Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1185
http://www.nettavisen.no/innenriks/i...cle1335411.ece

Var i Amsterdam for noen år tilbake og røkte litt White Widow, da kunne jeg plutselig snakke engelsk med en helt utrolig australsk aksent..! De rundt meg nektet å tro at jeg ikke ihvertfall hadde vært utvekslingsstudent der eller oppholdt meg i Australia over lengre tid eller lignende. Jeg har aldri satt min fot på det kontinentet, så det var en veldig forbløffende opplevelse.

Kan dette ha vært en form for Foreign Accent Syndrome?

Noen andre som har opplevd dette?
"Det må være noe engelsk dypt inne i hodet mitt, men jeg trenger tydeligvis et slag i hodet for at det skal komme ut"

Feil holdning, trenger nok ikke et slag.
Explore liksom.
Tviler på at det har noe med syndromet å gjøre, det er godt mulig du bare innbilte deg hele greia, men det er nok ingen her som kan gi deg et konkret svar.
Hehe jeg opplevde det samme sjæl i sommer i amster da jeg sto og snakka med noen Kannadiere som lurte på hvor i kannada jeg kom fra.
Dette kommer jeg borti hele tiden, dog uten rusmidler. Nøyaktig hva hjernen min får for seg aner jeg ikke, men jeg kan på et hvilket som helst tidspunkt slå over på hvilken som helst aksent.

De fleste gangene gjør jeg det helt uten å tenke på det, hvis jeg står å snakker 'britisk', kan jeg uten forvarsel slå over på en kraftig skotsk aksent Eller indisk aksent.. Denne er lit gøy.

Skotsk
Australsk
Canadisk
Amerikansk
Indisk
Britisk

Dette er et lite utdrag fra aksenter og talemåter jeg plutselig slå over på. Det skumleste er at jeg kan snakke de fleste av disse helt feilfritt, men bare når jeg gjør det 'uforsvarlig'.

Nå skal det jo også nevnes at engelsk-kunnskapene mine i 'våken' tilstand er bedre enn Norsken min, for å si det sånn. Aner ikke hvorfor

Finnes flere episoder der folk har vekt meg, og fått en laaaang redgjørelse på hvorfor jeg ikke vil stå opp. ...På Skotsk.
Sist endret av Lille Nikotin; 16. september 2007 kl. 23:52.
hahah, sist jeg røyka hørtes jeg veldig ut som Leonidas i 300. trodde jeg selv ihvertfall.
Denne var på digg i dag, kanskje relevant:
Boy wakes up with posh accent after surgery