Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4985
Jeg lurer på om det faktisk er noen som har sluttet med benzo og, begynt på morfin preperater og kuttet benzo tvert om.
De sier jo at benzo abstinenser er det værste.
Og har jo hørt om de som var grisehekta på benzo og barbiturater før i tiden begynte på heroin istedenfor.
Nå mener jeg ikke heroin skulle blirr vurdert. men feks svake opiater feks codein. Tramadol har jeg hørt ikke er bra når man slutter på benzo på kramper.
Bytta benzo, med alkohol hver dag isteden (ikke lurt), ganske mye Opiater inne i bilde den tiden også. Det som er skummelt med benzoer er at det kan ta LANG tid før du kjenner de, å de er langt i fra en dans på roser.

Bytte ut benzo med opiater hørtes ut som et trist forslag, for selvom benzo abstinenser KAN være værre, så føler man ofte suget etter opiater sterkere enn suget etter benzo, hvertfall etter min erfaring.

Selvom jeg er heltids alkoholiker nå, så kan jeg fint ta meg et eller annet av opiater eller benzo en sjelden gang uten å få noe komplikasjoner med det, men det er garantert fordi jeg drikker såpass at jeg ikke merker det på samme måten.

Hadde jeg vært deg ville jeg heller røyka meg noen bønner enn å begynne med opiater hvertfall, kan ikke sammenlignes, men om det gjør det 1% bedre, så er det verdt det, etter min mening, selvfølgelig.

Sikkert noen som har noe mot dette også, men men... Lykke til hvertfall!
Sist endret av KjellFresh; 2. november 2012 kl. 02:41. Grunn: fgufkuygulhølkj
røyke bønne når man slutter på benzo etter 2 år... tenker meg det ender opp skikkelig jævelig. noia!
Vet jo om folk som har kutta 16 mg subutex tvert om og bare kjørt hardt på fart.
Sprøtt men... nei dette er egentlig bare tanker man har.. ikke noe jeg hadde tenkt å gjøre.
Lurer på om man kansje klarer dette med lyrica? har noen av dere noen erfaringer med det og benzo/alkohol/opiat slutt?
Sitat av jayforall10 Vis innlegg
røyke bønne når man slutter på benzo etter 2 år... tenker meg det ender opp skikkelig jævelig. noia!
Vet jo om folk som har kutta 16 mg subutex tvert om og bare kjørt hardt på fart.
Sprøtt men... nei dette er egentlig bare tanker man har.. ikke noe jeg hadde tenkt å gjøre.
Lurer på om man kansje klarer dette med lyrica? har noen av dere noen erfaringer med det og benzo/alkohol/opiat slutt?
Vis hele sitatet...
Skal sies at jeg ikke har så mye peiling innenfor disse heftige drogene, men det jeg vet noe om Lyrica er at jeg en natt gikk igjennom en parkeringsplass og så en svær mann ligge blek og bevisstløs på asfalten. Ringte ambulansen og når de endelig kom og fikk liv i han og spurte hva han hadde tatt så svarte han "Det vanlige", og da etterpå "Lyrica".

Jeg forstår det slik at du prøver å finne "bedre alternativ" til benzoer, som du fremdeles kan ruse deg godt på? Husk at en avhengighet ikke bare handler om hvor dårlig du føler deg fysisk men også hvor mye du vil ha dopet for å roe deg ned, komme deg vekk.

Ønsker deg lykke til, sånn som jeg forstår det så ønsker du egentlig å trappe ned, men det kan dessverre godt hende at opiater tar deg lengre ut på veien du ikke vil ende opp på.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg

Bytte ut benzo med opiater hørtes ut som et trist forslag,
Vis hele sitatet...
det syntes ikke jeg....om det er eneste alternativ så er det et bra alternativ tror jeg

de sier det ikke varer så lenge med absti...hadde jeg hatt denne tilgangen hadde jeg gått for det tror jeg
alk og benzo er det verste..uten tvil

http://www.youtube.com/watch?v=YdyzXWoZyvU

hilsen en som går på sin 16 mnd med benzo absti sympt
Sist endret av alanapoli; 3. november 2012 kl. 08:36.
Å bytte ut benzo med opiater funker fjell, og der er Tramadol min personlige favoritt med Subutex på en andreplass.
Personlig bruker jeg benzodiazepiner mindre og mindre da jeg syns Tramadol og Subutex fjerner angsten/depresjonen bedre, og jeg har aldri merket noen tegn til benzoabstinenser.

Problemet med benzo er at tolleransen kommer så sinnsykt raskt, og det tar lang tid før den synker, men på opiater er tolleransen nede på null etter en uke uten.
Tramadol er jo både brukt som antidepresiva og smertestillende i USA da det inneholder et SNRI (Antidepresiva).
Sist endret av Skyfx; 3. november 2012 kl. 15:35.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Å bytte ut benzo med opiater funker fjell, og der er Tramadol min personlige favoritt med Subutex på en andreplass.
Personlig bruker jeg benzodiazepiner mindre og mindre da jeg syns Tramadol og Subutex fjerner angsten/depresjonen bedre, og jeg har aldri merket noen tegn til benzoabstinenser.

