Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1798
Jeg og en venn gikk innom en byggeplass og fant sånne korte kniver som rørleggere osv bruker. Politiet fant oss 30 minutter etterpå pga det hadde skjedd et inbrudd i nærheten så de stoppet og søkte oss. Jeg godtok ikke tilbud mot bot, mens vennen min gjorde det. Lurte på Hvordan jeg kan redusere straffen hvis jeg skal i retten? Jeg kan ikke lyve om psykose siden jeg fremstod ikke psykotisk når jeg snakket med politiet, men hvis jeg sier at jeg var depersonilisert og derealisasjon, kan det ha noe å si?
Om du sier det så vil du nok bli bedt om å ta en undersøkelse for å bevise at det faktisk er tilfelle.

I forbindelse med en straffesak kan retten be om en rettspsykiatrisk undersøkelse av om en person er strafferettslig tilregnelig eller ikke. Dersom man da blir vurdert som strafferettslig utilregnelig, kan man ikke dømmes til straff. I stedet kan man dømmes til tvungent psykisk helsevern dersom man blir vurdert som psykotisk eller til tvungen omsorg dersom man blir vurdert som sterkt utviklingshemmet.
Trådstarter
48 3
Sitat av Soletti Vis innlegg
Om du sier det så vil du nok bli bedt om å ta en undersøkelse for å bevise at det faktisk er tilfelle.

I forbindelse med en straffesak kan retten be om en rettspsykiatrisk undersøkelse av om en person er strafferettslig tilregnelig eller ikke. Dersom man da blir vurdert som strafferettslig utilregnelig, kan man ikke dømmes til straff. I stedet kan man dømmes til tvungent psykisk helsevern dersom man blir vurdert som psykotisk eller til tvungen omsorg dersom man blir vurdert som sterkt utviklingshemmet.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært i ruspåvirket psykose før, depersonalisering og derealisasjon også, så skal ikke være vanskelig å lyve om det, klarte også å lure politiet på plassen vi ble tatt pga mitt uskyldige utseende og ikke noe spesiell kriminell historie. Politiet lot oss gå siden de trodde ikke vi holdt på med noe dårlig, når vi egentlig hadde begått et innbrudd i en bedrift 1 time før.

Jeg vil ikke inn til psykiatrisk, kommer nok til å lyve om de 2 andre sinntilstandene jeg nevnte overfor og håpe på en mildere bot.
Var kniven synlig?
Trådstarter
48 3
Sitat av Cloor Vis innlegg
Var kniven synlig?
Vis hele sitatet...
Nei, hadde den inni jakkelommen, og det er sånn kniv man ruller opp på en måte.
Trådstarter
48 3
Sitat av Soletti Vis innlegg
Tapetkniv?
Vis hele sitatet...
Ja, men selve bladet var ikke lengre enn noen centimeter, og litt annet utseende på kniven.
Undersått
Det kunne også høres ut som gipskniv

var nokk en slik hvis det var på en byggeplass
Sist endret av mtew; 25. juli 2018 kl. 21:37. Grunn: feil på link
si du er med i speidern
Bor du i nærheten av sjøen? Si dere skulle lyse etter krabber og at du bruker kniven til og kutte tau og den andre enden bruker du til og brekke løs sjell fra stener som du bruker til agn.
Trådstarter
48 3
Sitat av sprett Vis innlegg
Det kunne også høres ut som gipskniv
Vis hele sitatet...
Yep, sånnen kniv med bittelitt annet utseende