Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 9467
Synes du at k-hole gir særlig innsikt/klarhet?
Selv liker jeg veldig godt ketamin, men føler at det kan være litt forvirrende, såpass forvirrende at det gir lite å ta med seg videre..
En annen ting med ketamin for meg og depresjon er at det funket veldig bra i begynnelsen. Første 2-3 gangene. Da kunne jeg leve på det noen uker. Etter 6-7 ganger varte det knapt en uke. Så bare sluttet med det..
Større doser sopp derimot kan gi innsikt og vare lenge syns jeg. Men ikke hver gang heller. Iboga er uansett det som har hjulpet meg mest, (angst og depresjon)

Like veldig godt tråden din forresten. Håper du fortsetter å poste selv om den gode effekten skulle avta etterhvert. (Håper ikke det da). Har lite erfaring med mikrodosering selv. Men fett at det funker så bra for deg, håper det varer. Vet hvordan du har hatt det, det er jævlige greier det der.

Leste en gang at de kjemiske prosessene i hjernen er ganske like om en tar ssri eller mikrodoserer lsd. Har ikke peiling på om dette stemmer. Regner med du har prøvd ssri uten at funket så bra, og dermed kan avkrefte dette
KasperAG's Avatar
Trådstarter
Hei iamfreak. Jeg fikk mye mening og følelser ut av all den abstrakte grå og svarte grafikken. Første gang i k-hole startet med følelsen av at mine nærmeste kom og holdt rundt meg, deretter en følelse av at alle i hele jævla verden kom og gjorde det samme. Ganske euforisk. Deretter en tur liggende i min egen grav før det svarte gikk over i gråtoner, og jeg plutselig befant meg i en slags svøpe, dalende rundt i verdensrommet. Jeg døde også under en av turene, veldig interessant opplevelse. Midt oppi alt det rare jeg opplevde på turene i k-hole satt jeg tilbake med en følelse av at jeg, vi alle, planter, dyr, mennesker, maskin, er alle del av samme atom, meislet ut av noe felles. Det fikk meg til å forstå min plass i det store bildet. Sopp ser jeg frem til å prøve - men Iboga? Kan du fortelle litt om opplevelsen og bruken av det? Høres veldig interessant ut. Kommer til å fortsette å poste om jeg blir deprimert, det er jo en del av prosjektet! Har prøvd rundt 20 ssri og snri som ikke fungerte i løpet av de siste 20 årene.

Dag 34, 35, 36. Sitter med en liten lapp under tunga mens jeg oppdaterer tråden. Jeg skal være ærlig og innrømme at jeg nesten hver dag jeg våkner er redd ingenting funker og de dominerende tvillingbrødrene angst og depresjon har trukket ned gardina på soverommet. Men neida, jeg trekker en lettelsens sukk hver dag - og har det bra - og en god nyhet.
Sendte en jobbsøknad, tror jeg nevnte tidligere i tråden, og har blitt bedt på intervju. Så, det er fett. Ellers har dagene gått med på å være på forskjellige hagesentere og kjøpe frø og planter. Nå ser balkongen ut som en grønn oase. Det er også fett! Skulle gjerne hatt enda mer energi, og gjort enda mer, men slik er det vel alltid. Mye vil ha mer.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lykke til på intervju. Kul at du har ork og får glede av hagearbeid. Har troen på projektet ditt jeg. Nesten så mye at jeg ikke skjønner hvorfor du skal stoppe etter 2 måneder. Om jeg stod i dine sko tror jeg ikke at jeg hadde turt å stoppe, og bare hadde kjørt på med samme doser til evig tid. For nå lever du og tidligere eksisterte du. Det er enorm forskjell. Og jeg kjenner jeg virkelig gleder meg på dine vegner.
KasperAG's Avatar
Trådstarter
Heinog tusen takk! Det kan nok fort være at jeg mikrodoserer LSD utover to måneder, dersom jeg ikke har mulighet til noe annet. Det er bare det med toleransenivåer jeg ønsker å være føre var på, men av alt jeg kan lese virker det som man kan mikrodosere langt lengre enn et par måneder før det evt. skal skje. Men jeg vet at jeg kan ta Ketamin og ligge unna mikrodosering i en måned eller to om det blir nødvendig - og jeg vet at sopp kommer til å fungere veldig godt som substitutt for mikrodosering, så det ordner seg!
Intervju blir gøy - det var 160 søkere til stillingen og nå er det bare to til jeg må slå ut. Tror jeg har en god mulighet til å få jobben
Hei. Takk for svar. Wow du får virkelig mer ut av ketaminen er meg. Forstår godt at du syns det funker.
For meg har det ikke vært på langt nær så heftig, men jeg har bare sniffet. Og det var r og s ketamin blandet, såkalt racemisk ketamin om jeg har forstått det riktig. Du fikk det vel injisert siden du var på klinikk? Tror det er langt mer effektivt. Vet du hvilken type du fikk? r eller s?
Har også sykt høyt toleransenivå på ket av en eller annen grunn. Må sniffe 3-400 mg for å nærme meg k-hole. Da blir det dyrt selv på svartebørsen

