Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  140 11616
Jeg bar å googlet litt forleden og da fant jeg ut at en mann hadde vært oppe i 11 døgn uten å sove... http://www.bt.no/utenriks/article364835.ece
Hvordan kan det være mulig?
Jeg har klart å være oppe i 2 døgn lissom, men 11!
Så jeg vil vite hva rekorden deres er...uten søvn altså
Takker for alle svar
Sist endret av Matti94; 21. juli 2007 kl. 17:32.
Tror det ble 59 eller 60 timer for noen år siden som er det lengste jeg har vært oppe uten søvn
Jeg har vært oppe i 4 dager i strekk, og når det gikk mot slutten så var det akkurat som og være full. Alt gikk rundt )
Trådstarter
92 1
Kan tenke meg det, man blir jo helt ør i hodet etterhvert.
Trådstarter
92 1
Men det handler jo ikke om akkurat det samme da :/
tror ca 2 døgn kanske...?
3 døgn, uten mat og i konstant bevegelse og arbeid. Mestringsøvelsen i militæret, mine 3 mest gloriøse døgn!
Trådstarter
92 1
3 døgn er egentlig ganske mye, men jeg tror det skal bli vanskelig å slå han med 11 døgn altså.

Noen som har klart mer enn 4 døgn?
I den tråden som ble linket var det noen som snakket om en mann fra Sri-Lanka som har vært våken i 60 år
Trådstarter
92 1
60 år!
Men har han et bevis for det...for det kan hende han bare dikter opp alt sammen.
Men uansett 60 år er jo nesten et helt liv.
Jeg har klart å være våken i 40 timer. Kunne sikkert klart mere, men vi hadde gått en lang fjelltur hele den dagen, så jeg var ganske trøtt.

Våken i 60 år? haha
det er vel noen få som har en sykdom som gjør at de aldri sover noengang, men mulig jeg tar feil
Vært våken i 45 timer, sov 5 timer etter det, så var jeg våken i 20 timer eller noe sånt etter det igjen. dette var på LAN, men helt sykt kor lenge jeg sov etter LANet var ferdig
60 år er for mange ett helt liv det hehe.
Trådstarter
92 1
Det sier jeg og, det går jo ikke an å være våken i 60 år.

Sterkt å være så lenge oppe remien.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
4 Døgn er min rekord, dog har jeg 13 år med dokumenterte søvnforstyrrelser bak meg
Trådstarter
92 1
13 år med soveforstyrrelser må være plagsomt vel. Hadde jeg slitt med søvnen så lenge hadde jeg klikka.
Har vært våken ca. 4 døgn i strekk, takket være enorme mengder koffein og sukker. Dette var på et LAN.
Trådstarter
92 1
Har ikke vært på et LAN selv, men jeg regner med at det er UTROLIG slitsomt etter hvert.

Men et 4 dager langt LAN, er ikke det veldig lenge da?
jeg kunne klart sikkert 4 dager jeg og, om jeg ikke brukte 2-3 bokser dagen for å holde meg våken. Ble nemlig slik at jeg ble så jævli dårlig av all brusen og snus og slikt at jeg gikk å la meg, det som e skremmende var at jeg hadde vært våken i 45 timer, så sov jeg bare 5 timer før jeg var helt lys våken igjen. er absolutt ikke sundt å være våken så lenge, mens alle andre jeg var med var oppegående, så gikk jeg rundt som en zombie og var helt fraværende på en måte.
Trådstarter
92 1
Hehe, på en måte fyllesjuk...
sover i perioder ekstremt lite, ca 1 time om dagen i flere dager, også dokumentert søvnforstyrrelser.
Man blir sliten etter en uke eller så, men det går da. Våken i strekk uten søvn i det hele tatt er vel ca 3 dager det jeg kan "skryte" av....
Trådstarter
92 1
1 time om dagen er ikke akkurat sunt, men det er bra det bare er i perioder...
Det er mulig å være våken i 60 år, han har bare funnet en annen måte å kompensere på.
Det var en mann som ikke likte å spise, så han sluttet likegodt og startet liksågodt å se på sola isteden. Han utviklet en slags fotosyntese i øyene slik at han fikk energi fra sola, slik at en halvtime hver dag ved å se på sola var han mett for resten av dagen. Han hadde ikke spist på mange år. Endte med at han startet å trene opp NASA's astronauter til å gjøre det samme.

On topic: 3 døgn,vanlige folk besvimer jo uten nok søvn, eller faller om iallefall :P
Sist endret av Dice; 21. juli 2007 kl. 19:13.
Trådstarter
92 1
Men det kan hende han fikk energi fra sola, men i 60 år da!
selv har jeg nesten greit 2 døgn, sovnet noen timer før jeg greide det :P
Trådstarter
92 1
Det er plagsomt å bare nesten klare sånt...
Tror det var 4 døgn da jeg var på dataparty for 4-5 år siden, og siden da hadde jeg ikke hatt lyst å gå på flere dataparty. Dessuten har vi bredbånd og onlinespill hjemme + en ordentlig seng. Aaaah
Trådstarter
92 1
Hehe, en ordentlig seng er deilig etter 4 dager:P
Til dere som tror det er kult å kunne være oppe i en uke(5-8 dager) uten søvn, det er det ikke:P
Trådstarter
92 1
Men Bundy hvis dem synes det er kult så bare la dem syntes det...
Sitat av Dice
Det er mulig å være våken i 60 år, han har bare funnet en annen måte å kompensere på.
Det var en mann som ikke likte å spise, så han sluttet likegodt og startet liksågodt å se på sola isteden. Han utviklet en slags fotosyntese i øyene slik at han fikk energi fra sola, slik at en halvtime hver dag ved å se på sola var han mett for resten av dagen. Han hadde ikke spist på mange år. Endte med at han startet å trene opp NASA's astronauter til å gjøre det samme.

