Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2348
Enemy of the snut
De gangene jeg har tatt Quetiapin får jeg restless legs HVER gang.. Hvis jeg røyker weed/hasj (røyker i grunn kun weed) dempes denne bivirkningen.

Har et brett med 100mg liggende som jeg ikke har rørt siden oktober/november ifjor ettersom jeg HATER restless legs. Fikk brettet hos en kompis som la seg inn frivillig på rusklinikk for å bli rusfri, hvor jeg da gjorde mitt for å bli rusfri her på utsiden slet veldig med å komme meg ut av selve rus-sirkulasjonen men klarte det til slutt.. Nå er det kun av og til en kveld i helgene eller på en vanlig hverdag at jeg tar en blås, så nå er det ikke noe problem å ikke røyke..

Har lest på kjerringrad.no og hørt med flere bekjente at et garn-nøste rundt ankelen skal fjerne RL. Mulig det hjelper for noen personer men jeg er ihvertfall ikke én av dem..

Noen andre som har tips (annet enn å røyke) for å slippe RL?

Vet at det er et medikament mot schizofreni men du kan få det utskrevet lovlig som sovemedisin, og det er nettopp det jeg ønsker at medikamentet skal hjelpe meg med har slitt med søvnvansker hele livet..

Har fått utskrevet Zopiclone som er innsovnings-medisin men det funker ikke på meg lengre. Ikke har jeg overdrevet bruken (1 tab 5 min før du legger deg) eller tatt flere kvelder på rad..

Skal til en ny lege som nylig er kommet til min kommune, og vil da prøve fortvilt å få utskrevet Apodorm som jeg har prøvd flere ganger før (fått fra kompiser) uten at jeg har merket noe som helst til bivirkninger dagen etter

Men hva kan jeg gjøre når det gjelder Quetiapin? Hvis jeg ikke røyker får jeg RL og det går ikke over med det første.. Kan gå tur 1-2 km når jeg har fått RL og merker da at RL har "roet seg ned". Men jeg vil jo ta medisinen uten å få noen bivirkninger der og da som RL, og aldri har jeg opplevd noen form for bivirkning(er) dagen etter.

Såå, noen forslag?
Jeg har hørt at magnesium hjelper.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Susa Vis innlegg
Jeg har hørt at magnesium hjelper.
Vis hele sitatet...
Det skal jo hjelpe MOT utmattelse og trøtthet også, har en boks Magnesium liggende..
Du skriver du ikke har brukt det på mange måneder. Har du prøvd i lavere doser? Prøv 10-25mg. Jeg har aldri opplevd 'restless legs', men har heller aldri tatt 100mg på en gang. Da hadde jeg vært passe trøtt dagen etter. Det skal sies at quetapine/seroquel bygger toleranse veldig raskt.

Jeg har også kun brukt det for søvn.
Sist endret av Bomboklat; 22. september 2016 kl. 18:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Enig med Bomboklat, ikke ta så høye doser. 10-25mg skal være mer en nok for en uten toleranse for medikamentet. Det er forresten ikke et særlig "sunt" legemiddel, det har en HAUG med bivirkninger.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Du skriver du ikke har brukt det på mange måneder. Har du prøvd i lavere doser? Prøv 10-25mg. Jeg har aldri opplevd 'restless legs', men har heller aldri tatt 100mg på en gang. Da hadde jeg vært passe trøtt dagen etter. Det skal sies at quetapine/seroquel bygger toleranse veldig raskt.

Jeg har også kun brukt det for søvn.
Vis hele sitatet...
De første gangene jeg tok Quetiapin var hver tab på 300mg, så jeg og min venn delte dem opp. Mener å huske vi bytta 5 brett Quetiapin mot 5g hasj fordi det var total tørke i området her.. Og det var bare vi 2 som fikk dop hit generelt til både selvbruk og videresalg..

De 2 første gangene vi spiste av brettene delte vi tablett, altså 150mg hver. Vi fikk begge restless legs men da vi samtidig satt å røyka bøtte men den bivirkingen dempet.

Har gjort en del research men finner at RL er én av bivirkningene til Quetiapin/Seroquel. Alt fra 100mg og ned gir meg RL så hjelper nok ikke å ta lavere dose for å unngå RL.

Ikke kan jeg spørre legen da dette medikamentet gis til pasienter som er schizofren/psykisk syk og folk som er med i rus-og psykiatritjenesten, og det er jeg ikke. Men min venn er med i rus-og psykiatritjenesten, men valgte selv å slutte med Quetiapin. Noe som gjør at jeg isåfall må få det fra DW..