Kan komme tilbake til iboga senere. Har skrevet litt om det i en annen tråd her på forumet. Det er mest vanlig å bruke for å kutte avhengighet av drugs, men funket bra for meg mtp depresjon. For å si det litt banalt har sopp og ketamin funket for å hjelpe meg med tankene mine, mens ibogaen hjelper meg med følelsene mine. Fullt mulig jeg er gal, men jeg tror at planter som sopp og iboga gir deg det du er klar for. Nå sist med ibogaen var det mange ting som hadde fallt på plass i livet mitt, og da ble det slik at: "ok, nå kan du begynne å ta tak i følelsene dine." Så lenge en er ydmyk i møtet med plantene får en noe hjelp, det er jeg overbevist om. Erowid har en seksjon om iboga som kan være vært å lese.
Ser ikke på meg selv som kurert på noen måte, men har det bedre nå enn på lang tid. Mulig jeg skal prøve mikrodosring med sopp til høsten, blir inspirert av tråden din
Fortsatt lykke til

Var en ting til jeg skulle skrive. Vil understreke at dette gjelder bare meg, og jeg er langt fra a4. Har tidligere gått på ssri, har selvmedisinert meg med daglig cannabisrøyking osv... Føler problemet med dette (foruten bivirkningene) er det ikke behandler sykdommen, bare hjelper på symptomene. Har full forståelse for de som selvmediserer altså, alt er bedre enn å være deprimert. Men tror ikke det gjør at en blir frisk.
Mulig at vi som lider av kraftig depresjon aldri blir friske og at demping av symptomer er det beste vi kan håpe på.
Selv kommer jeg til å prøve alt for å bli det, eller dø i forsøket.
Bare en tanke.
Sist endret av iamafreak; 1 uke siden kl. 22:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Akkurat som fysisk skade/sykdom ikke alltid er helbredelig tror jeg absolutt det er noen tilfeller av psykisk sykdom hvor det samme gjelder. Må man amputere en fot vokser den ikke ut igjen. Om reseptorene våre eller hva annet det er som gjør at vi blir deprimerte ikke har funket som de skal på 10år er det kanskje ikke sikkert de blir å funke som de skal igjen heller. Det er kjipt å prøve ting etter ting, gå i behandling og bruke tusenvis av kroner uten å føle at man kommer så langt. Man kan fort bli enda mer deprimert slik.. Føle seg enda mer mislykket. Andre klarer det jo, så hvorfor ikke en selv?

Beklager for OT.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Akkurat som fysisk skade/sykdom ikke alltid er helbredelig tror jeg absolutt det er noen tilfeller av psykisk sykdom hvor det samme gjelder. Må man amputere en fot vokser den ikke ut igjen. Om reseptorene våre eller hva annet det er som gjør at vi blir deprimerte ikke har funket som de skal på 10år er det kanskje ikke sikkert de blir å funke som de skal igjen heller. Det er kjipt å prøve ting etter ting, gå i behandling og bruke tusenvis av kroner uten å føle at man kommer så langt. Man kan fort bli enda mer deprimert slik.. Føle seg enda mer mislykket. Andre klarer det jo, så hvorfor ikke en selv?

Beklager for OT.
Vis hele sitatet...
Hadde samme tankegang som deg for et par måneder siden. Jeg har fortsatt ikke tatt ned galgen jeg lagde for å henge meg (det er latskap bare, skal ikke ta livet av meg lenger.) Men nå den dag i dag så kan jeg ærlig talt si at jeg har vært glad i et par uker nå, for første gang på flere år. Har til og med smilt! Men man må finne noe som funker for seg selv og legge inn en innsats og virkelig gå inn i seg selv. Man må komme til roten av hvorfor man har det så jævlig med seg selv og lære å leve med det.
Åpne opp øya litt, kom deg ut. Det er så utrolig mye vakkert ute, alt som blomstrer og gror, de søte pinnsvinene som labber rundt om kveldene, alle træra som har fått ny sveis de siste ukene. Alt er faktisk ikke så jævlig allikevel, det sitter faktisk bare i hodet ditt, det er ingen andre som vet hva som skjer oppi der og dette er noe man må fikse opp i selv. Psykiatrien er bare en måte for andre å hjelpe deg, hjelpe deg selv.

