Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2203
Hea, tok et bilde for noen måneder tilbake, men har egentlig bare fått hjernedød feedback.
Kan jeg få noen førsteintrykk? Altså, helst ikke en paragraf om hva som er galt, for jeg vet godt at det ikke er perfekt.

http://th03.deviantart.net/fs71/PRE/i/2011/038/c/6/the_night_of_the_dancing_dead_by_olapola-d39032u.jpg
Har lite peiling på foto og fotoredigering, men her her mitt førsteinntrykk. Syntes det ser flatt og sjelløst ut. "Blodet"(?) ser unaturlig ut, og det gjør forøvrig resten av bildet også. Tenker da først og fremst på ansiktsuttrykk (selv om jenta ser ut til å vise et snev av innlevelse) og posituren. Bildet blir for mørkt nede og dermed ser det merkelig ut med blomstene på kjolen til jenta fram til du myser litt og finner ut at det faktisk er kjolepryd.
første inntrykk:

Enorm kræsj mellom ansiktsuttrykk på mannlig motiv, og settingen i bilde. Imo.
Neutral Good
Mith's Avatar
Jeg også er drittlei av vampyrer og blod som virkemiddel. Var ikke det kult på deviantart for sånn ca. 5år siden og blitt brukt så og si i alt siden den gang?
Sist endret av Mith; 12. juli 2011 kl. 22:22.
Jeg fikk inntrykk av at fyren i utgangspunktet hadde en neve popkorn som han valgte å slippe ettersom han øynet mulighetene for et potensielt dypp akkurat i det en overstadig beruset dame ramlet inn i armene hans på slutten av en Halloweenfest.
Enig med Killuminati og Mith. Og blomstene på kjolen trekker alt for mye blikk
Veldig lite blod over alt i forhold til mengden han har i ansiktet.
Førsteintrykket er at fyren ser alt for anspent ut rundt dama.
Førsteintrykk mitt:
du har akkurat voldtatt en jomfru dame HARDT!
Shop bort blomstene, pr nå klarer jeg faktisk ikke å fokusere tilstrekkelig på det resterende av bildet.
For det første: altfor mørkt, noe som er ganske irriterende ettersom bildet kunne blitt bra, selv om motivet er særs uoriginalt. Dårlig innlevelse og lite overbevisende blod.
Jeg må igrunn si meg enig med de andre, det er litt sjelløst.
Blodet kunne vært bedre, og menneskene burde ha hatt mer utrykk.
Jeg tror meningen, correct me if I'm wrong, er at det skal være noe kjærlighetsaktig, muligens at den ene vil og den andre ikke, men det kommer ikke godt nok frem.
I motsetning til de andre her, var ikke hele fokuset mitt på pyntet på kjolen til jenta. Så det ikke før jeg leste kommentarene.
Det jeg så først var gutten, og "blodet" rundt øyet.
Når det er sagt, så virker du som en veldig god fotograf!

Spurte også de gutta jeg bor med, for å kunne gi deg mer tilbakemelding, og de sa:
"Det gir meg ikke noe, klisjè, tenåringsangst, det er ikke nok som tilknytter det/dem til hverandre, plain på den tvunget artistisk måte, for mørkt og upersonlig rundt ansiktene, for mye skygge, men er nok en god fotograf."
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Førsteinntrykk: Hvor kommer blodet fra?
Sitat av Aniko Vis innlegg
For det første: altfor mørkt, noe som er ganske irriterende ettersom bildet kunne blitt bra, selv om motivet er særs uoriginalt.
Vis hele sitatet...
Altfor mørkt? Fordi det er mye svart i bildet? Bildet er på ingen måte undereksponert på det som faktisk er opplyst. Ville du heller valgt en hvit og lys bakgrunn på et slik bilde?
litt redigering kan øke intrykket mye! litt sterkere farger osv..
nice ellers !
Minner meg om de første scenen i sin city: http://www.youtube.com/watch?v=M17kHj-TNOc
http://freak.no/forum/attachment.php?attachmentid=9015&stc=1&d=1310516726
Mr.Kaizer
olaPola's Avatar
Trådstarter
Takk for så mange tilbakemeldinger.
Aller først, grunnen til at bildet er så mørkt er at det ble redigert på en maskin med en skjerm som er crystal bright og som er veldig "ærlig", så bildet er ganske lysere i mine øyne.

Selv om jeg ba om førsteintrykk syntes jeg sarkasmen ballet litt på seg her
Husk at hvitt er det første øyet trekkes mot!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mitt førsteinntrykk var:
"Oi, de danser så blodet spruter, han smiler og de har det egentlig ganske koselig"
Men det gled fort over til
"Å dæggern, hun dør i armene hans, mens han prøver å redde henne..dette er jo egentlig et
sykt trist bilde. Det er bare synd at det ser ut som han smiler. men vent litt.. når jeg ser litt nærmere
kan det fasktisk virke som om han skal begynne å gråte....Nei han smiler. eller gjør han det? De hvite sløyfene var en kul detalj "

Jeg likte bildet veldig godt
Førsteinntrykk? Du ba om det..

"Dette bildet må være tatt av en 16-åring."
Det hele virker litt umodent. Det er slike bilder fotofolka på ungdommskolen syntes var topp og det begynner å bli mange år siden jeg gikk der. Selv om komposisjonene og det tekniske godt mulig er fantastisk trekker blodet ned, drastisk. Du prøver å skape en stemning som ikke finnes der, det blir for produsert på en måte. Posituren og vinkelen er fin though; hadde dette vært et action-shot av et dansende par hadde det vært kjempestilig(selvfølgelig uten det fake blodet da).
Forresten: han duden, er det hans smoking? Ser ut som det er dårlig passform på den, noe som ikke gjør seg. Det kan jo selvfølgelig hende at det er pga posituren.
Jeg likte også bildet veldig godt. Synes det er stilig og ser proft ut, sånn alt i alt.
Men... Blodet på armene hennes ser ut som om det er malt på med pensel, altså veldig lite realistisk. Kansje best å viske det ut.
Ansiktsuttrykket hans, litt sånn, tja, hverdagslig ungdom, søt teenager, ikke dramatisk/mystisk nok. Passer ikke helt til scenen. Kanskje han har litt endret ansiktsuttykk på andre bilder, hvis du har tatt flere? Ellers kanskje du kan fikse litt med lys og skygge slik at han fremstår litt annerledes. Legg på øyenskygge og mascara kanskje. Det er ikke så mye som skal til for å redde bildet, a little goes a long way.

De der hvite sløyfene på kjolen som ser ut som sommerfugler, de synes jeg så absolutt ikke at du skal fjerne.
Selv om øynene trekkes mot det hvite først og det tar oppmerksomheten bort og vekk fra personene, så synes jeg det var en fiffig og meget stilig touch, bildet blir ikke like livfullt uten. De er likefullt problematiske, men jeg mener det er enda mer problematisk å fjerne dem.
Går det an å spre dem litt mer utover, siden man ikke ser kjolen likevel? Flytte den øverste ned til nærmest håret hennes, og rette alle ut så de former en mer svakt buet linje, muligens. Eller kanskje aller helst fjerne to flytte de resterende fire slik at de ligger mellom hånden hans og håret hennes, altså under den hånden han har under skuldrene hennes. Tror det blir fint, balanseres godt av den hvite skjorten hans, og fokus trekkes ikke ut av motivet.
Synes du er en skikkelig god fotograf, med litt mer øvelse, så blir du mester.
Hadde dama vært naken og du hadde fjernet han gutten hadde du hatt et supert bilde etter min smak