Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1688
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Tror det bare fake. Blitt tatt opp før på forumet.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg har hørt/lest at det er rødt fosfor og kaliumkloat.
Rødt fosfor finnes i skrapeplaten på fyrstikkekser eller du kan få det på keten.
Kaliumklorat kan du utvinne fra fyrstikk-hoder med krystallisering eller du kan lage det selv av kaliumklorid i en kloratcelle.
Dette sprenger ikke bare, men synsykt ustabilt er det også.
Rett meg hvis dette er feil.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Riktig, Thoryllo, men videoen er fake. Mener det er et LE.
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Uannsett ville ikke en så_liten_menge av et sprengstoff med en detoneringshastighet på 6553m/s ødelagt en vannmelon så til de grader.

Fake, ja.
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Jeg har hørt/lest at det er rødt fosfor og kaliumkloat.
Rødt fosfor finnes i skrapeplaten på fyrstikkekser eller du kan få det på keten.
Kaliumklorat kan du utvinne fra fyrstikk-hoder med krystallisering eller du kan lage det selv av kaliumklorid i en kloratcelle.
Dette sprenger ikke bare, men synsykt ustabilt er det også.
Rett meg hvis dette er feil.
Vis hele sitatet...
Jepp, men som Anders sier så mener jeg dette klassifiseres som et LE. Jeg tror nok kjapt at denne videoen kan avblåses som et mislykket forsøk på å skape flyskrekk.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Jeg tror nok kjapt at denne videoen kan avblåses som et mislykket forsøk på å skape flyskrekk.
Vis hele sitatet...
Med andre ord er er dette klippet en misslykket terroraksjon
Fakere klipp har jeg da aldri sett