For å få hjernen til å forme nye nervebaner (er de som bestemmer hva som skjer oppi toppen.) må man utfordre seg selv, tenke på ting i nytt lys, og gjøre ting annerledes. Kanskje til og med må man bytte miljø. Dette er ting som tar lang tid og ikke noe som skjer over natta. Det finnes ikke noen quick fix for mentale problemer.

For min del så var det en helt jævlig syretripp hvor det føltes ut som at universets skjulte hånd kom rett opp i analen og fista meg i 10 timer i strekk som måtte til for at jeg skulle få banka inn i skallen at det faktisk er verdt å leve. Anbefaler ikke LSD til noen, og det er et stoff man må ha respekt for så det holder. Men det hjalp meg med å få sortert litt i kaoset oppi knollen og jeg fikk tørka litt støv og fjernet litt spindelvev oppi der. Regner med at det er derfor du har kommentert dette på en tråd om LSD, at du har lyst til å prøve det.
Igjen, jeg anbefaler det ikke men hvis du skal gjøre det, ikke gjør det alene, få deg en trip sitter og les deg godt opp før du bestemmer deg.
Anonym bruker
"Redd Titan"
"Conclusion: Overall, there seems to have been no meaningful effects, and worrisome trends. I will not be investigating LSD microdosing further, as it is highly likely to be a waste of time."
fra https://www.gwern.net/LSD-microdosing

Nekter ikke for at eksperimentet ditt er interessant men jeg tror fortsatt dette bare er placebo.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Conclusion: Overall, there seems to have been no meaningful effects, and worrisome trends. I will not be investigating LSD microdosing further, as it is highly likely to be a waste of time."
fra https://www.gwern.net/LSD-microdosing

Nekter ikke for at eksperimentet ditt er interessant men jeg tror fortsatt dette bare er placebo.
Vis hele sitatet...
Dette er jo helt latterlig, hvor mange mennesker gjennomførte denne blindtesten egentlig?
Dette er jo også et ganske nytt felt som ikke er forsket mye på, og i de større testene som har blitt gjort med microdosering med pcilosybin er resultatene lovende for å si det mildt. Selv er jeg ikke veldig opptatt av disse undersøkelsene, da en nesten må prøve selv for å finne ut om det fungerer uansett. Som med all annen medisin. Et kjapt googlesøk fører meg likevel hit:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6364961/

"To date there are four scientific articles on microdosing. Three of these indicate potential benefits from microdosing. First, Johnstad [20] conducted a series of interviews with microdosers, who reported generally positive outcomes, including improved mood, energy levels and cognition. Second, in an open label study, Prochazkova et al. [21] found that microdosing led to increases in convergent and divergent thinking–common indicators of creativity. Third, a large cross sectional study found that microdosers reported reduced levels of negative attitudes and emotions, and increased wisdom, open-mindedness and creativity, relative to people who had never microdosed [22]. Fourth, the most scientifically rigorous study to date, was a double blind placebo controlled study by Yanakieva et al. [23]. This study showed changes in time perception following microdosing, but did not investigate variables related to health or wellbeing."

Uansett, alle sinn og psykiske lidelser er forskjellige. Så å avfeie at noen kan få positiv effekt av mikrodosering som ikke er placebo er meget spesielt, og en må nesten spørre seg selv hva motivet for et slikt standpunkt er...

Etter å ha lest denne tråden, og jeg kjenner meg igjen i mye her, er jeg overbevist om at dette ikke er placebo. Usikker på om effektene vil vedvare til evig tid, men det jo også trådstarter. En utrolig historie som bare er positiv.

Men det er jo mange mennesker som trenger negativitet og alltid vil være negative. Dette er bare en måte å takle frykt på, en nødvendig forsvarsmekanisme.
I enkelte livsfaser trenger vi dette skjoldet av negativitet for å takle livet. Da vil tanken på at det finnes en "kur" som gjør at dette skjoldet slipper være skremmende. Bare å akseptere at det muligens er slik er et stort steg på veien til et bedre liv.