On topic: 3 døgn,vanlige folk besvimer jo uten nok søvn, eller faller om iallefall :P
Vis hele sitatet...
Give link please?

Virka ganske sketchy detta syns jeg.
Sist endret av ProXhimo; 21. juli 2007 kl. 19:55.
Trådstarter
92 1
Synes egentlig det jeg og, enig med ProXhimo. Må ha bevis.
Sitat av Matti94
Men Bundy hvis dem synes det er kult så bare la dem syntes det...
Vis hele sitatet...
Ganske frusterende når du er på dag 7 og ikke får sove(men er likevel kake).
Sist endret av Bundy; 21. juli 2007 kl. 19:58.
nå er jeg interessert i hvem som har sovet lengst da
Min rekord er 2 døgn, og de 24 første timene var uten mat da jeg var på telttur en plass utfor Røros. Og de neste 24 timene var på bussen hjem. Kroppen min klarer seg bedre uten mat og drikke når jeg trener/går på tur, ganske nytig egenskap egentlig.
Trådstarter
92 1
1 dag med buss, uten å sovne...jaja, det er noen som har det.

Ingen som har vært våken lengre?

Kan noen sende den linken med han som var våken i 60 år?
Har vært en uke våken på speed, noe mange kan kjenne seg igjen på.(som har drevet med speed vel å merke)

Men bare på koffein og eller mat og slikt er vel 3 døgn rekorden. Dette var selvsagt i forbindelse med et LAN. Har også vært våken i nesten 3 døgn bare på jobb. Hadde glemt å sjekke vaktlista før jeg tok en ekstravakt. Men det skal sies at mange av de timene var jeg på jobb med noen som visste jeg hadde vært lenge våken. Så jeg fikk hvile endel i de rolige timene.
Trådstarter
92 1
3 dager på jobb?
Glemt å sjekke vaktlista ja...
Sitat av ProXhimo
Give link please?

Virka ganske sketchy detta syns jeg.
Vis hele sitatet...
Har ingen, stod i illustrert vitenskap for en stund tilbake.
Og jada, jeg vet det bladet kan ha masse feil og sånt, men de bommer ikke så kraftig, har dessuten stod i noen andre medier også.
Trådstarter
92 1
ok, så det er tydelig vis verdensrekorden det da, men tilbake til dere hvor enge har dere vært oppe?

Rekorden her er en uke, men med speed da...

Men jeg vil ha rekorden uten noe midler eller noe sånt...
Dice, vet du i hvilket blad det var, kan du gi utgivelses nr.?
trur jeg har vært oppe i ca 3 døgn
4.5 - 5 døgn jernøvelse i militæret. da vi fikk beskjed foran barakkene at vi kunne gå inn å sove, sovnet lige godt jeg og noen til i døråpningen, vi bare datt sammen, ende med at et par av befalet måtte bære oss i seng for samme hva de gjorde og trua med fikk knet vi ikke nok opp til at vi brydde oss.

Husker at andre fortalte tl oss etterpå at befalet hadde brukt et par bøtter med vann til ingen nytte, et befal litt høyere oppe hadde fått øye på dette og hadde gitt ordre om at de som hadde gjort oss våte skulle bære oss opp på romma skifte på oss rent og tørt tøy og legge oss forsiktig i senga he he
Faen at det ikke var mobil med kamera på den tiden for AKKURAT det skulle jeg gjerne betalt 1 million kr for å se at gamle "grinbiteren" brer dyna over meg :P
Jeg hadde 3 døgn på mestringsøvelse selv.. Uten mat konstant gåing/graving osv.. Var ett helvete! Dro rett på fylla og slukna etter 7 pils

Les på rusmiddel tråden.. Folk på amfetamin osv er gjerne våkne i en uke uten problemer..
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av Matti94
Hehe, en ordentlig seng er deilig etter 4 dager:P
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er saa veldig viktig etter 4 dager.

Meste jeg har klart er vel 2 dager pluss minus, jeg liker ikke aa holde meg vaaken. Maa jeg sove saa sover jeg.
3 Døgn der jeg levde på kaffe og snus, så sove 3.5 timer, så våken 20 timer, det er vel min rekord. Men det er overaskende hva man kan få kroppen til og gjøre med nok dop..!
Pyser. Rekorden jeg har sett blant de jeg har sett i tyngre rusmiljøer er femten dager. Yes, femten dager. Vedkomne hadde bestemt seg for å røyke metaamfetamin til han kollapset rent fysisk, dessverre kom det mentale sammenbruddet lenge før og paranoia og vrangforestillinger dukket opp allerede etter fire-fem dager. Før dette hadde tiden gått med på å nappe ut alle hårene på armene med pinsett, full demontering av en bil, ommøblering av leiligheten (fire ganger!) og å file ned en trebenk til støv med en vanlig grov håndfil. Det siste døgnet hadde personen brutt seg såpass ned at han ikke klarte å administere metaamfetaminen han skulle røyke lengre, noe som resulterte i at han mistet bevisstheten. Psykoser fulgte tett opp i noen uker etterpå, og personen sliter fortsatt med en del psykiske ettervirkninger.
2 døgn våken på lan så sov jeg 23 timer etterpå,før jeg ble vekt.Var fortsatt veldig trøtt så kunne nok ha sovet noen timer til da.
Sist endret av frgz; 23. juli 2007 kl. 01:03.