Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 7289
Hei. Jeg tenkte meg en tur til USA i sommerferien, men jeg ble nylig dømt for tagging og ett par tyveri saker! ikke noe grovesaker.. Så lurte jeg på om jeg blir hindra i å dra til USA?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Har du sjekka på USA sin ambassade sin side i Norge, evt Norge sin(e) i USA?

http://norway.usembassy.gov/non-immigrant_visas.html
Trådstarter
24 0
Jeg så gjennom den, men stod ikke noe konktret på det jeg lurte på! :P hehe
Du må søke visum hos ambassaden deres.
Hvis du allerede har et godkjent pass for å reise til USA så er det ingen problem. Søker du derimot visum for å være der over lenger tid er det noe annet..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av MrBlack Vis innlegg
Hvis du allerede har et godkjent pass for å reise til USA så er det ingen problem.
Vis hele sitatet...
Så du påstår at alle personer med pass kommer inn i Usa helt atomagisk?
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Så du påstår at alle personer med pass kommer inn i Usa helt atomagisk?
Vis hele sitatet...
Ja det er jo det han gjør, men det er neppe sånn det fungerer
Har man noe på rullebladet så er det lurest og søke visum, for all info om deg står på disse nye passa, jeg fikk beskjed omog søke visum og jeg har bare kjørt en smule fort og vært en snar tur innom palle snekkringa i hof men jeg fikk visum så da gikk det greit
Sitat av penduftw Vis innlegg
Ja det er jo det han gjør, men det er neppe sånn det fungerer
Vis hele sitatet...
De som har rulleblad må søke om visum: (http://travel.state.gov/visa/temp/wi...hout_1990.html)

When does a national of a VWP country need to apply for a visa instead of using the VWP?

Nationals of VWP countries must meet the conditions noted in the section above in order to seek admission to the United States under the Visa Waiver Program. Travelers who do not meet these conditions must apply for a visa. In particular, a visa must be requested if the traveler:

Wants to remain in the United States for longer than 90 days, or envisions that they may wish to change their status (from tourism to student, etc.) once in the United States;
Wants to work or study in the United States, wants to travel as a working foreign media representative, wants to come to the United States for other purposes not allowed on a visitor visa, or intends to immigrate to the United States;
Is a national of the Czech Republic, Estonia, Hungary, Latvia, Lithuania, Malta, the Republic of Korea, or the Slovak Republic AND DOES NOT HAVE an electronic passport with an integrated chip;
Is a national of one of the VWP countries not listed above AND DOES NOT have a machine-readable passport (MRP)(depending on the date the MRP was issued, renewed, or extended, it may also need to contain a digital photograph or an integrated electronic chip);
Intends to travel by private aircraft or other non-VWP approved air or sea carriers to the United States. Click here to see the approved carriers list;
Has a criminal record or other condition making them ineligible for a visa (see Classes of Aliens Ineligible for Visas). Has been refused admission to the United States before, or did not comply with the conditions of previous VWP admissions (90 days or less stay for tourism or business, etc.).

Ville ikke ha satset på å lure Uncle Sam. Der tar de som kjent ikke på forbrytere med silkehansker...
jamen yolo da.
luni's Avatar
Har dere ikke sett kino-reklamen som ruller for tiden? Ung gutt som skal på ferie og blir stoppet i visumkontrollen. "Tagging får konsekvenser!"
Da jeg skulle til USA var det flyselskapet mitt som tok seg av alt styret med hva det nå er som må gjøres. Alt jeg måtte gjøre var å fylle ut et lite skjema, og der husker jeg det stod veldig klart at flyselskapet mitt (Continental Airlines), krevde at jeg ikke hadde noe som helst på rullebladet mitt, så jeg vet ikke om du bør satse på å fly med dem..

Ellers, lykke til og jeg håper du får visum og en fin tur til statene!
Sist endret av lolros; 7. april 2009 kl. 21:02.
Har flere venner som har prikk på rullebalet og har dratt til usa flere ganger uten problemer.
Trådstarter
24 0
takkker for hjelpen! =)
Ny regler for innreise til usa i 2009..
http://www.albatros-travel.no/Prakti...s/default.aspx
Du kan lese dem der
Etter hva politiet sier så har "de" ikke tilgang til rullebladet.. Så hvis du bare skal på ferie, bruker det passet som trengs så er det ingen problem!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av G-Baby Vis innlegg
Hei. Jeg tenkte meg en tur til USA i sommerferien, men jeg ble nylig dømt for tagging og ett par tyveri saker! ikke noe grovesaker.. Så lurte jeg på om jeg blir hindra i å dra til USA?
Vis hele sitatet...

Jeg har fått visum til USA, det til tross for at jeg har blitt dømt for fyllekjøring! De legger vekt på grove voldsforbrytelser, dop og prostitusjon!
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av battyman Vis innlegg
Jeg har fått visum til USA, det til tross for at jeg har blitt dømt for fyllekjøring! De legger vekt på grove voldsforbrytelser, dop og prostitusjon!
Vis hele sitatet...
Er ikke prostitusjon lovlig i USA?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Er ikke prostitusjon lovlig i USA?
Vis hele sitatet...
Nei, I de fleste stater er det bot og eller fengselstraff, for både prostituerte og kunde.


http://prostitution.procon.org/viewr...ourceID=000119

men federal law sier bare at du ikkje kan komme in i landet for å drive prostitusjon.
Sist endret av jarl; 18. mai 2009 kl. 13:12.