Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 16527
Hei!
Har sett flere tråder her om iphoneapplikasjoner, og tenkte jeg skulle spørre om det var interesse for en samletråd av våres favorittapplikasjoner til Android. Noe som kan komme godt til nytte for mange nye brukere men også generellt alle Androidere!

Fant ikke noe lignende da jeg søkte, men slett om dette blir repeat. Og JA jeg vet det finnes tusen sider med anbefalinger og forumtråder om dette. Men de er ofte SVÆRT rotete og er tusen sider lange hvor de fleste reklamerer for sine egne applikasjoner!

Så kan kanskje holde det LITT i orden ved å IKKE nevne 100 apps i en post, men fortelle litt om de/den du velger å nevne. + PRIS!

Jeg vil nevne:
"WordUp" - et ordspill der du skal finne ord på et brett med bokstaver rett og slett. Du må dra en slags tråd mellom hver bokstav for å skape ordet, og bokstavene MÅ stå ved siden av hverandre. Spillet går på tid og minumums lengder ordene må være på... MANGE innstillinger som gjør dette til et gjennomført og morsomt spill! Multiplayer er også mulig. GRATIS

"Handcent SMS" - En sms-klient som er for meg mye finere enn den som allerede er på mobilen. Den har en popupfunksjon som jeg har savnet veldig på min Galaxy S. Og bare det er verdt appen. Den tilbyr også mye annet morra blant annet det at du kan "designe" med bakgrunner farver og bilder. Kult! GRATIS

"Any Cut" - Tilbyr snarveier for hjemmeskjermen din! F.eks til ting langt inne i "innstillinger" som du bruker ofte. GRATIS
"WiFi keyboard" - Lar deg bruke eksternt tastatur via trådløse nettverket. Altså, bruke dataen til å skrive meldinger på telefonen med så man slipper å knote med touch. Gratis.

"Trafikanten" - Applikasjon hvor man kan finne rutetider, sanntid o.l for buss. Har reddet meg mange ganger! Gratis.

"Unified remote" - Lar deg styre blant annet Spotify, wmp, power osv. på dataen via WiFi. Kan også bruke telefonen som datamus. Gratis.

"Posten" - Rett og slett bare for å kunne spore pakkene sine. Men den er veldig kjekk. Gratis.

"Shazam" - Det samme som "TrackID". Om du hører en sang du ikke vet navnet på så finner denne ut navnet for deg. Gratis.

Og dette er vel de jeg kom på i farta som er verdt å nevne

EDIT; Og jeg må ikke glemme "Angry Birds"! Ett spill man skal skyte griser Beste spillet man får til android. Det er avhengighetsskapende, tho gratis!

Må også få lagt til "3G watchdog". Gratis program hvor du kan holde styr på all datatrafikken din, for å kunne unngå utforventede skyhøye regninger.
Sist endret av Zeco; 5. januar 2011 kl. 20:09.
Zeco ; WiFi keyboard får jeg ikke til å fungere -.-

"SMS popup" Er et program som gjør at meldingene du får "popper" opp nesten uansett hva du driver med på telefonen Da slipper du å avslutte spill eller lignende fordi du har fått melding.
Grooveshark (spotify lignende ting
MX Mayhem (motorsykkelspill)
Game Dev Story
Sist endret av HuskaIkke; 5. januar 2011 kl. 20:27.
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Zeco ; WiFi keyboard får jeg ikke til å fungere -.
Vis hele sitatet...
Hva er problemet?
Sitat av Zeco Vis innlegg
Hva er problemet?
Vis hele sitatet...
PCen kommer på den siden osv. Status: Not typing, står det på siden, Men med en gang jeg går ut av appen, så legges også ned forbinnelsen...

EDIT!!!
Fikk et til, måtte bare "Multitaske" til SMS...
Sist endret av Gt&Hoo; 5. januar 2011 kl. 20:36.
Netcount. Bruker det til å holde oversikten over datatrafikk og wifi trafikk på mobilen. Kan også sette alarm på datatrafikken. Slik at når du når angitt antall, så får du beskjed.
"SoundHound"
Fungerer akkurat som Shazam og TrackID men fungerer mye bedre, man kan blant annet også nynne på, eller synge en sang for å finne ut navnet på sangen.
Gratis - Er også en betalingsversjon


"Dolphin Browser HD"
Et bedre alternativ til den innebygde nettleseren
Gratis


"DroidStats"
For alle som har pakke-abonnement med et spesifikt antall gratis ringeminutter, sms og datatrafikk. Sett opp din plan og hold styr på hvor mye du har igjen. Har også en ålreit widget.
Gratis
NRK P3 - Offisiell app som ikke bare har P3, men konstant streaming av Radioresepsjonen, National Rap Show, Pyro. Urørt og mP3.

