Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1359
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Jeg satte på lan her om dagen. Hadde kjørt inn dcgui-qt og satt gla og fornøyd, helt til jeg skulle bruke det. Jeg hadde en dl hastighet på ca. 600kb/s og 1.5mb/s når jeg skulle ligge på ca. 8mb/s og 10mb/s. Ifølge en kamerat var det fordi kernelen min ikke støttet full-duplex. Og da spør jeg: hvordan får jeg den til og støtte det.

PS: jeg kjøre Fedora Core1
Har du tilfeldigvis realtek-chipset på nettverkskortet? da er det naturlig at speeden fucker seg på den måten.
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Trådstarter
Det er jeg ikke sikker på. Er sånn innebygget greia på asus kort (rimelig nytt kort). og ja det er 100mbit kort.
Litt offtopic her, men hva er å anbefale av høykvalitets 100mbit nic?

Fant ikke noe serlig da jeg søkte her... men det kan jo verr meg som er dårlig til å søke
Jeg er ikke helt med på hva du mener med høykvalitet der, men jeg har realtek, og det fungerer helt perfekt.
Opprinnelig postet av Ca|Va?
Litt offtopic her, men hva er å anbefale av høykvalitets 100mbit nic?

Fant ikke noe serlig da jeg søkte her... men det kan jo verr meg som er dårlig til å søke
Vis hele sitatet...
3com, Intel.
Jeg har det samme problemet med et realtek netverkskort.
Kjører Win XP.
Hvordan fikser man dette?
Sitter i LAN og begynner å bli litt irriterende.
super offtopic: Snakka med en danske og han sa at "kuk" ikke betydde "rot" eller hva det var :P noen dansker her??
Opprinnelig postet av toolate
Jeg har det samme problemet med et realtek netverkskort.
Kjører Win XP.
Hvordan fikser man dette?
Sitter i LAN og begynner å bli litt irriterende.
Vis hele sitatet...
bytt NIC.
Ser at hardware anbefaler SMC 10/100/1000 Mbit til 330 kroner.. duger det? High end kortet de anbefaler et et Intel server kort til 1600.. det ble litt mye igjen...
Sis, 3com og intel har noe av de beste chipsetene, som fungerer perfekt både i linux og windows med full duplex...
Jeg har også et innebygget via-rhine nettverkskort, og hadde de samme problemene med dcgui-qt inntil jeg kjørte dc++ i wine. Mulig dcgui-qt kan tweakes, men jeg vet ikke. Mulig jeg får bedre hastighet i dcgui-qt nå som jeg satte opp DMA på diskene også ;-). Det er iallefall ingenting i veien med nettverkskortet (får 10-11 MB/s lokalt).
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Trådstarter
ok. men jeg prøvde og kjøre dc++ i winex men det manglet noe libs. som gjerne ikke er for linux. altså jeg tviler på jeg får kjørt de inn gjennom winex
man kjører gjerne ikke programmer med winex, det har man vanlig wine til.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Har også via-rhine onboard nic, aldri hatt problemer med full duplex...

Kjører slack med egenkonfigurert kernel...
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Trådstarter
Nichotin: burde vel tenkte meg til det. Unødvendig vanskelig.

Dodecha: akkurat. jeg kjører fedora med ikke egenconfigurert kernel. så jeg hadde ikke så mange valg.
lockhead: jeg tror du misforstod. jeg mente wine as in winehq.com
man mii-tool

For duplex osv.

Kriss