Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1092
Yo freaks!

Har fått arthrose (slitasjegikt) i et ledd grunnet skade på trening. Dette er jo åpenbart noe som kommer til og være kronisk livet ut. Litt kjipt mtp at man ikke er fylt 30 engang! Uansett, har sett det finnes en behandling som heter PRP. Det de gjør er basicly å tappe blod, sentrifungerer det så alle de røde blodplatene blir skilt ut, så sprøyter de inn på skade stedet. Skal visstnok ha god effekt, men jeg stoler aldri helt på private bedrifter som aleris og volvat som sier det er effektivt men som tar seg godt betalt for slike behandlinger. Så da lurer jeg på om noen her har prøvd med god effekt!?
Hei!
Begge brødrene mine har medisinskfaglig utdanning (hhv. tannlege og biomedisiner som nå går på medisin).
Begge holder på med og har holdt på med toppidrett og har da selvfølgelig fått ulike skader både akutte og slitasjerelaterte.
De har benyttet PRP og har hatt svært god effekt av dette både med tanke på smertelindring og tilheling.
Dette har foregått ved Magnat på Skøyen i Oslo.

Selvfølgelig er det jo umulig å vite om dette 100% skyldes PRP-behandlingen, men der begge nærmer seg 20års erfaring med trening (og skader) og mener dette absolutt har noe for seg velger jeg å stole på dem.
Jeg lager egen PRP og injiserer det i skader med en tynn nål. Tror det fungerer, men kommer litt an på type skade.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Bill_Gates Vis innlegg
Hei!
Begge brødrene mine har medisinskfaglig utdanning (hhv. tannlege og biomedisiner som nå går på medisin).
Begge holder på med og har holdt på med toppidrett og har da selvfølgelig fått ulike skader både akutte og slitasjerelaterte.
De har benyttet PRP og har hatt svært god effekt av dette både med tanke på smertelindring og tilheling.
Dette har foregått ved Magnat på Skøyen i Oslo.

Selvfølgelig er det jo umulig å vite om dette 100% skyldes PRP-behandlingen, men der begge nærmer seg 20års erfaring med trening (og skader) og mener dette absolutt har noe for seg velger jeg å stole på dem.
Vis hele sitatet...
Ja, det høres jo veldig lovende ut! Vet du om de har betalt dyre dommer og evt hvor mange ganger de må imellom en behandling?
Noen sverger til de, andre mener de er sprøyt.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Noen sverger til de, andre mener de er sprøyt.
Vis hele sitatet...
Ja, det står at det skal ha effekt i 70% av tilfellene, så mulig det er de siste 30% som mener det et sprøyt Men er uansett vært forsøket så lenge jeg slipper og svi av hele bsu på det!