Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4368
Noen som vet hva dette er ?
temmer? Dyretemmer?
Prøvå forklare litt bedre, er det et stoff som heter temmer?
XTC
Trådstarter
Jeg har ikke peiling faktisk, jeg stakk bortom dealeren min idag for å se om han hadde noe hasj, han hadde ikke dette men sa at han hadde noen temmere, som han sa det " du sniffer en halv en også blir du helt borte " :P, han sa noe navn på det men husker ikke nøyaktig hva han sa.
prøvde ett søk, og fikk en vag referanse til poppers, selv om jeg tviler litt på at det er samme greia.
siden det skal sniffes, kan man jo redusere det til amf, kola, knuste piller osv.
kola og amf er jo ikke akkurat direkte beroligende. hvis det var beroligende han mente.
Sist endret av lars?; 8. april 2005 kl. 20:38.
XTC
Trådstarter
Sitat av Orgazmus
prøvde ett søk, og fikk en vag referanse til poppers, selv om jeg tviler litt på at det er samme greia.
siden det skal sniffes, kan man jo redusere det til amf, kola, knuste piller osv.
Vis hele sitatet...
det er nok knuste piller, har aldri hørt noen kalle amf eller kola "temmer".

Sitat av Orgazmus
kola og amf er jo ikke akkurat direkte beroligende. hvis det var beroligende han mente.
Vis hele sitatet...
vet ikke helt hva han mente :S
Spørr dealern din?
XTC
Trådstarter
Sitat av felix_poker
Spørr dealern din?
Vis hele sitatet...
hehe, ja god ide, jeg gjorde jo det men husker ikke hva det var han sa, derfor spør jeg her, kan jo spørre neste gang jeg treffer ham :P
Temmere er noen ganske heftige beroligende. Tror de også kalles kryssere. Er også litt i tvil på om Rivotril kanskje er "temmere".
XTC
Trådstarter
Sitat av DarkStaar
Temmere er noen ganske heftige beroligende. Tror de også kalles kryssere. Er også litt i tvil på om Rivotril kanskje er "temmere".
Vis hele sitatet...
takk, det hjelper, så er de verdt å ta da ? og hvordan er de best å ta ? funker det på fest eller er det best for en rolig kveld forran tv'en ? vil helst ikke ende opp å sovne på grunn av de :P og hvor mye er de verdt å betale for ?
Hvis 'temmere' og 'kryssere' er det samme tror jeg det er snakk om flunitrazepam.

Ikke akkurat noe jeg ville trødd i meg hvis jeg var ute etter hasj
Jeg visste det før, men har visst glemt det nå.. Hmm, tror ihvertfall det er noen benzodiazepiner, så rivotril er godt mulig.
Han mener Temgesic. Morfin tabeletter.
Sjekk opp i felleskatalogen for mer info.
Sist endret av InTrance; 8. april 2005 kl. 23:07.
Sitat av InTrance
Han mener Temgesic. Morfin tabeletter.
Sjekk opp i felleskatalogen for mer info.
Vis hele sitatet...
Temagesic, også kalt Temmere er et ganske kraftig morfinpreparat.
En kammerat av meg får det pga ryggplager, så kammerater av meg har testa og fortalt at de har trippa på dem, alt hadde blitt "bølgete" på sitt værste..
Er en ganske addictive rus, så pass på viss du prøver. (Var selv hekta på morfin en gang, 14 dager i strekk på flytende morfin..20 kg lost (Fra 100 til 80 på TO uker! er 192 høy..Men det var pga ulykke da)
XTC
Trådstarter
Sitat av smrf
Temagesic, også kalt Temmere er et ganske kraftig morfinpreparat.
En kammerat av meg får det pga ryggplager, så kammerater av meg har testa og fortalt at de har trippa på dem, alt hadde blitt "bølgete" på sitt værste..
Er en ganske addictive rus, så pass på viss du prøver. (Var selv hekta på morfin en gang, 14 dager i strekk på flytende morfin..20 kg lost (Fra 100 til 80 på TO uker! er 192 høy..Men det var pga ulykke da)
Vis hele sitatet...
hm, interresant, så hvor mye burde jeg ta til å begynne med da ? som jeg leste i felleskatalogen var jo dosene veldig små, men skal jeg ta like mye som anbefalt eller litt ekstra eller mindre ?
Sa ikke han kompisen din det da? Sniff en halv. Antar det er en passende dose.
XTC:

Jeg vet at anti-dop prat er upopulært her, men jeg vil likevel fraråde deg å ta de pillene.
Hvis du likevel vil gjøre det, så sjekk ut dose og annen informasjon på www.erowid.org, og pass på å finne ut om du reagerer negativt på morfin ved å ta en veldig liten dose første gang.
Lykke til, uansett hva du velger å gjøre.
XTC
Trådstarter
Sitat av Orgazmus
XTC:

