Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3743
I vill fortvilelse etter enda en gang å ha oppdaget en tråd hvor man spør om THC o.l kan påvises i vanlig blodprøve på sykehus/lege lager jeg nå denne tråden og satser på en sticky.

Man sjekker ikke etter narkotiske stoffer ved vanlig blodprøve/urinprøve. Dette gjelder OGSÅ på sesjon. Er det forstått nå?

Man vil få beskjed/bli spurt om tillatelse hvis man skal sjekke etter narkotiske stoffer. Dette vil normalt kun skje hvis dine foresatte eller politiet ber om det. (Militæret og hvis du avtjener værneplikt.)
Dette er virkelig en tråd vi trenger og som folk bør lese! Håper bare folk tar det til seg, og arbeidet ikke vil være bortkastet..

Men jeg er helt enig, folk må lære å søke og lese. Nevnte ikke Scha at man må kunne lese i det intervjuet med kanal24?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vi har allerede en sticky om blod og urinprøver, og jeg synes det er bedre om du kan ta en liten prat med Sinister om å få lagt til litt tilleggsinfo.
Det blir så mye rot med to stickyer om akkurat det samme temaet.
Den er vel ikke sticky men ligger i "Gode og informative tråder i rusmiddel-forumet"

hadde helt glemt den forsåvidt. Da endrer jeg mitt forslag til å gjøre Sinister sin til Sticky og få den opp som "ekte sticky" da det virker som om folk har behov for å se den for å skjønne at den er der. :P

Mulig jeg er veldig grinete atm... Menmen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg føler med deg, men at blodprøve tråden skal være sticky mens resten av de store informative trådene i utvalgte emner bare skal ligge der blir "urettferdig" og ødelegger litt av oppsettet vi har bestemt oss for å ha når det gjelder viktige tråder.

Nå er dette det jeg mener vi (moderatorer for rusmiddelseksjonen) har blitt enige om, vi får se når resten kommer online.
Nå har ikke jeg noe med hvordan ting skal gjøres her på bruket, men jeg ville skilt mellom gode og informative tråder, stort sett store, omfattende poster/tråder om forskjellige rusrelaterte emner, og småinformasjon som det spørres om uforholdsmessig ofte, og som forsøpler forumet. Stickyer bør etter min mening være "informasjonsskilt" tiltenkt de som kommer inn her for å spørre om en småting som har vært oppe hundre ganger før.

Selve "gode og informative tråder"-stickyen er vel ment å rydde opp i en haug slike, men akkurat ting som denne blodprøveinfoen burde kanskje hatt en egen plass, enten i en egen samle-sticky for ofte stilte spørsmål, eller iallefall som eget punkt i "gode og..."-tråden. Syns jeg.
De tar ikke verken urin- eller blodprøve på sesjon lenger.
jeg må bare spørre, kan man i det hele tatt finne spor av THC i blodet? mener å huske noen sa til meg en gang vi diskuterte noe slikt (jeg røyker ikke) at dem måtte sette nåla i armen nesten rett etter du hadde røyka for å finne noe, siden THC ikke ble i blodet, men kun i fettvev... Ikke skyt meg om jeg tar feil... er et spørsmål, ikke en påstand
har allerede postet denne i blod/urinprøve tråden uten å få svar, så prøver å kjøre den her!:

Tok en blodprøve på fredag nå som var, og er nysjerrig på ressultatet..
innen en 14 dagers tid før prøven ble tatt har jeg hatt dette innabords:
-X antall mg Flunitrazepam 13-14 døgn før prøven.
-X antall mcg lsd 10-12 døgn før prøven.
-Tilsammen 3-4mg Buprenorfin + X antall mg Karisoprodol 4-5 døgn før prøven.
-1400mg Karisoprodol samme dag som prøven ble tatt.
Hva kan jeg forvente at blodprøven slår ut på?
flunitrazepam: safe (altså, den blir du ikke tatt på)
LSD: mener å ha lest flere ganger på forumet at man ikke kan finne LSD uten å ta en beinmargs analyse, og siden du ikke har tatt det... safe
buprenorfin/Temgesic?/subutex?: busted (98% sikker)
karisoprodol/somadril: bigtime busted

regner med du ikke har resept på alle "dropsene". så du kan dømmes etter Legemiddelloven § 31 annet ledd. jamfør, § 24 første ledd

med litt enklere ord... om snuten blandes inn vil du bli tiltalt for bruk av legemiddler du ikke har resept på (dvs at 70% +/- av Norge kan dømmes av denne idiotiske loven om den brukes aktivt)

Ifølge profilen din er du født i 1988, dvs du er myndig. har du tatt lappen er jeg usikker på om noe skjer med den, men om du ikke har tatt førerkort for klasse B vil du mest sannsynlig få en sperrefrist på 3mnd-1år... om dem bruker, dette er VIKTIG, vegtrafikkloven § 24 fjerde ledd, 1. punkt. for å nekte deg førerkort klasse B (forutsatt at du ikke har tatt det enda). så er det YTTERST viktig at du vet hva det står i denne loven, å jeg er så søt og snill som finner det frem for deg.

