Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 885
Hei
Jeg har brukt mac i mange år nå og har kjøpt meg en pc med windows 10 installert.

Ikke veldig imponert må jeg si. Så mye merkelig og ustabilitet på dette operativsystemet.

Nå skal jeg inn i Adobe program og endre en setting i en ini fil. Jeg gjør endringen og trykker på lagre. Får da beskjed om at jeg ikek har retttigheter og må kontakte administrator. Men det er bare en konto på denne nemmelig min og den har administrator rettigheter.

Hva er dette for noe tull. og hvordan endrer jeg dette?
Fra en tråd på Adobe sitt forum hvor en person prøver å redigere en .ini fil, men får feilmeldingen "access denied" var dette løsningen:

Try copying the file, pasting it to the desktop. Open it up and edit it, save it, then drag it back into the Adobe Captivate 9 x64 folder. It'll ask you for Admin credentials to change the file, enter your creds, and that should work.

-Jord
Vis hele sitatet...
Can't edit AdobeCaptivate.ini file
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Køyr programmet du bruker til å redigere fila som administrator.

Windows har ein rimeleg fornuftig sikkerhetsmodell, der program ikkje vert tildelt høgare privilegier enn dei har bruk for. Ved å høgreklikke og velje run as... kan du elevere privilegia til programmet.