Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3112
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke bivirkninger har dere fått av antabus?
Lurer på det samme og folks erfaringer. Tror jeg burde ta meg en runde på antabus slik at jeg ikke har noe valg enn å slutte å drikke en stund.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Picard Vis innlegg
Lurer på det samme og folks erfaringer. Tror jeg burde ta meg en runde på antabus slik at jeg ikke har noe valg enn å slutte å drikke en stund.
Vis hele sitatet...
Jeg er på antabus, og har vært det ganske lenge. Men har noen issues som jeg lurer kan være relatert til antabusen. Så hadde vært interessant å høre andre folk sine erfaringer med stoffet. Ble lovet at dette skulle ha null bivirkninger, så er en smule pissed.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brukte antabus noen måneder for å få startet prosessen med edruskap, tipper jeg spiste antabus sånn 5-6 mnd.
Sluttet med dem delvis pga bivirkninger og delvis pga at jeg ikke trenger dem lenger.

Men ang. bivirkninger så ble jeg fryktelig trøtt og sliten av dem. Ikke sånn type trøtt som om jeg har sovet for lite, men trøtt på en annen måte, vanskelig og forklare. Ble ikke uthvilt av å sove 6, 7, 8 eller 10 timer. Prøvde meg virkelig frem med å sove forskjellige antall timer. Mistenkte lenge Antabus og diskuterte med lege samt så pakningsvedlegget / felleskatalogen og fant ut at det kunne være en relativt vanlig bivirkning.

Sluttet på antabus nå i mai da jeg ikke hadde sug etter alkohol mer og vips var jeg meg selv igjen. Andre bivirkninger merket jeg lite til, bare litt diarè 1-3 første dagene da jeg startet på tablettene.

Kan anbefale medisinen, tror ikke jeg hadde klart å slutte å drikke uten dem faktisk. Hadde lyst til å drikke mange kvelder men tok antabus hver morgen og visste da at jeg ikke kunne. Super medisin sånn sett, så jeg anbefaler å gjøre det om du trenger en pause, skal slutte for godt, eller bare trenger noen måneder på å reflektere over hvordan du skal justere ditt forbruk lavere.

Selv har jeg ikke smakt en dråpe på ca 8 mnd nå og har det helt fantastisk. De første 4-5-6 mnd var fæle og jeg gikk bare å tenkte på hvordan jeg skulle lure meg til å drikke igjen på sikt. De tankene har nesten helt forsvunnet nå. Om jeg blir totalavholds hele livet? Vet ikke, men mye tyder på det da jeg tror det går dårlig å begynne å drikke igjen.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar, Tom Pigghå. Gratulerer med edruskapen.Gratulerer med fremgangen din.

Jeg har opplevd det samme med trettheten. Pleide av og til å ta antabus på kveldstid, og da hendte det seg at jeg plutselig våknet typ 14.00 neste dag og skjønte ingenting.


Jeg lagde denne tråden fordi jeg holder på å slanke meg, men mistenker at antabusen kan være årsaken til at vekta har stått helt stille i fem uker. Skulle vært ned minst et par kilo. Men nei da.....
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei igjen,
Jeg har også gått opp 7-8 kilo. Usikker på om det er en kjent bivirkning med økt matinntak men det skjedde i samme tidsrom i hvert fall. Skal dog sies at det også kan være pga at jeg sluttet med snus oppi det hele, var jo vant til å ha noe i munnen hele tiden så det hjalp sikkert heller ikke på.

Lykke til videre og bare spør om det er mer du lurer på, dette klarer du!
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble veldig trøtt første måneden men ellers ingen negative bivirkninger. Antabus redda livet mitt, dama, familien og fremtida mi men jeg går fortsatt på det tar to ganger i uka og kommer til å gjøre det et par år til minst. Sliter med å kontrollere spontane påfunn og lyster så det er en viktig trygghet for meg og de rundt meg at jeg går på antabus så jeg ikke KAN drikke samme hvor spontant jeg plutselig kan få lyst. Har vært flere ganger jeg har kjøpt øl eller sagt ja takk til en pils hos kompis men i det jeg skal sprette boksen tenker jeg meg om en ekstra gang pga antabusen.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja og altså setter fra meg ølboksen igjen om det ikke kom tydelig nok frem.

Har lært at alkoholmisbruk må ses på som dødelig allergi, kan ikke røre bare litt, kan helst ikke være i samme rom engang, akuratt som nøtteallergikere ikke kan spise litt nøtter eller sitte på samme fly som noen som åpner en nøttepose. Nulltoleranse og må jeg gå på antabus resten av lovet så gjør jeg det.