Telenor Faktura - Offisiell app som viser hvor mye penger du har brukt på mobilregningen så langt i måneden.

Barcode Scanner - Kan scanne strekkoder samt QR-koder for å raskt gå til en market-link eller URL f.eks.
Eksempel: Trykk her!

Spaghetti and Marshmallows - Artig spill hvor du skal bygge strukturer med spaghetti og marshmallows for å klare banene. Gratis og betal-versjon.

Robo Defense - Kjekt tower defense-spill der banene er veldig åpne, slik at du former banen fiendene går selv, med tårn. Ganske bra laget, men kan bli kjedelig når du har komt deg litt opp i levlene. Gratis og betal-versjon.
Sitat av bronze Vis innlegg
NRK P3 - Offisiell app som ikke bare har P3, men konstant streaming av Radioresepsjonen, National Rap Show, Pyro. Urørt og mP3.

Telenor Faktura - Offisiell app som viser hvor mye penger du har brukt på mobilregningen så langt i måneden.

Barcode Scanner - Kan scanne strekkoder samt QR-koder for å raskt gå til en market-link eller URL f.eks.
Eksempel: Trykk her!

Spaghetti and Marshmallows - Artig spill hvor du skal bygge strukturer med spaghetti og marshmallows for å klare banene. Gratis og betal-versjon.

Robo Defense - Kjekt tower defense-spill der banene er veldig åpne, slik at du former banen fiendene går selv, med tårn. Ganske bra laget, men kan bli kjedelig når du har komt deg litt opp i levlene. Gratis og betal-versjon.
Vis hele sitatet...
sier bare at nrk p3 finner jeg ikke med wildfire. Har lett for også.
"MSN Messenger Droid X" - Sier seg selv. Grei å bruke. Finnes i både gratis- og betalingsversjon.

"Adobe Photoshop Express" - Adobe PS for mobiler. Litt begrenset med funksjoner, men også grei å ha hvis man ikke har noen andre alternativer. Gratis.

"ASTRO File Manager"- Filutforsker. Veit ikke om dette er den beste, men jeg er personlig fornøyd. Finnes i både gratis- og betalingsversjon.

"Google Translate" - Helt konge til å oversette språk. Mange språk inkludert! Gratis.

"Bluetooth File Transfer" - Sende filer over bluetooth. God hvis du ikke har noe enkel måte å sende på fra før. Finnes i både gratis- og betalingsversjon.

"Free Tetris" - Gratis tetrisspill!

"Record My Call" - Gir deg muligheten til å ta opp dine samtaler. Grei hvis du ikke har denne muligheten fra før av.
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
sier bare at nrk p3 finner jeg ikke med wildfire. Har lett for også.
Vis hele sitatet...
Kan hende den bare støtter visse android-versjoner. Hvilken har du?

Uansett så lastet jeg opp apk-fila fra /data/app/
Jeg er ikke sikker på om det vil funke, men du kan prøve uansett:
Trykk her!

Bare overfør til telefonen og kjør den. Hvis du ikke har noe program å kjøre den med, last ned Astro fra market, men vanlig filutforsker skal funke.
Aldiko -ebokleser og butikk med masse gratis bøker. Gratis
Dropbox - kobler til dropbox kontoen din, genialt til å overføre filer mellom mobil og pc. Gratis
Appbrain app marked - Bra Marked App som lar deg sortere etter en rekke kriterier. Gratis
AsciiCamera tar bilder å gjør de om til Ascii Gratis
Alchemy spill som går ut på å lage flest mulig kombinasjoner ut ifra 4 grunnelementer

Så må man jo ha div emulatorer psx4droid og ff7 ftw! ^^
Vil minne på at en App som heter *AudioGuru*, kjempe fin! Hovedsakelig widgetsene som følger med.
AudioGurur Lar deg styre alt av volumjusteringer på mobilen enkelt fra "homescreen'en" din! Alt fra: Voice, Media (spill og apps), ringer, alerts, system (sikkert av og på effekter/sms/lignende) og Alarm.

