Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2780
Røyker et par ganger i uken, men trenger å bytte dette ut med noe annet ettersom jeg får så enormt stor matlyst når jeg røyker og ikke greier å begrense mat inntaket. Er det et annet rusmiddel som funker som en god erstatting som ikke gir økt matlyst og som man fint kan bruke et par ganger i måneden? Bare et pluss om matlysten blir dårligere.
R.i.p 23.04.2021
Når jeg holdt på så byttet jeg ut weed/ hasj med kratom i 8år og det hjalp veldig bra.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyk mer weed når du kjenner munchies komme, viljestyrke er nøkkelen her. Å når du har røyket lenge nok, får du ikke munchies lenger i samme grad som nå. Basic blodsukker vitenskap dette her.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røyk mer weed når du kjenner munchies komme, viljestyrke er nøkkelen her. Å når du har røyket lenge nok, får du ikke munchies lenger i samme grad som nå. Basic blodsukker vitenskap dette her.
Vis hele sitatet...
Eeehhhmmmm uenig med deg.
Selv når jeg kjører hard diett nesten uten sukker så merker jeg 0 forskjell på munchisen.

Det som funker best for meg er å ikke røyke så ofte, da har ikke den ene gangen så mye og si.
Og det har andre positive effekter i tillegg.

Sorry TS, har ikke andre tips enn viljestyrke, og det faktum at du blir fortere nykter om du spiser.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sørg for å ikke ha masse munchies liggende, det pleier å funke for min del.
Ha heller epler, druer eller annen frukt liggende som du kan spise.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du først skal ha munchies altså*
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta noen striper coke eller amfetamin heller.. gjør deg ikke sulten i det hele tatt
Det er fult mulig lage sunn munchies planlegger man litt i forveien.
Nikotin.
Husk at det er ett helvette og slutte med.
Anonym bruker
"Hatsk Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil dette gi seg om man slutter å røyke weed da?. Jeg har sluttet helt med weed, men får fortsatt munchies på noe godteri/søtsaker stadig vekk . Å bytte det ut med et annet rusmiddel hørtes ikke ut som en spesiell god løsning..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil dette gi seg om man slutter å røyke weed da?. Jeg har sluttet helt med weed, men får fortsatt munchies på noe godteri/søtsaker stadig vekk . Å bytte det ut med et annet rusmiddel hørtes ikke ut som en spesiell god løsning..
Vis hele sitatet...
Cravings for søtsaker og godteri er vel noe de fleste har uavhengig om de røyker hasj/weed eller ikke tror jeg.
Så å slutte å røyke vil nok ikke fjerne søtsuget.
Det er vel kanskje da man skal begynne å se på sukkeravhengighet?