Sitat av monoxide Vis innlegg
Enig med Bomboklat, ikke ta så høye doser. 10-25mg skal være mer en nok for en uten toleranse for medikamentet. Det er forresten ikke et særlig "sunt" legemiddel, det har en HAUG med bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Alt fra 100mg og ned gir med RL uansett, har prøvd i lavere doser og det endte med en dårlig dag (for min del) på jobb..
Sist endret av Tytjepelk; 22. september 2016 kl. 20:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Imo er Quetiapin et av de C-preparatene jeg føler gir sterkest virkning på kropp og psyke. Første gangene jeg tok de fikk jeg ikke sove og lå våken så trøtt at jeg ikke engang orket å gå på toalettet, og når jeg først gjorde det fordi jeg holdt på å tisse på meg ble jeg så svimmel at jeg falt rett i bakken.

En normal dose mot søvn er 25mg, 100mg+ er aktivt antipsykotisk. Jeg hadde ikke anbefalt deg å ta så høye doser uansett, da det begynner å tukle med hvordan nervesystemet ditt reagerer på diverse nervetransmittere. Dersom du sliter med søvn får du høre med legen din om du kan få noe melatonin for eksempel. Fungerer overraskende godt til å være naturlig. Legen din kan hjelpe deg med å finne riktig medikament for deg, og det å få innblikk i hvordan du reagerer på en sovemedisin kan hjelpe han med å forstå hvilke som passer for deg.
Sist endret av psychenaught; 23. september 2016 kl. 18:37.
Fikk skrevet ut dette av at jeg sa at jeg hadde tatt ecstasy og fikk ikke sove, sa bare at jeg hadde ikke sovet på typ 2 uker og var nervøs for at jeg hadde fått noen fysiske lidelser. (Nevnte ingenting psykisk). Fikk typ 50-100(?) piller med 25 MG hver pille. Har brukt dem til å sove tidligere, eneste bivirkning jeg merker dagen etter er at min indre stemme(indre monolog) er mye mer dempet med mindre du tvinger den. Snakker bare litt mindre med meg selv i hodet mitt.

Tar det sjeldent tho, har fått soveproblemene mine litt under kontroll, men aldri opplevd noe av de symptomene over. Eneste jeg opplevde når jeg begynte på de var "tvangstanker" med at jeg burde ta selvmord, men det var en blanding også av ecstasy. Ingen tanker at jeg planla det, men heller at "burde bare ta selvmord nå AS" også gikk det over. Stoppa når jeg ikke tok mer. Håper dette kan hjelpe, send gjerne pm hvis du lurer på mer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har hatt doser ifra 25mg til 700-800mg over tidende.
Restless legg merker jeg først over 100mg.

Sånn ellers er medikamentet fullt av bivirkninger!
La på meg 40kg på 1år å endte med og gå ifra 60kg til 115kg tilslutt.

Da sa jeg hell NO! psykosen får bare leve sitt eget liv.

Har gått ned 25ish kg til nå uten anstrengelse etter noen måneders slutt.

Det har vært ett hellvette uten like, men verdt det

Skal treffe legen på tirsdag/onsdag og diskutere alternativ medisin til mine "problemer"

Shitty drugs ass
Sist endret av IchySticky93; 3. oktober 2016 kl. 04:33.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av IchySticky93 Vis innlegg
Har hatt doser ifra 25mg til 700-800mg over tidende.
Restless legg merker jeg først over 100mg.

Sånn ellers er medikamentet fullt av bivirkninger!
La på meg 40kg på 1år å endte med og gå ifra 60kg til 115kg tilslutt.

Da sa jeg hell NO! psykosen får bare leve sitt eget liv.

Har gått ned 25ish kg til nå uten anstrengelse etter noen måneders slutt.

Det har vært ett hellvette uten like, men verdt det

Skal treffe legen på tirsdag/onsdag og diskutere alternativ medisin til mine "problemer"

Shitty drugs ass
Vis hele sitatet...
Vet sånn sett ikke om det er Quetiapinen jeg får restless legs av, har tidligere merket på kveldene at jeg har fått RL uten at jeg har rørt noe som helst.. Men har snakket med min mor om RL, og det viser seg at jeg muligens har arvet det fra min fars side da flere av hans brødre + ham selv har hatt dette så lenge de kan huske.. Min far får ikke RL like mye nå som han gjorde før, og han har ikke gått på noen form for medisiner mot RL eller medikamenter som har RL som en bivirkning..