Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4068
Tittelen på tråden sier vel det meste?

Ønsker å høre deres erfaringer med smartdrugs dersom det er noen her inne som har det.
Gjerne hvor lenge dere har brukt det, doseringer, priser, hvilket stoff, hvordan dere opplevde bruket av stoffene osv.
Syns disse stoffene virker meget facinerende og ønker å lære mer om dem.

Noen tenker kanskje at jeg har feilpostet ettersom at disse stoffene går under navnet "smartdrugs", men dette gir jo ingen rus så jeg syns det er riktig å poste på vitenskapsforumet.


Her er det informasjon til dere som ikke vet hva smartdrugs er:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nootropic

http://www.erowid.org/smarts/

http://www.pluto.no/doogie/GA/blekka/ga ... 8smno.html

http://www.ceri.com/

http://pb.rcpsych.org/cgi/reprint/18/7/419.pdf
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
har ingen erfaring (selv om jeg er nysgjerrig på dette selv), men jeg kan skyte inn:

Piracetam er det mest vanlige
Oxiracetam er det mest potente (om jeg husker rett, en syntetisk-produsert versjon av Piracetam)

Og alle bør tas i kombinasjon med Choline (vet ikke det norske navnet) for å unngå de verste bivirkningene som hodepine.
Sist endret av somnium; 2. mars 2009 kl. 06:45.
oen tenker kanskje at jeg har feilpostet ettersom at disse stoffene går under navnet "smartdrugs", men dette gir jo ingen rus så jeg syns det er riktig å poste på vitenskapsforumet.
Vis hele sitatet...
Ser både amfetamin, kokain og diverse AD/HD medisiner der, om du tror at disse ikke gir noen rus, da foreslår jeg at du surfer litt rundt subforumet: Rusmidler. Leser litt om hva disse stoffene faktisk gjør..

Tåpelig at noen i det hele tatt må si dette, all dop gir rus. Hvis ikke hadde det ikke vært dop. Smartdrugs, uten rus? Hvordan skal man da bli smart, tørr jeg spørre?
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Ser både amfetamin, kokain og diverse AD/HD medisiner der, om du tror at disse ikke gir noen rus, da foreslår jeg at du surfer litt rundt subforumet: Rusmidler. Leser litt om hva disse stoffene faktisk gjør..

Tåpelig at noen i det hele tatt må si dette, all dop gir rus. Hvis ikke hadde det ikke vært dop. Smartdrugs, uten rus? Hvordan skal man da bli smart, tørr jeg spørre?
Vis hele sitatet...
Heisann, min nebbete venn!
Selvfølgelig er amfetamin og denslags berusende, men nå tenkte jeg mer på andre stoffer som må brukes i over 3 måneder før men kan merke noe resultat, og ikke kun på "knark".
Dessuten så betyr ikke alltid ordet "drugs" dop.

Dersom man må gå på denne "kuren" i over 3 måneder på enkelte stoffer så stiller jeg meg meget tvilende til at det er noen form for rus.
Sist endret av Knask; 2. mars 2009 kl. 07:07.
Fin tråd. Håper det er noen som har noe konstruktivt å komme med, ettersom jeg selv også er veldig interessert i dette. Jeg er også enig med NitroFis i at denne tråden ligger i riktig subforum.
Hei, jeg har tatt Aniracetam og Choline-tilskudd daglig nå i 4-5 måneder. Begynte med ca. 1,5 gram Aniracetam fordelt på tre doseringer daglig, men har med tiden trappet ned til 0,5 gram på morgenen, da jeg føler jeg ikke har behov for så mye mer.
Stoffet skuffet meg litt i begynnelsen, hadde forhåpninger om at det skulle gjøre meg mer fokusert og flinkere til å arbeide med ting som feks. skolearbeid. Dette skjedde ikke, og jeg er fortsatt den samme slappfisken jeg alltid har vært. Men jeg merker ting går litt fortere, jeg glemmer ikke så lett av ting lengere, jeg er litt mer våken, og jeg har lettere for å formulere og uttrykke meg både muntlig og skriftlig. Dette er jo da selvfølgelig rimelig subjektivt, da det er er ganske vrient å prøve å sammenligne sitt eget sinn og tenkemåte over så lang tid.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Heisann, min nebbete venn!
Selvfølgelig er amfetamin og denslags berusende, men nå tenkte jeg mer på andre stoffer som må brukes i over 3 måneder før men kan merke noe resultat, og ikke kun på "knark".
Vis hele sitatet...
Åjaaa, da beklager jeg! *Finner frem sølvteip, for å kneble nebbet sitt en gang for alle*
Sist endret av gulunderstrek; 2. mars 2009 kl. 16:19.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Lee Vis innlegg
Hei, jeg har tatt Aniracetam og Choline-tilskudd daglig nå i 4-5 måneder. Begynte med ca. 1,5 gram Aniracetam fordelt på tre doseringer daglig, men har med tiden trappet ned til 0,5 gram på morgenen, da jeg føler jeg ikke har behov for så mye mer.
Stoffet skuffet meg litt i begynnelsen, hadde forhåpninger om at det skulle gjøre meg mer fokusert og flinkere til å arbeide med ting som feks. skolearbeid. Dette skjedde ikke, og jeg er fortsatt den samme slappfisken jeg alltid har vært. Men jeg merker ting går litt fortere, jeg glemmer ikke så lett av ting lengere, jeg er litt mer våken, og jeg har lettere for å formulere og uttrykke meg både muntlig og skriftlig. Dette er jo da selvfølgelig rimelig subjektivt, da det er er ganske vrient å prøve å sammenligne sitt eget sinn og tenkemåte over så lang tid.
Vis hele sitatet...
det du beskriver er det jeg ønsker med ritalinen.
stabilt bedre kons og muntlige evner er det jeg håper ritalinen kan gjøre for meg. så jeg kan være i normalt god dagsform oftere. hvis noen skjønte den.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Dessuten så betyr ikke alltid ordet "drugs" dop.
Vis hele sitatet...
eeh...jo? hvilket språk isåffal?
"Smart Drugs", også kjent som the fine art of placebo.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av loathsome Vis innlegg
"Smart Drugs", også kjent som the fine art of placebo.
Vis hele sitatet...
regner med du har gjort tester som forsvarer utsagnet ditt..?

