så kan det bli mer pes også. Under 18? I så fall så ruller det på litt mer, med hvem som skaffet alkohol(eller annet) osv.

Er man så "tøff" at man tagger ned andres saker, så bør man være såpass "tøff" at man tør å stå for sine handlinger dersom man blir tatt for det også!
Sitat av Gubben Vis innlegg
Er man så "tøff" at man tagger ned andres saker, så bør man være såpass "tøff" at man tør å stå for sine handlinger dersom man blir tatt for det også!
Vis hele sitatet...
Det er bare noe man sier for å få skyldige til å inrømme.
man kan lett vri på sånne:

"Er man så "dum" at man tagger ned andres saker, så bør man også være "dum" nok til å nekte for det også, sån at man ikke blir tatt for det itilleg! : ))
Så hvis jeg har skrevet noen initialer og navn jeg går under på et Leketårn og på noen bjelker i en barnehage ..Burde jeg fjerne dem fort som fan?Ble nervøs nå gitt
Sist endret av Fusjon; 19. juli 2009 kl. 22:38.
Jeg kan skrive navnet ditt over hele byen, inpact... Betyr ikke at du skal få pes for det ;P
Selv om det er usannsynlig at det er noen andre enn deg som har skrevet det da.
Hmm jaja, Får da ta en tur imorra med litt white spirit og klut siden jeg er nervøs uansett
Sitat av Inpact Vis innlegg
Hmm jaja, Får da ta en tur imorra med litt white spirit og klut siden jeg er nervøs uansett
Vis hele sitatet...
Om du begynner å vaske, så er det samme som å si ja bare så du vet det.. å du kommer ikke unna med å bare vaske det..
Hvorfor ikke bare være mann og stå frem med det du har gjort?

Møt opp og tilstå det du har gjort og ta konsekvensene. Det du IKKE har gjort skal du selvfølgelig ikke ta deg skylden for.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Bare nekt. behøver ikke å få mere straff en nødvendig. samme pokker hvor nervøs du er for politiet, så er de fortsatt mennesker. de får ikke gjort deg noe som helst, så sant ikke du utøver vold de. husk de, de er kun mennesker...

OG lykke til, du har nesten en henlagt sak allerede
▼ ... over en uke senere ... ▼
bare nekt ingen som kan si sikkert d er deg å sier de noe så fortsett å nekt de kan ikke gi deg bor engang for de har ikke bilde.. så saken er nok henlagt snart:P
Å tusje på noens bil er en rimelig kjiip ting å gjøre, og å nekte for det når du faktisk har gjort det, syntes jeg blir feil når du sier selv at det var en feil du gjorde. Det tar en større mann og innrømme sine feil og ta konsekvensene av det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
nekt alt du, har ikke noe å si om de vet at du lyver.
har vært i avhør et par ganger, og regner med at de visste at jeg løy dem oppi trynet.

den ene gangen gangen hadde de vitne, men saken ble henlagt. Det morsomme var at det vitnet som hadde sett meg, hadde IKKE sett meg siden jeg ikke hadde vært der (har vært en liten syndebukk i bygda). Uansett så visste jeg godt hvem som var skyldig, men hadde ikke tenkt å havne i trøbbel.

Bevis er alt som teller.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av TempoGigante Vis innlegg
hei. Jeg er tilkalt til avhør for hærverk på en bil. Litt tusjing. For det første var dette en stor feil siden jeg ALDRI tegner på annet enn betong. Uansett, de så meg aldri men fikk navnet mitt. Hva kan jeg forvente meg? Stor bot? Hva bør jeg gjøre?
Takk..
Vis hele sitatet...
bare å nekte hele veien. har de ingen bevis blir saken henlagt.
har de bevis og du nekter har du driti deg ut HARDT!
Sitat av cod123 Vis innlegg
bare å nekte hele veien. har de ingen bevis blir saken henlagt.
har de bevis og du nekter har du driti deg ut HARDT!
Vis hele sitatet...
Hvorfor hente opp en så gammel sak?
Jeg hadde nektet. Skal du lyve må du tro det selv 100%, og si gjerne noe sånt som ´hvis jeg hadde gjort det, så hadde jeg ikke innrømmet det, MEN jeg har ikke gjort det´. Ikke gi deg i kast med bortforklaringer og kveruleringer, da blir de bare frustrert og får mer å knekke deg på. Svar kort, vær 100% sikker på at bevisene ikke kan felle deg, og hold deg til forklaringen. Tenk gjennom nøye alibi og diverse komplikasjoner i historien på forhånd.

Eks. du kan ha vært ute på gitte tidspunkt, men du så ikke vedkommende som kan ha tegnet på bilen, og du var ute for å tisse..

Dette går bra! Men tenk deg godt om på forhånd hva du vil gjøre.

Herregud, så ikke at saken var så gammel. Nå må jeg slutte å sitte på freak.
1 du er ikke pliktig i å la deg avhøre. Du må møte men trenger ikke si noe annet en hva du heter og andre kjente personalia. Ingen er pliktig til å kriminalisere seg selv.

2 Polititet vil lyge. De vil forsøke på alle måter å bløffe deg til å si noe. derfor hold kjeft.

3 be om å bli siktet før avhør for da har du rett på advokat og tilgang på det politiet har på deg.

4 aldri snakk med politiet uten at du har hatt møte med politiet. Er dette en fillesak vil politiet henlegge saken fort dersom du ikke er så retard at du snakker.

5 politiet tar ikke 5 øre for å legge frem falske bevis, falske avhør av andre med tilståelser osv. Lar du deg avhøre krev i det minste et lydopptak av avhøret.
Politifolk lyger og i retten om hva som ble sagt og gjort. Disse folka har ingen skrupler.

6 husk at alt du sier vil bli tatt opp i værste mening og nedtegnet i værste form.

7 Nekter du avhør kan de kreve rettslig avhør det skal du ikke være redd. da får du advokat og en dommer er en mye bedre part i din sak en en enslig politimann på et kontor i deres høyborg.

Altså møt til avhør, si hva du heter og hvor du bor. Svar alle spørsmål med jeg har ingen kommentar til dette og si fra at du ikke snakker med folk basert på rykter og oppspinn. Be om en siktelse alternativt om du kan gå.
Politiet vil fortelle deg at de vurderer varetekt og legger gjerne inn at de mistenker narkotika slik at du skal bli redd og tenke whatever bedre å tilstå litt hærverk en å sitte inne i ei uke. Dette er bløff siden de ikke får varetekt så lett.

så hold kjeft uansett.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Forbanna drittunge. Håper noen tagger din bil viss du noensinne får råd til en. Og ikke rart at de "seriøse" taggerene er sure på drittunger som lar tagging bli til hærverk framfor kunst
Sist endret av Jåttålf; 5. april 2010 kl. 20:59.