Jeg bruker denne mye!
''Where's My Droid?''
Hvis du mister telefonen, eller ikke finner den og den er på trådløst for eks, så kan du sende sms med et spesielt ord eller setning så blir den generell og du finner telefonen, fått brukt det mange ganger

''EasySleep''
Program med mange chille lyder som regn, bølger, you name it. Utrolig chill før man sovner.

''Skype''
Rart at ingen har nevt den. Skype sier selv hva det er.
Sitat av bronze Vis innlegg
Barcode Scanner - Kan scanne strekkoder samt QR-koder for å raskt gå til en market-link eller URL f.eks.
Eksempel: Trykk her!
Vis hele sitatet...
Denne brukte fantastisk mye strøm på min Desire HD. Sjekket batteristatus etter å ha brukt barcode scanner, og selv om jeg bare hadde brukt den i et minutt, eller to, så hadde den lagt i bakgrunnen og spist strøm.
Bruker den, men tvinger avslutning på den etter hver gang.
Denne er kjekk:
http://www.askabouthugo.com/mobile-t...android-phone/

Ellers er Multicon fin, den lar deg plassere 4 små ikoner på samme plass som ett ikon normalt bruker.

Norsk Tipping har en Android-app som lar deg levere Lotto etc

Google Sky Map viser deg himmelens stjerner og planter og stjernebilder i en form for augmented reality, ved at du bare peker telefonen i retning av det stjernebildet/planeten du vil ha info om:
http://www.google.com/mobile/skymap/
Sitat av Zeco Vis innlegg
"Unified remote" - Lar deg styre blant annet Spotify, wmp, power osv. på dataen via WiFi. Kan også bruke telefonen som datamus. Gratis.
Vis hele sitatet...
Gud velsigne deg.
Sitat av Diox Vis innlegg
...

"DroidStats"
For alle som har pakke-abonnement med et spesifikt antall gratis ringeminutter, sms og datatrafikk. Sett opp din plan og hold styr på hvor mye du har igjen. Har også en ålreit widget.
Gratis
Vis hele sitatet...
Noen fler som sliter med at widgeten ikke oppdateres? Jeg må inn på programmet for at widgeten skal oppdateres
Sist endret av Asoke; 6. januar 2011 kl. 09:12.
Bare et forslag: hva med å linke til selve appen? Sikkert mange her inne som ikke "orker" å søke den opp selv.
Raging Thunder - Ganske kult bilspill der man bruker PS til å styre bilen, gratis demoversjon.
iMDB: Veldig greit for å sjekke opp litt info om filmer folk nevner.

UrbanDictionary: Funker fjell når du hører de nyeste obskure uttrykkene i enten tv-serier, filmer eller podcasts. Slipper å finne fram PCen for å søke.

Spotify: Sier seg selv. Krever at du har "Premium Account" da, men lar deg i tillegg til den vanlige streamingtjenesten laste inn masse sanger på telefonen for bruk i offline mode.
Slenger inn ett innlegg her istedenfor å lage en ny tråd jeg. Mye bra apps som er nevnt her

Nettopp fått meg android tlf og lurer litt på hva "rooting" er.
Og hva som er fordelen med å oppgradere android til 2.1. Har 1.6 på den nå.

Filmer jeg legger inn på den har en tendens til å bli litt out of sync. (at lyden henger litt etter bildet)
Tips til å fikse dette? Og tips til en videoconverter som funker bra?
advanced task manager : Brukes til og "drepe" prosseser. og kan stilles inn til og avslutte de automatisk når skjermen går i standby ganske hendigt program i mitt tilfelle vertfall. (gratis)

360 people: hold kontroll på kontaktene dine og sync dem opp til vodafone 360 sine sider(bruker konto der kreves), Ganske kjekk app og ha når enn skal bytte tlf (gratis)
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Nettopp fått meg android tlf og lurer litt på hva "rooting" er.
Og hva som er fordelen med å oppgradere android til 2.1. Har 1.6 på den nå.

Filmer jeg legger inn på den har en tendens til å bli litt out of sync. (at lyden henger litt etter bildet)
Tips til å fikse dette? Og tips til en videoconverter som funker bra?
Vis hele sitatet...
Jeg har selv en rootet HTC Legend, og vil påstå at den er MYE kjappere nå som jeg kjører android 2.3.1 enn den var med original 2.1 firmware. Rootingen i seg selv gjør bare at du har muligheten til å kjøre enkelte programmer som "root", altså administratorrettigheter, sort of.

