Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2113
Hei

Jeg har en iPhone 5s som jeg lastet ned og installerte iOS 9.0, for noen dager siden. Fikk såklart ikke med meg at det var lurt å sikkerhetskopiere innholdet på tlf og nullstille den før jeg gjorde det. Tlf slo seg vrang og rikket seg ikke da jeg kom til "slide to upgrade". (Noe som ble et problem for flere enn meg) Jeg dro til Eplehuset og fikk hjelp til å få tlf min opp på beina igjen, hvor den da ble nullstilt og startet som "Ny iPhone". Jeg fikk beskjed av han på Eplehuset at han anbefalte at jeg ikke overførte sikkerhetskopien, (som jeg sist tok i august), før jeg fikk installert iOS 9.1.

Så spørsmålet mitt er da; hva kan eventuelt skje hvis jeg overfører sikkerhetskopien FØR jeg har installert 9.1? Og i så tilfelle, hva kan skje?
Hvis det er noen som vet eller har en teori om dette, så skrik ut. Vil gjerne ha tilbake det jeg hadde på tlf før alt dette skjedde. Og det blir så lenge å vente hvis jeg må vente til 9.1 kommer ut, som ryktes å ikke komme før i november...

Hilsen en fortvilt jente som håper på svar!
Du har to valg:

1. vent til iOS 9.1
2. restore fra sikkerhetskopi i dag

du har to utfall om du velger 2:

a. alt funker
b. iphonen slår seg vrang igjen, og du må tilbake til eplehuset for å få den fiksa igjen.

Worst case for 1: du må vente til november
Worst case for 2: du må en tur innom eplehuset igjen, og vente til november.

Jeg hadde prøvd, en tur innom eplebutikken er liten risk i forhold til å vente et par måneder på data jeg trenger.
Er ikke dette et kjent problem på noen enheter med ios 9? Er vel rettet i 9.0.1.
Sist endret av Stesolidhode; 25. september 2015 kl. 00:54.
Hei, er det mulig å fjerne siris forslag til kontakter som kommer opp på den nye siden som er blitt tilgjengelig til venstre for "startsiden"?
Dersom du går til Instillinger - Generelt - Spotlight søk (rett under Siri). Her kan du enten slå av hele "Siri Suggestions" funksjonen, eller fjerne individuelle elementer. Deriblant Kontakter.
Det eneste jeg har merket av forskjell fra iOS 8 er at i iOS 9 forandrer hele tastaturet seg fra store til små bokstaver avhengig av om man har shift/caps lock/hvilken bokstav i setningen man skal skrive inn. Denne egenskapen gjør at det blir helt jalla å skrive meldinger.
Da er det jo bare å slå av den funksjonen? Settings > General > Accessibility > Keyboard > Show Lowercase Keys (AV/PÅ).

Obs: Etter litt tukling ser det ikke ut som om en kan fjerne individuelle apper fra listen. Men, en kan fjerne kontakter og hele funksjonen om en vil.
Sist endret av møkk; 27. september 2015 kl. 15:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av møkk Vis innlegg
Da er det jo bare å slå av den funksjonen? Settings > General > Accessibility > Keyboard > Show Lowercase Keys (AV/PÅ).
Vis hele sitatet...
Takk! Da er det tilbake til normalen.
Vi tar et spørsmål til om iOS 9:

Jeg merker meg med min Apple 6 at telefonen til tider er veldig treg. Spesielt merker jeg dette i Safari. Typisk at alt låser seg og Safari blir lukket etter 20-30 sek. Når man skriver med tastaturet stopper alt opp, for så å plutselig skrive alt man har typet. Noen andre med lignende erfaringer?
Lenge siden du sist tok omstart? Blir det bedre av omstart? Eller er det etter omstart like rævva?
Dersom du mener en helt vanlig omstart er det utprøvd. Problemet er fremdeles helt likt.
reklame: Har du prøvd å slå telefonen av og på ved hjelp av å holde inne HJEM og AV/PÅ knapp i 10-15 sec til du ser Apple logo på skjermen?

Om ikke dette hjelper treigheten eller ustabiliteten vil jeg anbefale deg å ta en backup av telefonen via iTunes, for så å gjenopprette den. Det trengs tvilsomt noe mer en å få nullstilt programvaren.
Ja det er kjedelig, men jeg ville nå sagt det var mer kjedelig med en "dårlig" mobil i lengre tider, en å bruke en liten stund på å sette den opp på ny.