[/i]Vegtrafikkloven

§ 24

nr. 2-4.
Blir en som ikke har førerkort, med skjellig grunn mistenkt for straffbart forhold som kan ha betydning for adgangen til å få førerkort, kan politimesteren eller den han gir myndighet bestemme at førerkort ikke skal utstedes før saken er endelig avgjort, likevel ikke ut over 3 måneder uten kjennelse av Tingrett.[/i]

om du ikke forsto noe av det skal jeg forklare.

OM (og dette er mest sannsynlig) dem gir deg sperrefrist i 1år etter denne loven. og du ikke har vært i førhørsrett/Tingrett. så kan dem ikke gi deg sperrefrist i mer enn 3måneder.

da er det bare å nekte å godta forelegget, tipper 3 000kr, med begrunnelsen at du ikke godtar sperrefrist. evt kan du forhandle med politiet og gjerne lag et skyldig, men angrende fjes. prøv å forhandle deg til at du betaler boten, men du vil ikke få sperrefrist, evt 3måneder. godtar dem ikke forslaget ditt, så godtar ikke du forelegget.

en liten risiko her er at du faktisk blir dømt til å betale boten, hvilket du har sagt er greit, men du får en dom på deg at du skal ha 1års utsettelse på førerkortet.
da har du tapt denne runden. men så er det din lille hevn (dette bør du gjøre uansett) klag på dårlig økonomi og be om å få betale forelegget (3000kr) i avdrag! det laveste beløpet per måned er 50kr, som du ikke engang merker at forsvinner. Dette får snuten til å rive av seg håret i irritasjon

så selv om du taper en evt "rettsak" så vinner du en liten hevn

er usikker på hva sjansene for at snuten godtar forslaget dit,(betale bot, ta lappen) men du skaper iallefall unødvendig mye parpirarbeid for dem. for godtar du forelegget får du sperrefrist og må betale, men klager du på størrelsen på beløpet, har du allerede tapt. Ikke skryt av at 3000 "er ingenting det da", da vil dem ha blod og gjør alt dem kan for å ta deg ved en senere anledning.

Lykke til
Dette står da på erowid: http://www.erowid.org/psychoactives/...ng_info1.shtml

LSD og beinmargsanalysen er en gammel myte...
sorry for at jeg satset på gammel info og hukommelse, men den siden du linker til sier ingenting om hvor lang tid LSD kan spores i blod/urin...

så jeg tok en liten tur på google og fant dette:

» Can a urine drug test detect if I've used LSD?
LSD is not usually tested for in standard or advanced drug tests. Because of the tiny amounts involved and its rapid removal from the body, it is very difficult to detect. It stays in the urine for 24-48 hours.

også -> LSD is rarely tested for in urine or blood test unless specifically requested. It is also difficult to detect, due to the microscopic amounts usually ingested.

Kilde

bare å spørre om det er noe som er uklart mr. Tråkket-i-salaten
Du klarte tydeligvis å tolke noe i innlegget mitt jeg ikke visste jeg skrev, godt gjort. Jeg henviste rett og slett til erowid for fakta, og der står det rimelig tydelig at bl.a. lsd ikke testes for i verken vanlige eller utvidede urintester, ei heller blodprøver. Beinmargsanalyse er en svært sjeldent brukt metode, og det var en gammel myte at det norske forsvaret brukte den metoden.

Jeg har søkt litt selv: http://www.a1b2c3.com/drugs/lsd08c.htm
Note that standard, cheap initial drug screening does not use chromatography or mass-spectrometry, and does not look for LSD.

Spinal taps are not particularly useful (cerebro-spinal fluid doesn't concentrate LSD or metabolites) and are never done under any circumstances: they are painful and dangerous.
Vis hele sitatet...
Abuscreen, a product of Roche Diagnostic Systems, is a series of RadioImmunoAssay (RIA) tests, one of which is used to detect LSD and its metabolites in whole blood, serum (blood), urine and stomach contents [1].