Problemet med benzo er at tolleransen kommer så sinnsykt raskt, og det tar lang tid før den synker, men på opiater er tolleransen nede på null etter en uke uten.
Tramadol er jo både brukt som antidepresiva og smertestillende i USA da det inneholder et SNRI (Antidepresiva).
Vis hele sitatet...
joda det funker veldig bra,men man får det jo ikke!

kjøper dere denne dritten på gata eller finnes det faktisk leger som skriver ut tramadol for angst o.l i norge?=

trodde opiat tabz var vanskelig å få tak i selv på gata
Sist endret av alanapoli; 3. november 2012 kl. 19:04.
Man trenger ikke kjøpe av en gatedealer for å få tak i opiater som for eksempel Subutex. Og ja, det er veldig lett å få tak i. Har man bra kontakter er prisen også overraskende bra i forhold til litt mer lugubre selgerne.
Har gjort det en del ganger ja, over noen perioder.
Greit alternativ for de som er ganske på pinnen, om de har det tilgjengjelig selvfølgelig.

Ja tramadol kan gi kramper ja, det har jeg godt erfart...
Sist endret av Sluzzz; 4. november 2012 kl. 18:24.
Tja - hva skal man si. Benzo er vel den gruppen der hvor du øker toleransen skjitraskt, var godt oppe i en 45-50mg for å kjenne noe merkverdig etter kun et par ukers bruk. Starta jo med så lite som 10-15mg, og som sagt hadde dette økt jævlig mye på 2-3 uker.

Brukte det ofte, men sporadisk (altså ikke noe mønster egentlig) men kjente det ganske greit når jeg ikke hadde tilgang på mer. Nå vet jeg ikke hvor hardt 50mg en 3-4 ganger i uka reknes, men det var ihvertfall jævlig å plutselig måtte slutte på det. Var vel egentlig derfor jeg hoppa over til opoidbaserte legemidler også, i all hovedsak kodein/morfin. Å begynne med benzo er ikke noe jeg har et ønske om heller, da det er jævelskapen selv imo.

Om jeg skal være ærlig, uten å oppfordre til å begynne med det, så var opiater mye bedre enn benzo. Benzo og opiater har endel til felles synes jeg, kropp&hjerne kobler i all hovedsak av og man kjenner seg "drugged" som faen for å si det i veldig forenkla form. Man blir varm og får rykninger på begge deler også. Doseringen/toleransen på opiater gikk ikke nevneverdig opp for meg heller, og jeg holdt meg omtrent på lik dosering gjennom hele perioden. (Normalt sett en mix bestående av 10-15mg morfin og 70-110mg kodein)

Den største forskjellen however, ligger i ettervirkningen. Når jeg (mis)brukte benzo var jeg helt borte vekk dagene etterpå. Det var kun meg i hele verden (min lille boble) og ingenting betydde noe. Det å være kvalm var vanlig (er det normalt ved relativt stort forbruk av div. benzoer?) og jeg kunne føle meg uvel i flere dager etterpå. Når det kommer til opiater, da hovedsaklig morfin og kodein var alt greit nok om jeg fikk nok søvn når jeg først slukna. Noe jeg kan forsikre deg at du gjør, om du gjør ting riktig.
Ja, jeg kunne virke fjern og borte dagen(e) etterpå, men det var veldig forskjellig fra dag til dag. Enkelte ganger fungerte jeg (relativt) normalt selv dagen etterpå.

Så du får vel egentlig vurdere selv, men i mitt tilfelle tar jeg gjerne imot opiater men takker nei til benzo. Uansett så vil jeg fraråde deg til å hoppe mye fram og tilbake og rote deg inn i det, er så ufattelig lett å trå feil og havne en plass jeg kan LOVE DEG at du ikke vil havne. Og alt dette uten at du har en eneste aning om hva som foregår før det er for sent...
Sitat av Incinerator Vis innlegg
Tja - hva skal man si. Benzo er vel den gruppen der hvor du øker toleransen skjitraskt, var godt oppe i en 45-50mg for å kjenne noe merkverdig etter kun et par ukers bruk. Starta jo med så lite som 10-15mg, og som sagt hadde dette økt jævlig mye på 2-3 uker.

Brukte det ofte, men sporadisk (altså ikke noe mønster egentlig) men kjente det ganske greit når jeg ikke hadde tilgang på mer. Nå vet jeg ikke hvor hardt 50mg en 3-4 ganger i uka reknes, men det var ihvertfall jævlig å plutselig måtte slutte på det. Var vel egentlig derfor jeg hoppa over til opoidbaserte legemidler også, i all hovedsak kodein/morfin. Å begynne med benzo er ikke noe jeg har et ønske om heller, da det er jævelskapen selv imo.