Jeg vet at anti-dop prat er upopulært her, men jeg vil likevel fraråde deg å ta de pillene.
Hvis du likevel vil gjøre det, så sjekk ut dose og annen informasjon på www.erowid.org, og pass på å finne ut om du reagerer negativt på morfin ved å ta en veldig liten dose første gang.
Lykke til, uansett hva du velger å gjøre.
Vis hele sitatet...
jeg har tatt morfin før så det er ikke noe problem, angående dose, altså han der er en junkie og har kanskje litt mer toleranse enn meg, derfor hadde det vært greit å vite sånn passe hvor mye jeg burde ta.
glemte å sjekke erowid også, hehe, skal sjekke nå.
temmere er ikke noe bra uansett, enste som skjer er at man begynner å lør på nesa! :s
▼ ... over en måned senere ... ▼
Temmere: Uttrykk som brukes blant dem som ulovlig bruker Temgesic for å oppnå en euforisk effekt/ få bort abstinensvirkninger(Buprenorfin sentralt virkende sentral virkende analgeticum)

kilde http://www.bks.no/slang.htm

Fant det ut først nå. Søkte på rus temmere på google...
Temgesic var det som slo meg også. Og jeg skal love en ting. Snorter du temegesic så blir du ivhertfall ikke stødig. Det er a-preparat forøvrig. Det står med andre ord på narkotikalisten. Huff da..
Det er morfin. Snorter du en er du stein i en del timer ja..
Jeg har prøvd dette, men kan ikke si at det var noe bra! Liten effekt!
så at det var overaskende lite kunnskap om dette stoffet så jeg tenkte å oppdatere dere litt..

Temmere (temgesic ja) er vel det stoffet jeg har brukt mest hvis vi ser bort i fra hasj seff...
Virkestoffet heter Buprenorfin og er ett opiat som ligner morfin i funksjon men har egentlig ingen egen ruseffekt, det får derimot hjernen til å produsere ENDORFINER (kroppens eget morfin) og bruker av den grunn litt tid på å funke, av samme grunnen er det altså ikke mulig å overdosere på det (annet enn masse kvalme/spying). avhengighet forekommer derimot lett.. Brukes mest til å avruse heroin/morfinister, bla. pga. at buprenorfin har den effekt at den blokkerer opioid reseptorene i kroppen slik at hvis man allerede har tatt temmere så vil altså ikke heroin/morfin og sikkert de fleste andre opiater rett og slett ikke bite på deg.. tar du temmer derimot ETTER et opiat så vil du kunne få til å være ruset på begge ting samtidig, selv om det som regel holder leenge med ett opiat i kroppen av gangen.. <-(min personlige mening, men likevel..)
Du får temgesic i 0.4mg og 0.2mg. 0.4 har ett kors på ene siden, bokstaven H (H-øy dose) på den andre siden og kommer i brett med blå skrift hvis du får det i brett (noe du burde, les mer om dette under) 0.2 har også kors på ene siden, bokstaven L på andre (L-av dose) og kommer i brett med rød skrift (nevnes fordi du ofte ike får se mg innholdet på brette da det ofte er klippet opp).
Første gang holder som regel med 0.2mg til 0.6mg tar du mer tar du mer er du så å si garantert å spy resten av kvelden, ganske mange førstegangsbrukere vil også kunne spy av 0.2mg.. dette går som regel over etter noen par ganger (det gjorde det på meg bla.)
Temmere kan snortes, skytes (kan ristes rett ut i pumpa uten noen trang for filtrering)
eller legges under tunga. Skal aldri svelges av den enkle grunn at de er sublingval-tabletter, altså lagd til å legges under tunga fordi magesyren ville ødelagt det ømfintlige virkestoffet.
Det funker seff best å skyte dem, men jeg regner med at de fleste her på forumet har nok grunner til ikke å gjøre DET, så da vil jeg anbefale snorting(sniffing) som den mest funksjonelle fordi det funker kjappere/bedre enn å legge under tunga. Tar som regel 5-10min før det funker når du skyter det (pga hjernen må rekke å lage endorfinene), og 30-60 min ved snorting/under tunga.
Temgesic er lysømfintlig og bør derfor ALDRI kjøpes eller oppbevares løse, dem tåler å ligge litt i lys men effekten forsvinner fort av det.

Tror jeg har dekket det meste nå men bare spør hvis noe er uklart..
Sitat av Fawkes
Ikke at jeg bruker dop i det hele tatt, men skyting er slum ass.
Vis hele sitatet...
De fleste syns jo det, derfor jeg skrev som jeg skrev. Jeg gir bare riktig info. hva du gjør med den er opp til hver enkelt..
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvordan er Temgesic merket?
Sitat av Malice
Hvordan er Temgesic merket?
Vis hele sitatet...
et kjapt søk på google: http://images.google.com/images?hl=no&q=temgesic
Sitat av marihuana
Vis hele sitatet...
en temmer gjør akkurat det samme som to 2mgs rivotril ... temmere blir også gitt til oiat/benzo avhengige i en periode ør de får subutex(ikke alle legene gjør det uten at man har skrevet seg inn på rusteam) temmere er farlig avhengighetsdannede... sund det er så vankelig å få tak i de for tiden
Temmere er absolutt ikke vanskelig å få tak i her oppe iallefall. (Nord-Norge)
Sitat av soulrajana
en temmer gjør akkurat det samme som to 2mgs rivotril
Vis hele sitatet...


hvordan kan du sammenlikne Buprenorfin med Clonazepam???
det er 2 helt forskjellige ting spør du meg.