Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2412
Hei.

Har de siste månedene slitt med at man våkner etter ca 5 timer med søvn. Bruker 12,5 mg Seroquel før man legger hodet på puta.

Men har de siste mnd gått med underskudd på søvn, som gjør at man konstant mer eller mindre går rundt sliten. Ikke aktuelt øke dose på Seroquel, da man føler seg som en zombie med større doser.

Er det noen typer sovemedisin som kan fungere bedre uten at det går misbruke medisinen til rus?

Mvh.
Vallergan har jeg god erfaring med. Eneste ulempen er at du kan bli litt groggy i starten.
Takk

Groggy er vel ofte noe som følger med nye medisiner. 2 første ukene på Seroquel var samme regla.

Er det en type medisin man kan stå på over tid? Ser det blir gitt som en kortsiktig løsning til alkolikere/narkomane.

Noe forsåvidt også Seroquel ofte brukes til.
Den søvndyssende effekten vil avta etter en stund. Jeg brukte å ta to-tre dager og så en uke opphold, og det fungerte fint for meg.

Når alle er brukt opp, kan du ta en lengre pause og kanskje rådføre deg med fastlegen om videre bruk.

Det er heller ikke vanedannende og kan brukes av barn fra 2 år og oppover.
Jau.

Får høre med lege over helga rundt Vallergan. Er forsåvidt medisin jeg blir bruke daglig. Eventuelt til Seroquel vil fungere optimalt igjen.

Kanskje det vil fungere så man får avvent kroppen til Seroquel. For så starte opp igjen etter en tid med Vallergan.
Melatonin/Circadin kan kanskje være noe?
Trygt å bruke og ingen bivirkninger

Beste jeg har prøvd er phenibut, men det er svært vanedannende. Kan brukes 2-3 ganger per uke
Takk for tips, notert
Skal taes med til time hos lege.

Dropper nok Phenibut.
Vet det er hva du ikke spurte om, men Imovane. Ikke like avhengighetsskapende som vanlige benzoer, men misbrukspotensiale har det.
Sist endret av Who?; 8. september 2018 kl. 21:48.
imovane er mer brukt for innsovning og ikke direkte for en god sammenhengende natts søvn..iforhold til b-preparater så måtte det heller vært mogadon eller apodorm som virker ganske utelukket.jeg hadde selv positiv erfaring med ett anti psykotika tidligere for å sove,men det var da jeg var i pepperen hver dag så det blir nok noe anderledes
Jeg bruker å blande 50 mg quetiapine depot tablet og melatonin sammen. Med depottabeletten blir du mer naturlig trøtt og man føler ikke at virkestoffet bare kaster seg over en. Jeg har den 20.00 hver hveld, da blir jeg trøtt og sovner som en stein. Gått på de fast hver dag i 8 måneder.
Sitat av erl1 Vis innlegg
imovane er mer brukt for innsovning og ikke direkte for en god sammenhengende natts søvn..iforhold til b-preparater så måtte det heller vært mogadon eller apodorm som virker ganske utelukket.jeg hadde selv positiv erfaring med ett anti psykotika tidligere for å sove,men det var da jeg var i pepperen hver dag så det blir nok noe anderledes
Vis hele sitatet...
Det virker også ved å, og jeg siterer "Mengden av REM-søvn og dyp søvn (stadium III og IV) opprettholdes." Og det virker ved å redusere antallet nattlige oppvåkninger.
Sist endret av Who?; 9. september 2018 kl. 17:09.
Har du analysert handlingsmøsteret ditt for å se etter de faktiske årsakene til søvnproblemet? Det gjelder selvsagt ikke alle, men for mange er det konkrete endringer i livsstil som kan utføres for å bedre søvnmønsteret, som redusert skjermbruk, redusert stress, droppe ettermiddagsluren, trene regelmessig og spise sunnere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har en PF som fører med seg mye stress mentalmelt

Spiser forholdsvis sunt. Er som regel ute med bikkja et par timer ila dagen.

Uten litt hjelp med søvn så blir PF'en ti ganger verre. Har forsåvidt gått seg til igjen nå. Glemte helt av tråden. 12,5 mg Seroquel funker som det skal.

Takk for velmente råd
Ikke nødvendigvis sovemedisin men ved siden av Melatonin så finnes det en te som heter clipper snore & peace, den får iallfall meg til og gjespe