Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1937
Hei, jeg er ganske ny i linux aldri prøvd det før så jeg tenkte jeg skulle installere det men når jeg skulle instalere det så kommer dette <7>APIC error on CPU0: 40(40), vet noen hva som er feilen? Og når jeg skal innstalere det så skjører jeg dette i boot: install ACPI=off eller så vill den ikke starte da kommer dette: "MP-BIOS bug: 8254 timer not connected to IO-APIC". Tenkte kanskje hvis det hjalp med noapic men da skjedde det ikke noe så jeg skrev nolapic da gikk den videre men ble nare stådende stille på et tomt felt. Vet noen hva som er feilen?

Jeg kjører UBUNTU 6.06

ja, jeg glømte hvis jeg bare skriver install acpi=off så stopper den etter input: AT Translated Set 2 keyboard as /class/input/input0
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
prøv no noapic og ingen andre parametere. Du kan også prøve å skru av acpi i bios.

APIC er vel strengt tatt bare nødvendig med SMP-maskiner, så med mindre du har meir enn en cpu, så treng du ikkje APIC.
webster's Avatar
Trådstarter
Jeg fikk det til og fungere til slutt.
Sist endret av webster; 22. mai 2006 kl. 11:02.
webster's Avatar
Trådstarter
Nytt problem når jeg var ferdig kom det bare opp på rekke og rad:


killed
killed
killed
killed
killed
killed
killed
killed
killed
killed
killed
killed
killed
killed
killed
killed

Hva er det som er galt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Prøv ein annan distro. At det kjem opp killed er for lite info...
Forøvrig har ubuntu ganske gode forum som sikkert kan hjelpe deg betre enn vi kan.

Vi må i det minste ha maskinvara di, nøyaktig versjon, kor du lasta ned cd-imaget, o.l
webster's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot
Prøv ein annan distro. At det kjem opp killed er for lite info...
Forøvrig har ubuntu ganske gode forum som sikkert kan hjelpe deg betre enn vi kan.

Vi må i det minste ha maskinvara di, nøyaktig versjon, kor du lasta ned cd-imaget, o.l
Vis hele sitatet...
Hum, den er grei. Men fåreløpig så fikk jeg det til me dog bytte ut rooten. Takk for hjelpe