Og når vi først er inne på rooting, så vil jeg gjerne anbefale ett par programmer for de med root: ROM Manager, Orbot (Tor for Android, +OTRChat), Wireless Tether, MyBackup Root, AdFree Android, CM Updater (for Cyanogen Mod), og Shark for Root (sniffer).

En enkel og grei videoconverter som funker bra IMHO er HandBrake.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:09.
Ikke for å stjele tråden, men kunne noen si noe raskt og generelt om hva rooting er for noe?
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Ikke for å stjele tråden, men kunne noen si noe raskt og generelt om hva rooting er for noe?
Vis hele sitatet...
http://forum.androidcentral.com/hack...ally-mean.html

Enkelt og greit gir det deg flere muligheter med telefonen din. For å roote telefonen din trenger man gjerne et program. Det kan forøvrig blandes med root-mappa på telefonen, som altså er den første mappa.

Forøvrig bruker jeg netcounter. Det er et program som gjør at du har god oversikt over nettdata som brukes.
Sist endret av bendiks; 14. januar 2011 kl. 00:13.
stehal's Avatar
Trådstarter
Hey!
Som trådstarter vil jeg oppdatere om at "Homereplacementappen" LauncherPro, var OVERRASKENDE bra. Enkelt å håndtere, fine valgmuligheter, blandt annet en 3d appdrawer. Jeg synes mobilen virker 10 ganger raskere med denne appen på, nei, no scamshit. Har ikke kjøpt PLUS verjonen enda, men faen eller, det skal jeg. De som ikke ønsker det, så er BETA, eller LITE-versjonen (gratis) også helt fantastisk! Noen som vet eksakt hvilke goder jeg får av PLUS?

- Stehal
250+ Solitaire Collection Masse kabaler + instruksjoner.
Guns'n'Glory Tower defence lignende spill
Ventriloid Ventrilo klient for android
Wordfeud - Scrable lignende spill som du spiller online med andre (venner eller randoms). Støtter norsk ordbok, men noen feil er det selvfølgelig. Gratis.
Live Holdem Pro - Texas Holdem app med online spilling, gratis og ikke ekte penger innvolvert
Norgeskart - Kartapp fra Statens Kartverk. Mest detaljerte kartene jeg har vært borti, med både husnr, veier og kommunegrenser. Lagrer kartbladene lokalt når du ser den når du er tilkoblet nett slik at du kan se di samme plassene når du ikke har nett. Greit hvis du f.eks skal på fjelltur Ja, denne er også gratis.
Sitat av stehal Vis innlegg
Hey!
Som trådstarter vil jeg oppdatere om at "Homereplacementappen" LauncherPro, var OVERRASKENDE bra. Enkelt å håndtere, fine valgmuligheter, blandt annet en 3d appdrawer. Jeg synes mobilen virker 10 ganger raskere med denne appen på, nei, no scamshit. Har ikke kjøpt PLUS verjonen enda, men faen eller, det skal jeg. De som ikke ønsker det, så er BETA, eller LITE-versjonen (gratis) også helt fantastisk! Noen som vet eksakt hvilke goder jeg får av PLUS?

- Stehal
Vis hele sitatet...
Heisann, jeg har en desire, og det tok ikke lang tid før jeg byttet til launcher pro. Knallbra og veldig mye mer responsiv. Det du får ved å bytte til plus står egentlig greit forklart i settings. Du får blandt annet flere widgets som er tilpasset launcher pro. Anbefaler alle launcher pro!

Beautiful widgets er også knall bra, med masse variasjon å velge mellom. Koster 6 kr tror jeg, og det er det verdt!

Zedge er en app der du kan laste ned ringetoner og wallpapers. Norsk utviklet også.

MSN talk er en msn klient. Veldig bra.

Winamp en meget bra og kjent musikk avspiller
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av QwertyC Vis innlegg
Norgeskart - Kartapp fra Statens Kartverk. Mest detaljerte kartene jeg har vært borti, med både husnr, veier og kommunegrenser. Lagrer kartbladene lokalt når du ser den når du er tilkoblet nett slik at du kan se di samme plassene når du ikke har nett. Greit hvis du f.eks skal på fjelltur Ja, denne er også gratis.
Vis hele sitatet...
kan legge til at de har også sjøkartene. ble brukt mye gjennom sommeren. men for all del, er du ute i pappa's båt ikke stol 100% på at posisjonen din stemmer. kartet er derimot samme som du kjøper i butikk
Vil først beklage hvis noen av apps'ene jeg lister opp, er nevnt allerede. Uansett, her er mine favoritter.

