Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3059
Ekspert på påstander
Hei. Jeg tenker å reise til Christiania med flere kompiser, men der er det et problem er at jeg er litt redd for en kompis fra Afghanistan som skal være med oss skal bli utsatt for overfall der nede fordi Hells Angles styrer hasjsalget så vidt jeg forstår, og de liker ikke folk fra midtøsten har jeg rett?

Hva er tipset deres? Vi sover på en annen plass i København eller det går greit at vi sover på Christiania, så lenge vi lar lokalbefolkning være i fred og lager ikke bråk? Hvor mye penger burde vi spare til å kjøpe grønt og brunt? Jeg skal være der 3-4 dager og kompisene mine skal være der litt lenger tenker jeg. Vi har ingen problemer å røyke 3,5 gr på en dag så vi kommer å kjøpe massevis
Jeg kan virkelig ikke se for meg at det skal bli problemer pga. etnisiteten til vennen din. Har sett mange svarte, brune, hvite og gule mennesker i Christiania.

Når jeg var der sov jeg på Wakeup Copenhagen, ca 10 min med taxi unna fri staden, og betalte 400 kroner natta, delte rom med en kamerat, anbefaler det. Det finnes mange billige sovetilbud rundt om i København. Det går ikke ann å sove [/i]i[i] Christiania så vidt jeg vet, det er hvertfall ingen hoteller e.l der.

Det er lett å bruke mye penger i Christiania, da det er mye ting og tang du kan kjøpe fra alle de forskjellige bodene der inne. Hasjen ligger på rundt 100-130 kroner grammet, med mindre det er noe spesielle saker som Ice-o-lator osv. Samme gjelder weeden.
Sist endret av Bomboklat; 20. januar 2013 kl. 18:28.
Selv om cannabis salget styres av HA, så kan jeg aldri tenke meg at det er et problem. Det er ikke engang lov til å gå med synlige HA/bandidos logoer i Christiania.
Sålenge man oppfører seg og ikke bryter løpe/ta bilde reglene så går det nok bra.

Kan anbefale å ta turen innom nemoland som ligger omtrent ved pusher street. Ganske greit å slappe av med en øl og en joint der.

Men reiser dere bare ned for å være der? Det er ikke akkuratt så spennende. Christiania er liksom en ting/ et sted å gjøre når man er i cph, men jeg kunne aldri tenke meg å være der i 4 dager i strekk. Dere bør finne ut noen greie aktiviteter å gjøre der nede.
Christiania er ikke akkuratt det samme som amsterdam. (selv om det bedre på alle måter.)
Å være i Christiania i 4 dager istrekk blir som å være i dyreparken 4 dager istrekk. Å bare sitte der hele oppholdet fjærn må være utrolig døvt.
Christiania er et frdlig sted og det burde ikke være noen som helst fare for vennen din.
Så folk fra alle mulige etniske bakgrunner når jeg var der. Var en drita fyr fra midtøsten som sto og sang på hjemspråket sitt til meg når jeg var ballefjern, skjønte ikke noe av det som skjedde.
Har sett et par folk fra midtøsten nede christiania, hvertfall 2..
Hadde nettop røyket en joint, reiste meg, også snudde jeg meg rett inn i trynet til en svær kar fra midtøsten!
Fy faen så redd jeg ble
Ekspert på påstander
Trådstarter
Takk for svarene, freaks. Tror kompisen min setter pris på den gode nyheten fra dere, jeg visste det fra før, men måtte spørre for han Jeg har et annet spørsmål, er det noen muligheter å sette opp et telt i Christiania/København? For jeg hater å sove inne inne på hotell og rommet mitt om sommeren så jeg foretrekker å sove ute hvis det er varm og klar himmel, hvert fall helst i nærheten av dusj/wc. Bruker teltet bare når hvis det blir regnvær, men kan sove inne på teltet hvis det er forbudt å sove ute på åpen plass eller noe i den duren.
Det er forbudt å sette opp telt i hele Danmark utenom Campingplasser. Rent logisk tror jeg Christianittene hadde satt særdeles liten pris på horder av stoner-ungdom som camper der om sommeren. De gangene jeg har vært der har jeg ei heller sett noen telt.
Litt off topic her .. men får man kjøpt god kvalitets frø i christiania?
Frø får du iallefall, men med tanke på at jeg kjøpte 10 jack herer frø for 50kr, vil jeg ikke si noe om kvalitet. sikkert fra egen grow
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
skal selv til christiania som del av en roadtrip, og lurer på hvordan det er med campingplasser i nærområdet
sorry og jeg bøffer tråden
Sitat av drittsekken Vis innlegg
skal selv til christiania som del av en roadtrip, og lurer på hvordan det er med campingplasser i nærområdet
sorry og jeg bøffer tråden
Vis hele sitatet...
Det er hvertfall tre-fire campingplasser ganske sentralt i København. Pris/tilgjengelighet aner jeg ikke noe om, men et søk på Google kan sikkert gi deg svar på det.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Tror ikke du kan sove i Christiania med mindre du kjenner noen som bor der og kræsjer hos dem. Min inntrykk av Christiania er at det er et veldig vennlig sted. Folka der er chille samme om du er svart, hvit, gul, rød, brun, hvit, feit, tynn, jente eller gutt. De røyker, smiler og gir faen liksom
Hmmm, er det noen som har vært der i det siste?

Nå vil alle turistene til narkogaten
Sitat av Yalla Vis innlegg
Hmmm, er det noen som har vært der i det siste?

Nå vil alle turistene til narkogaten
Vis hele sitatet...
Det der er vel bare idiotisk skrevet av VG, og handler ikke om Christiania så vidt jeg kan se.
Det er et område rett utenfor christiania som man kan parkere gratis osv på, rett ved siden av et ellerannet idrettsanlegg. Vi spurte noen lokale der om det var noen plass å sette opp telt og de sa at det var greit å gjøre det der.

Og Taurean: Ja det gjør man. Hvis du går litt opp i pris.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Det der er vel bare idiotisk skrevet av VG, og handler ikke om Christiania så vidt jeg kan se.
Vis hele sitatet...
Ser det var postet litt feil, tenkt på en annen tråd som var mer generelt Christania, legalisering etc .. Om det er tilfelle er det vel ikke så idiotisk skrevet?
Sitat av Yalla Vis innlegg
Ser det var postet litt feil, tenkt på en annen tråd som var mer generelt Christania, legalisering etc .. Om det er tilfelle er det vel ikke så idiotisk skrevet?
Vis hele sitatet...
Tingen er at VG skriver om pusher street, som er kjent fra Christiania, men området de snakker om er Nørrebro, som (med mindre jeg har en total skivebom nå) ikke er i Christiania. Derfor blir det ganske idiotisk å skrive det slik som VG har gjort.