Av min egen erfaring så muncher jeg dobbelt så mye når jeg er tom i forhold til om jeg har noe å røyke på, for å ha noe å fylle "tomrommet" med.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ta noen striper coke eller amfetamin heller.. gjør deg ikke sulten i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Tankeekspriment: er det mulig at det er bedre å legge litt på seg fremfor å benytte seg av hardere stoffer fra gaten enn man i utgangspunktet hadde tenkt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ta noen striper coke eller amfetamin heller.. gjør deg ikke sulten i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Dette svaret er jo helt koko. En som tydelig har lyst til å røyke og chille på sofaen ikke vil ha i seg coke og/eller speed?! Forøvrig så mister ikke jeg apetitten på cola. Spiser kanskje litt mindre enn jeg vanligvis ville gjort.
Det er ikke noe alternativ som kan erstatte weed. Du får begynne å munche frukt og grønt. Melon, druer, ananas, kiwi, bær, gulrøtter, salat med LITT dressing, mye god og sunn mat som du kan spise mye av fordi det er kalorifattig. Drikk vann til. Gjør det en stund så skal du se at du ikke vil tilbake til chips, godteri og brus. Du vil føle deg bedre av den sunne maten du får i deg og du vil føle deg enda bedre når du går ned i vekt
Støtyer Tarms forslag om kratom. Stort utvalg av strains med varierende effekt. Eneste minuset er at det smaker dritt.
Blir ofte for couchlocked til å gidde å styre med noe munch. Om jeg har et par pils liggende nyter jeg disse med den største munchies-fryd, før jeg åpenbart sovner rimelig kjapt før jeg rekker å bli verken sulten eller nykter.
Får egentlig aldri munchies, kan heller være at jeg synes mat blir ekkelt.. Prøv å tenk på larver å sånt faenskap så gir det seg kanskje.
Trådstarter
28 3
Sitat av why_not Vis innlegg
Det er ikke noe alternativ som kan erstatte weed. Du får begynne å munche frukt og grønt. Melon, druer, ananas, kiwi, bær, gulrøtter, salat med LITT dressing, mye god og sunn mat som du kan spise mye av fordi det er kalorifattig. Drikk vann til. Gjør det en stund så skal du se at du ikke vil tilbake til chips, godteri og brus. Du vil føle deg bedre av den sunne maten du får i deg og du vil føle deg enda bedre når du går ned i vekt
Vis hele sitatet...
Skjønner at det ikke finnes stoffer som føles helt likt ut som weed, og det var ikke det jeg mente heller. Trenger bare tips til andre stoffer som er fine til når man bare skal chille for seg selv.
Kjøp sunn munch. Frukt.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Eeehhhmmmm uenig med deg.
Selv når jeg kjører hard diett nesten uten sukker så merker jeg 0 forskjell på munchisen.

Det som funker best for meg er å ikke røyke så ofte, da har ikke den ene gangen så mye og si.
Og det har andre positive effekter i tillegg.

Sorry TS, har ikke andre tips enn viljestyrke, og det faktum at du blir fortere nykter om du spiser.
Vis hele sitatet...
Du er uenig med meg, å jeg vet hvorfor. Du kuttet ut sukker, det er jo det du trenger. røyker du å ikke får i deg sukker så spiser du enda mere fordi det er lite sukker i sunne matvarer somregel.

cannabis = gjør blodsukkeret ditt lavere, derfor for du munchies på "usunne ting". google it.
ting som hadde funka for meg:
små doser sopp/syre (om du ikke er spesielt utsatt for bad trips og har erfaring med det)
ketamin
kava kava
kratom, som tarm nevnte
en god whisk(e)y og en god cigar
Sitat av Sozze Vis innlegg
Røyker et par ganger i uken, men trenger å bytte dette ut med noe annet ettersom jeg får så enormt stor matlyst når jeg røyker og ikke greier å begrense mat inntaket. Er det et annet rusmiddel som funker som en god erstatting som ikke gir økt matlyst og som man fint kan bruke et par ganger i måneden? Bare et pluss om matlysten blir dårligere.
Vis hele sitatet...
Opiater

Eller lag digg taco med noe:
biff eller kylling/kalkun og stek sammen med:
varm panne med nøytral olje, rapsolje er bra.
hakket løk og hvitløk
taco krydder som du liker
hakk opp litt salat, isbergsalat funker fett
3 cherry tomater hakket i to
rasp litt ost over (helst cheddar)

her kan du bare putte i masse godsaker som er sunt, men prøv å unngå tacosaus. bruk heller vann i stekingen hvis det blir for tørt. husk du skal bruke tacos som skje

så bruker du f.eks. nøytral taco chips til å dig in
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røyk mer weed når du kjenner munchies komme, viljestyrke er nøkkelen her. Å når du har røyket lenge nok, får du ikke munchies lenger i samme grad som nå. Basic blodsukker vitenskap dette her.
Vis hele sitatet...
Har du en pålitelig kilde som understøtter denne påstanden?
Røyk mer weed når du kjenner munchies komme, viljestyrke er nøkkelen her. Å når du har røyket lenge nok, får du ikke munchies lenger i samme grad som nå. Basic blodsukker vitenskap dette her.
Vis hele sitatet...
Gjerne del denne vitenskapen, som du omtaler som "basic"