Snesoid, genial SNES-emulator. Veldig enkel og grei.

Facebook, denne sier seg selv.

Trafikanten, rutetider for kollektivtransport. Hjulpet meg mange ganger.

Fruit Ninja, veldig artig tidsfordriv. Spill som handler om noe så enkelt som å kutte frukt

NetCounter, fin app som forteller deg hvor mye du har brukt av datatrafikk for WiFi og mobilnett.

De forskjellige Papi-spillene, veldig enkle og artige spill.

Posten Sporing, sporer pakkene dine som er sendt med Posten Norge.

Dette er et lite utvalg av mine favoritt-applikasjoner
Gule sider: Genial app. Lett å søke i telefonkatalogen, og det beste: Den slår opp nummeret på innkommende samtaler automatisk.
Bubble Blast, Bubble Blast 2, Bubble Blast: Halloween, Bubble Blast: Holiday, Bubble Blast: Valentine. Rå serie med puslespill, mangfoldige timer med tidsfordriv.

http://www.youtube.com/watch?v=UJElPU--KfM

Most Wanted Widgets er også verdt å ta en titt på hvis dere vil fornye telefonen med noen heftige gratis widgets.
OP nevte Handcent sms, her er link til det

http://www.handcent.com/

Sykt genialt sms prog, anbefales. Integrering kunne dog vært bedre, da hver gang man oppdaterer software på telefonen kommer det på nytt spørsmål om du virkelig vil bruke handcent i stedefor default sms app, + noen få ganger har det bugga ut til meg slik at jeg åpner og leser meldinger; men det blåe "new textmessage" lyset lyser fortsatt :S
Angry Birds GRATIS
Handcent SMS GRATIS
Jewels GRATIS
Spotify (krever Premium)
Kolumbus GRATIS
Urban Dictionary GRATIS
Opera Mini GRATIS

Disse bruker jeg nå for tiden !
Finnes det en ''Slide To Unlock'' App som er lik den på iPhone?
Sist endret av CookieY; 24. februar 2011 kl. 13:01.
Sitat av CookieY Vis innlegg
Angry Birds GRATIS
Handcent SMS GRATIS
Jewels GRATIS
Spotify (krever Premium)
Kolumbus GRATIS
Urban Dictionary GRATIS
Opera Mini GRATIS

Disse bruker jeg nå for tiden !
Finnes det en ''Slide To Unlock'' App som er lik den på iPhone?
Vis hele sitatet...
Lock 2.0 - Gratis, men for å få kodelås må du betale.
finnes det en Gratis som du får med kodelås på?
Go SMS - Er som handcent-saken, men mye bedre imo.

CalWidget - Ålreit kalender widget, kan ha gjennomsiktig bakgrunn, velge farge på tekst etc.

WiMP - Som Spotify, bare norsk, og bedre imo.

ADW Launcher EX - Som ADW Launcher, men med flere valgmuligheter.

Nå stoppet androlib å fungere her, men andre apps er;

BattStatt Pro - Tekstbasert batteriwidget
TrafficCounter Pro - Viser hvor mange meldinger du har sendt, hvor mye du har ringt etc. Kan også brukes som widget.
Zedge - Mange ringetoner og bakgrunnsbilder
Antitelefonterror - Varsler deg om det er telefonselgere som ringer
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Gule sider: Genial app. Lett å søke i telefonkatalogen, og det beste: Den slår opp nummeret på innkommende samtaler automatisk.
Vis hele sitatet...
Sikkert den appen jeg hadde savnet fortest dersom den sluttet å fungere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
stehal's Avatar
Trådstarter
Keepin it runnin! Sendte en mail, om skaperne bak Fatbooth appene på iphone, kunne lage dem til Android også. Tror du ikke noen dager senere jeg får i svar at de har lagat akkurat dette. GRATIS! Great news Android hadde fatty booth før, men den sugde, praktisk talt. Sjekk den ut folks
Google gogles r også et morsomt program

Advanced task killer er et must
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Swiftkey X: Er hele 34% mer effektiv og har spart meg for 38 617 tastetrykk siden jeg kjøpte denne appen for et par måneder siden. Dette er et tastatur som lærer fra hvordan du skriver på facebook, gmail, twitter og sendte sms'er. Anbefales på det sterkeste! Kan sette tastaturet til norsk ja. Koster 22 kroner ellerno.