mange som er uenige med deg, og som har gjort tester som motbeviser det du sier, og flere som har gjort tester som støtter deg i det du sier.

ergo; ingenting er bevist enda.
Sitat av Han Med Håret Vis innlegg
eeh...jo? hvilket språk isåffal?
Vis hele sitatet...
"drug (plural drugs)

1. (pharmacology) A substance used to treat an illness, relieve a symptom, or modify a chemical process in the body for a specific purpose.
2. (pharmacology) A substance, often addictive, which affects the central nervous system.
3. A chemical or substance, not necessarily for medical purposes, which alters the way the mind or body works.
4. A substance, especially one which is illegal, ingested for recreational use."
(sitert fra http://en.wiktionary.org/wiki/drug)

Her kan du se at ordet drug/drugs ikke bare brukes om det vi i Norge kaller "dop". Apotek på engelsk heter f.eks "drug store", dette betyr ikke nødvendigvis at de selger "dop" og diverse narkotiske substanser der.
Sist endret av lolros; 14. mars 2009 kl. 17:10. Grunn: skrivefeil
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Dette minner meg om et eksperiment som Oxford Uni. Gjorde. De tok de sløvest grunnskolestudentene de kunne finne og gav dem to piller hver dag. Etter noen måneder hadde elevene godt fra å være sløve og giddelause til og bli glade i lesing og bibliotek (dette er jo relativt små barn)

Foreldrene klappet entusiastiske i hendene, hva var det i disse vidunderpillene!?
Forskerne kunne så avsløre at det var Omega-3, altså, tran grovt sett, i pillene.

Fant ikke eksperimentet, men jeg tror dette er relevant: http://www.fabresearch.org/view_item.aspx?item_id=1199
Var lenge siden jeg så det. Dessuten fjerner dette MIN tvil om smart-drugs er placebo eller ei, det fungerer.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Sio Vis innlegg
Foreldrene klappet entusiastiske i hendene, hva var det i disse vidunderpillene!?
Vis hele sitatet...
litt off-topic, men det som overrasker meg er at foreldrene gir tillatelse til å fore ungene med piller som de ikke vet hva inneholder
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av somnium Vis innlegg
litt off-topic, men det som overrasker meg er at foreldrene gir tillatelse til å fore ungene med piller som de ikke vet hva inneholder
Vis hele sitatet...
Så sant, men de gjorde nå det :P Regner med at de godtok det fordi barna gjorde det så dårlig på skolen og disse tilbydte et lite håp.

Kanskje... Har ingen barn jeg
Sitat av Lee Vis innlegg
Hei, jeg har tatt Aniracetam og Choline-tilskudd daglig nå i 4-5 måneder. Begynte med ca. 1,5 gram Aniracetam fordelt på tre doseringer daglig, men har med tiden trappet ned til 0,5 gram på morgenen, da jeg føler jeg ikke har behov for så mye mer.
Stoffet skuffet meg litt i begynnelsen, hadde forhåpninger om at det skulle gjøre meg mer fokusert og flinkere til å arbeide med ting som feks. skolearbeid. Dette skjedde ikke, og jeg er fortsatt den samme slappfisken jeg alltid har vært. Men jeg merker ting går litt fortere, jeg glemmer ikke så lett av ting lengere, jeg er litt mer våken, og jeg har lettere for å formulere og uttrykke meg både muntlig og skriftlig. Dette er jo da selvfølgelig rimelig subjektivt, da det er er ganske vrient å prøve å sammenligne sitt eget sinn og tenkemåte over så lang tid.
Vis hele sitatet...
Kommer litt ann på hvilket choline tilskudd du velger Btw hvor kjøpte du det?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Sio Vis innlegg
Så sant, men de gjorde nå det :P Regner med at de godtok det fordi barna gjorde det så dårlig på skolen og disse tilbydte et lite håp.

Kanskje... Har ingen barn jeg
Vis hele sitatet...
haha så du mener det at hvis nopen barn gjør det dårlig på skolen kan hvem som helst proppe i dem hva som helst?
Sist endret av elirdir; 14. april 2009 kl. 22:27.
Omega-3 har faktisk utrolig stor innvirkning på hjernekapasiteten. Også, totalt off, sikkert, men viste du at man har funnet at folk som tar selvmord generelt har 30% mindre essensielle fettstoffer i hjernen? Hvis du gidder kan du lese artikkelsamlingen ”Omega-3 fatty acids, the brain, and retina” med Artemis Simopoulos og Nicolas Bazan som redaktører. Der finner du mange interessante fakta.

Jeg anbefaler deg i å knaske dobbel dose med omega-3-kapsler daglig til får tak i aniracetam eller ritalin, og gjerne fortsette med omega-3 når du har det også. Ellers, når du skal kjøpe omega-3, så kjøp den med høyest eikosapentaensyre (EPA) -innhold, det er det som gir best effekt for hukommelse ol.