Om jeg skal være ærlig, uten å oppfordre til å begynne med det, så var opiater mye bedre enn benzo. Benzo og opiater har endel til felles synes jeg, kropp&hjerne kobler i all hovedsak av og man kjenner seg "drugged" som faen for å si det i veldig forenkla form. Man blir varm og får rykninger på begge deler også. Doseringen/toleransen på opiater gikk ikke nevneverdig opp for meg heller, og jeg holdt meg omtrent på lik dosering gjennom hele perioden. (Normalt sett en mix bestående av 10-15mg morfin og 70-110mg kodein)

Den største forskjellen however, ligger i ettervirkningen. Når jeg (mis)brukte benzo var jeg helt borte vekk dagene etterpå. Det var kun meg i hele verden (min lille boble) og ingenting betydde noe. Det å være kvalm var vanlig (er det normalt ved relativt stort forbruk av div. benzoer?) og jeg kunne føle meg uvel i flere dager etterpå. Når det kommer til opiater, da hovedsaklig morfin og kodein var alt greit nok om jeg fikk nok søvn når jeg først slukna. Noe jeg kan forsikre deg at du gjør, om du gjør ting riktig.
Ja, jeg kunne virke fjern og borte dagen(e) etterpå, men det var veldig forskjellig fra dag til dag. Enkelte ganger fungerte jeg (relativt) normalt selv dagen etterpå.

Så du får vel egentlig vurdere selv, men i mitt tilfelle tar jeg gjerne imot opiater men takker nei til benzo. Uansett så vil jeg fraråde deg til å hoppe mye fram og tilbake og rote deg inn i det, er så ufattelig lett å trå feil og havne en plass jeg kan LOVE DEG at du ikke vil havne. Og alt dette uten at du har en eneste aning om hva som foregår før det er for sent...
Vis hele sitatet...
Hvilken benzo gikk du på?
Vet om en som faktisk fikk tramadol på resept pga depresjon, men det er en lege som skrev fikk en del brev fra fylkeslegen
Subutex har jeg fått inntrykk av at man fort trenger mere, men det er vel bare for å få rus.
Og jeg vil slutte med benzo til slutt men lyrica er jo faktisk er c preperat!
Subutex er så jævli vanskli å dosere til "medisinske" doser selv om dette er vel det billigste ift styrken.
Opiater, selv svake, tar det meste av benzo abstinenser. Men husk at du bytteer ut et problem med et annet, selv om jeg personlig ser på benzoavhengighet verre enn opiat, siden man har flele alternativer til hjelp (LAR). Og dessuten påvirker ikke opiater psyken i like stor grad som benzo. En som tar for mye opiater blir bare sløv og sovner kanskje av. En som er loka på benzo kan bli til en idiot uten grenser.

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Man trenger ikke kjøpe av en gatedealer for å få tak i opiater som for eksempel Subutex. Og ja, det er veldig lett å få tak i. Har man bra kontakter er prisen også overraskende bra i forhold til litt mer lugubre selgerne.
Vis hele sitatet...
Kommer ann på hvor man bor hen. En sub (8mg) kan man få nedi 100kr stykket, selv på gaten. Men på bygda, så kan de koste helt oppi 800kr stykket.

Men nå er det uansett bedre at TS oppsøker lege eller LAR, så han/hun kan holde seg på den rette siden av loven
Sist endret av Mexxy; 5. november 2012 kl. 06:14.
Ja nettop. Hadde jeg fått tak i svake a preperater som 10 mgs dolc eller lignende osv hadde jeg kuttet benzoene for godt.
▼ ... flere år senere ... ▼
Fikk tramadol utsendt av legen etter jeg knakk beinet engang, gjorde ikke annet en å sove mellom smertene �� jeg ser hvorfor man blir avhengig da ��x♀️
Kuttet fra 6mg alprazolam daglig til tre dager på 15mg diazepam og så tomt.
Da hadde jeg spist alpra daglig i nesten fire måneder, og det var forste (men ikke siste) gang jeg tente av fra benso.
Det var faktiskt forste gang jeg hadde varit avhengig av piller.

Begynte (idiotisk nok) med Tramadol når det etter fem uker fortsatt var ett våkent mareritt.
Det tok vekk veldig mye av de verste abstinensene.

Uka etter Tramadol blitt innkjopt, fikk jeg tak på Subutex.
Disse i kombo med hverandre gjorde att jeg kunne virke som menneske og begynne med jobb.

Det var veien in i mitt opiat-missbruk. Kommer spendere ferie-ukene mine på med å bli kvitt Subutex.
Igjen.