Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 5013
We got machetes!
aldri hørt om folk som ikke får kjøpe\handle drikke når de har fylt 18.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Jeg har ikke påstått at det er lovlig, og kan godt se for meg at det er ulovlig, betyr dog ikke at det ikke blir gjort (: Jaha? Mente dette kun gjaldt om det var mindreårige som fant alkohol utgått på dato. Husker et slikt tilfelle med gutter på 13-15 som fikk en hel masse penger i stedet for alkoholen. Mulig det har blitt lovendring der.
Vis hele sitatet...
Neida, det gjelder for alle:

Ifølge Kiwis egen holdbarhetsgaranti får man utbetalt verdien av ølet hvis holdbarhetsdatoen er overskredet. Finner du en matvare som går ut på dato i dag eller i morgen, får du derimot varen gratis.

Men dette gjelder ikke alkohol. - Vi har ikke lov til å gi bort alkohol gratis. Derfor får man et tilsvarende pengebeløp, sier Sand.
Vis hele sitatet...
Kilde.
Sitat av JediKenji Vis innlegg
Gratulerer med dagen, Sali
Har selv en kompis som fylte 18 år, og stakk rett til Kiwi etter skolen. Han fikk da beskjed at han måtte være 18 og 1 dag. Den er kjip asså
Vis hele sitatet...
"Den som kjøper alkohol eller tobakk skal være født senest dags dato 1993."

Det står på klistremerker/infotavler overalt på alle Kiwi'er. Neste gang håper jeg at du ber om å få snakke med sjefen .
Sitat av Jonta Vis innlegg
Jaha? Mente dette kun gjaldt om det var mindreårige som fant alkohol utgått på dato. Husker et slikt tilfelle med gutter på 13-15 som fikk en hel masse penger i stedet for alkoholen. Mulig det har blitt lovendring der.
Vis hele sitatet...
Det er forbudt å gi ut "utgått øl" gratis, så derfor får kundene kontanter i stedet for på Kiwi, ettersom de har policy angående utgåtte varer.
Sitat av Alkoholloven
§ 8-12. Forbud mot omsetning med rabatt.

Det er forbudt for innehavere av salgsbevilling å gi spesielle rabattilbud ved omsetning av alkoholholdig drikk.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig skal du kunne kose deg med alkohol på 18-årsdagen din
Er man 18 så er man 18.

Gratulerer med dagen Sali
Sitat av caperno Vis innlegg
I dag får man ikke gratis pils pga. at man ikke har lov til å gi bort alkohol, så jeg antar derfor at utestedet bryter loven dersom de tilby dette i 2010. Latterlig.
Vis hele sitatet...
Da driter vel mange utesteder i loven, ettersom dem både gir vekk alkohol og lar folk selge dop på utestedet.
Minner meg om tanta til kona, som var på polet og handlet vin på sin 18-årsdag (lenge siden dette). Måtte selvsagt vise legitimasjon, som ble nøye studert, og da mannen bak disken så at hun fylte 18 den samme dagen ga han leggisen tilbake med kommentaren "Det var nå bare akkurat også det ja".

Hun betalte vinflasken med sedler og fikk en del mynter i veksel, som hun ble stående med i hånda og ni-stirre på, uten å gjøre mine til å gå videre. Etter en liten stund spurte fyren: "Var det ikke nok penger?"

"Jo....men det var nå bare akkurat også det ja"

;-)
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Da driter vel mange utesteder i loven, ettersom dem både gir vekk alkohol og lar folk selge dop på utestedet.
Vis hele sitatet...
Dem fleste utesteder gir bort gratis alkohol fra tid til annen, men dette foregår som regel veldig diskret.
Du finner nok ikke mange utesteder som ikke bryter mange skjenkelover iløpet av en kveld. Dette gjelder mest kreditt, dobbelte drinker, skjenking av overstadig berusede personer. Men dette gjelder stedets "lojalitet" til faste kunder.

At dem lar folk selge dop er vanskelig å kontrollere, et seriøst utested lar ikke folk bare selge dop. Om stedet har en mistanke om noen som selger, eller bruker vil disse bli fulgt ekstra godt med på.

Når det gjelder å kjøpe alkohol på 18års dagen, så vet jeg ikke helt sikkert på om dette faktisk er lov. Men du finner sjeldent noen som er så kjipe at du ikke får kjøpe.. Du er teknisk sett ikke 18 før dagen etter, men jeg hadde aldri i verden nektet deg alkohol om du hadde hatt bursdagen din den dagen.
Sist endret av FarmerJoe; 18. januar 2011 kl. 16:35.
Jeg vet hva du gjør!
Avtal med en venn om å komme bort mens du står å skal kjøpe, så sier han grattis med dagen til deg mens du står der, verdt å prøve
Sitat av Pc96 Vis innlegg
Jeg vet hva du gjør!
Avtal med en venn om å komme bort mens du står å skal kjøpe, så sier han grattis med dagen til deg mens du står der, verdt å prøve
Vis hele sitatet...
Hvorfor?
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Jeg ble holdt igjen på Kiwi på 18. årsdagen min (Onsdag). Satt forøvrig en overserviceinnstilt i kassen som gratulerte, beklaget seg og henta sjefen og alt mulig. Sjefen gratulerte og lot meg betale Guinnessen min

Han spør for øvrig om du skal ha pose selv om du bare kjøper ei snusboks eller en tyggispakke

Gralla, Sali! <3
sali's Avatar
Trådstarter
Vell, fikk drukket Ikke at hun som jobbet der brydde seg noe særlig om legg, men slengte det fram allikavell, lol.

Tusen takk, igjen!