Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 824
Hei Jeg har litt problemer med linuxen min:S Det som skjer når jeg starter den, kommer jeg til oppstartsbilde, men når det er ferdig står det: "Input signal out of range" på skjermen:S (Som en feil melding)... Noen som vet hva som kan være problemet.. Eneste jeg kommer inn på er "Recovery mode" Sånn at jeg kan komme meg i div. config filer, jeg har testet noen par ting, som evt. sudo nano /etc/X11/xorg.conf men i den fila var det absolutt ingen ting:S (Det var en på MSN lista mi som hinta meg til det:P)
Så er det noen som vet hva som muligens kan være feilen?

EDIT: Han trodde også det var noe med oppløsningen, men da er spørsmålet; Hvordan gjør jeg det lettest mulig med terminal, hvis det ikke finnes noen andre måter?
Og det var en ting til, når jeg kommer til innloggings vinduet, så går det ann å logge inn mens meldingen står, fordi jeg hører innloggingsmusikken:P:P Tenkte kanskje det finnes en hurtigtast som jeg kan trykke:P

Jeg har også ubuntu 6.10
Nivida skjermkort
Sist endret av RampLest; 26. mars 2007 kl. 21:42.
Du kan bruke
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg
Vis hele sitatet...
til å begynne med. Velg da vesa driveren. Da får du kanskje logga in vanlig. Da kan du gå til http://www.albertomilone.com/nvidia_scripts1.html å laste ned envy og installere. Det er script for å installere nvidia driveren og som ordner alt for deg i tilegg.
RampLest's Avatar
Trådstarter
oki Skal prøve det
Syntes å huske at jeg har fått en ganske lik beskjed når jeg har stilt hertzen på skjermen min for høyt. Jeg fikset det med op trykke på en av F-tastene i startup.
Ja, dette er en typisk "for høy hertz for skjermen"-feilmelding. Fix your config, and you should all right.