RIA can in theory be used to detect quantities as small as 0.020 nanograms (ng) per milliliter (ml) of sample [2]. Laboratory tests have shown that RIA results are accurate down to at least 0.1 ng/ml [3]. The manufacturer recommends limiting the cutoff to 0.5 ng/ml.
Vis hele sitatet...
Oi se der, det er faktisk mulig å sjekke etter lsd i en urinprøve. Jøss, og det står det visst også på erowid gitt (1 av 15 tester).

Tråkket i salaten..?
Sitat av peta
Tråkket i salaten..?
Vis hele sitatet...
tenkte på noizesupressor som har vært ute å knaska drops på litt dårlige tidspunkt.
-------

ikke for å rette på deg å kverulere, men om du leser på erowid en gang til, så sier han ikke at 1 av 15 tester leter etter LSD

In addition, there are a few other substances which it is possible but quite unusual to test for. I only found reference to testing for these additional substances at 1 (out of 15) drug testing sites :
Vis hele sitatet...
men at han kun finner referanser til LSD på 1 av 15 sider om narkotesting...
Spinal taps are not particularly useful (cerebro-spinal fluid doesn't concentrate LSD or metabolites) and are never done under any circumstances: they are painful and dangerous.
Vis hele sitatet...
da er iallfall ryggmarg-myten død å begravet en gang for alle

orker ikke quote og pirke frem hver eneste detalj, gjennom linken du la ut Peta (om du leste gjennom?) så står det at 8 brukerdoser på en kveld kan spores ved en RIA test i ca 2dager etter inntak. og når det er sagt... da vet vi at trådstarter ikke blir tatt for bruk av LSD.

Temmerne og somadrilen er vel så og si "bankers", dessverre

edit: feil person som tråkket i salaten
Sist endret av naiSt; 7. juni 2007 kl. 13:34.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
naiSt: nå er det mulig jeg har gått glipp av noe her, men trådstarter informerer vel bare om at de ikke tester etter dop under vanlige blodprøver. Jeg ser ikke helt hvor du får "drops" og trakking i salaten fra?
Sitat av noizesupressor
har allerede postet denne i blod/urinprøve tråden uten å få svar, så prøver å kjøre den her!:

Tok en blodprøve på fredag nå som var, og er nysjerrig på ressultatet..
innen en 14 dagers tid før prøven ble tatt har jeg hatt dette innabords:
-X antall mg Flunitrazepam 13-14 døgn før prøven.
-X antall mcg lsd 10-12 døgn før prøven.
-Tilsammen 3-4mg Buprenorfin + X antall mg Karisoprodol 4-5 døgn før prøven.
-1400mg Karisoprodol samme dag som prøven ble tatt.
Hva kan jeg forvente at blodprøven slår ut på?
Vis hele sitatet...
beklager den Tias, mente noizesupressor, ikke Forconin.

beklager til deg også Forconin om du følte deg støtt, keep up the good work

ting går litt fort i svingene når man er glad (kom ikke opp i fransk på eksamen)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ah, sorry, jeg trodde kanskje tråden var splittet fra en annen tråd eller noe :-).
takker for kjekke svar og god info
men lurte på en ting, har hørt at Buprenorfin kun sitter 72 timer i blodet, er dette bare myte da eller?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
2-3 dager var det jeg fant ut ved et raskt google søk: "buprenorphine drug test"

Edit: Kommer helt an på hvilken test de bruker, noen hjemmetester gir resultat på minutter, tester som tas på laboratorium kan ta noen dager pga byråkrati etc.
Sist endret av Dodecha; 11. juni 2007 kl. 14:13.
Var det jeg trodde ja, thanx Dodecha!
Btw; Hvor lang tid pleier det å ta før man får resultatene? Sånn Ca.
Sist endret av noizesupressor; 11. juni 2007 kl. 13:37.
noizesupressor: Jeg kan med 99,99% sikkerhet garantere at du IKKE kommer til å bli busta, for noen av tingene!!

Si fra når du har fått svar da, så får vi se..

Og Dodecha svarte på siste spørsmålet ditt før du spurte men; sånt varierer veldig, men har aldri hørt om noen test som har tatt mer enn 2 uker..
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg lukker denne fordi trådstarter har fått svar og tråden har uansett sporet av til å handle om folks urinprøver og om de vil slippe unna, spørsmål jeg selv sletter når jeg ser de, om de da ikke er postet i en relevant tråd og faktisk, mot all formodning, skulle omhandle noe som det ikke allerede er svart på eller man selv kan tenke seg til.