Juice Defender Ultimate: Skrur av datatilkobling og annet når du ikke bruker det, gjør at batteriet varer i 2 dager ved normalt bruk.

Flashlight: Meget praktisk i mørket!

Android Booster: Med et enkelt tastetrykk skrur den av apps som du ikke bruker, clearer cacher og ram. I tillegg kan du sette et tak på datatrafikken din, som den også overvåker, og du kan sjekke hvor mye datatrafikk du har brukt denne måneden.

Spotimote: Last ned spotimote på dataen og på mobilen, og du kan styre musikken via mobilen! Klasse!
Dolphin Browser for brett.
Android, et must hvis du bruker mus.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Liker denne tråden, ettersom jeg akkurat har gått til anskaffelse av min første Android-telefon. Mine favorittapps så langt;

- TuneIn Radio - Med denne appen kan du få inn praktisk talt hver eneste radiostasjon i verden
- Caustic - lag beats!
- Dood's Music - er vel i praksis Grooveshark
- App 2 SD - flytter appsene over på SD-kortet
- Smart Keyboard Pro - tastatur med T9-støtte og norsk ordbok, sweet!

Ellers er vel de fleste andre nevnt. Face Blender er morsom. Bunny Shooter er det feteste spillet jeg har prøvd så langt. Clever Contraptions er en slags versjon av TIM, fett! Soundhound er jo genialt. Flere fine kamera-apps, som PaperCam, Camera 360 og Vignette.

Keep em coming!
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Slenger inn ett innlegg her istedenfor å lage en ny tråd jeg. Mye bra apps som er nevnt her

Nettopp fått meg android tlf og lurer litt på hva "rooting" er.
Og hva som er fordelen med å oppgradere android til 2.1. Har 1.6 på den nå.

Filmer jeg legger inn på den har en tendens til å bli litt out of sync. (at lyden henger litt etter bildet)
Tips til å fikse dette? Og tips til en videoconverter som funker bra?
Vis hele sitatet...
Det med lyden hadde jeg og problemer med mine gamle telefoner. De var rett og slett for trege dessverre.
Vil bare si at Appkillere er IKKE BRA for OS, har selv ødelagt OS'et på mobilen min. Dessuten har Android Linux prosesser som krever utrolig lite.
Sitat av Potetsjokolade Vis innlegg
Vil bare si at Appkillere er IKKE BRA for OS, har selv ødelagt OS'et på mobilen min. Dessuten har Android Linux prosesser som krever utrolig lite.
Vis hele sitatet...
Jeg har nylig fått meg android telefon og har enda ikke funnet ut hvordan man faktisk kan lukke programmer uten en appkiller. Kan kanskje gå inn på "my apps for så å trykke på "close app", men det tar voldsomt lang tid. Noen få apps har jo den fine "exit" knappen, men ikke alle. Så hva gjør jeg da, hvis jeg ikke kan bruke appkiller? Bruker Google Samsung Nexus S hvis det har noe å si.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg har nylig fått meg android telefon og har enda ikke funnet ut hvordan man faktisk kan lukke programmer uten en appkiller. Kan kanskje gå inn på "my apps for så å trykke på "close app", men det tar voldsomt lang tid. Noen få apps har jo den fine "exit" knappen, men ikke alle. Så hva gjør jeg da, hvis jeg ikke kan bruke appkiller? Bruker Google Samsung Nexus S hvis det har noe å si.
Vis hele sitatet...
Programmene legger seg i bakgrunnen i en slags dvale, slik at det går kjappere å starte dem opp neste gang. Hvis telefonen trenger mer ressurser, så slår den av disse programmene selv.
Ergo er det ikke nødvendig med appkiller.

Man skulle tro at dette bruker mer strøm, men det blir motsatt siden telefonen nå ikke trenger å jobbe så veldig med å starte dem helt på nytt da de allerede ligger i dvale.

Blir som dvalemodus på en datamaskin, når du setter den i dvale, så bruker den ikke strøm i det hele tatt, men husker hvor den var sist gang, og starter dermed mye fortere opp.