Sorry til ts for at denne tråden har sklidd litt ut. Jeg tar på meg mye av skylden for dette. Om ønskelig kan sikkert admin flytte de siste 4-5 postene til en annen tråd der mikrodosering diskuteres generelt.Synd hvis denne tråden som handler om et enkelt prosjekt skal bli ødelagt av generell synsing og off-topic stuff.
Gwern gjorde et seriøst forsøk, men også det han gjorde hadde svakheter og valg som kan ha svekket funnene.

Han kjørte en lav dose av noe som etter en streng vurdering kanskje ikke var LSD i den mengden han trodde.
Det problemet tar han selv opp..
Ellers argumenterer han detaljert og overbevisende.
Han er ikke overbevist, men noe har han følt:

"I felt better about myself for a little while, but I think it wore off. The most noticeable lasting effect so far has been anger at the blatant intellectual dishonesty of many pro-LSD commenters."

I tillegg ventet han bare en uke etter sin første tripp - som er for kort i følge mye kunnskap vi vet i dag - jeg så Voktern dele en sånn graf her om dagen. Etter en uke har du dobbel toleranse for samme dose,
i følge den grafen.

Han tok en 200 ug lapp - ifølge seg selv - og så begynte han mikrodoseringen ned i 10 ug en uke etterpå.

Da har han toleranse.
Sist endret av meaculpaUIO; 6 dager siden kl. 11:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
KasperAG's Avatar
Trådstarter
Hola! Når det er så minimalt med forskning på mikrodosering så får forsøk som dessverre har mange vitenskapelige mangler oppmerksomhet. Det er vel bare naturlig. Jeg kan også tenke meg at noen kan få placebo-effekt av mikrodosering, mens andre kan få reell varig effekt, samtidig som det også vil være folk mikrodosering ikke fungerer på. Som med all annen medisin der altså. Det er synd det ikke er mer forskning på temaet. Jeg skulle spesielt like å se en sammenligning av mikrodosering vs SSRI.

For egen del har jeg vanskelig for å tro at jeg har en placebo-effekt. Og, om så skulle være tilfelle hadde ikke det gjort noe. Endringene for egen del kan dere jo lese om i tråden. Nå er kjøkkenet fikset opp, balkongen er full av 40 planter chili, tomat, blåbær, paprika, vannmelon, jordbær, og gressløk og til helgen skal det plantes i plantekassa ute. I tillegg er soverommet fikset opp og rot og styr og esker fjernet, stua har vært ren og ryddig i seks uker, jeg står opp hver dag rundt 8-9 og sovner mellom 23-01. Jeg er ute hver dag og order noe. Så livet er snudd på hode fra tiden da gardinen var nede og døren var låst, gulvet var skittent, kjøkkenet et kaos og balkongen en søppelplass. I tillegg har jeg vært på jobbintervju og jeg gikk derfra med en følelse av at jeg naila det 100%. Så her er fallhøyden stor Men jobbintervjuet er nok et eksempel på endinger etter oppstart av MD.

Anyway, en debatt og mer forskning på all psykedelika - og mer forståelse for bruk av dette som medisin mot f.eks depresjon, angst, ptsd etc skulle jeg gjerne sett. Problemet er kanskje at Big Pharma tjener mange milliarder på SSRI og SNRI som ikke virker - og har ikke patent på f.eks LSD eller sopp. Så, de er neppe interessert i forskning som kanskje viser at disse midlene er langt bedre enn pillene de tilbyr. Muligens. For egen del har jeg ihvertfall prøvd over 20 SSRI og SNRI som ikke har fungert de siste 20 årene.

Synes det er helt ok at tråden sklir litt ut i en debatt her og der og anbefaler alle som vurderer mikrodosering å lese seg opp. Det finnes tonnevis med lesing rundt på nettet. Ellers er det mye bra med utganspunkt i denne https://freak.no/forum/showthread.ph...=mikrodosering Som jeg sa over, i likhet med alle andre ting tror jeg heller ikke mikrodosering av LSD fungerer på alle. Men, i form av skadelighet virker det ikke som om det er noe å bekymre seg for. Men også her er det jo slik at det er for lite forskning på mikrodosering.

Anyways, dette har vært dag 37-42. Glir naturlig over til litt sjeldnere oppdateringer, med mindre det skjer noe signifikant. God helg freaks og takk for alle ytringer!