Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 5338
Har begynt å sette meg inn i en innstilling om å utvikle meg selv mer, og trenger en liten pekepinne på hvilke bøker jeg kan begynne med å lese...

Amazon har en kategori, "self-help" med 292 000 titler, så jeg lurer på om noen har noe spesielt å anbefale?
Akkurat nå leser jeg på en bok om viljestyrke, "The Willpower Instinct".
Synes den er ganske bra, men jeg føler at boken fokuserer litt for mye på å bevise relativt logiske ting istdenfor å presse deg til å gjøre f.eks. en "7-day challenge" eller lignende.

Er på utkikk etter bøker som kan hjelpe meg med å jobbe bedre (konsentrere seg, unngå å utsette ting/gjøre ting i forveien, "time management") og bøker som kan hjelpe meg med å utvikle litt bedre egenskaper når det gjelder public speaking/litt formelle samtaler.

Noen tips?
Anbefaler 7 Habits of Highly Effective People av Stephen R. Covey. Denne handler om de prinsippene som er helt fundamentale for personlig utvikling. Jeg har lest mange titals bøker innen feltet og jeg må si at ingen av de kunne måle seg med den, og at jeg hadde kastet bort mye tid på å prøve å endre symptomene istedenfor å gå til roten av problemet.

Man må ha det fundamentale nede før man går videre

Ellers kan jeg anbefale Anthony Robbins.
Anthony Robbins, som nevnt over her, samt Paul McKenna. Innspillinger av begge to finnes i bukta, og av sistnevnte kan jeg spesielt anbefale CD-en med det heller kleine navnet "Positivity". I tillegg til dette vil jeg anbefale meditasjon/yoga og bøker som "A New Earth" av Eckhart Tolle, samt treningsprogrammet Convict Conditioning (boken finnes også i bukta). Rosetta Stone er også et fantastisk program for språklæring hvis det kan være av interresse. Ikke bare bøker her altså, men dette er noe av det jeg bedriver tiden med.
4-Hour Workweek av Tim Ferriss (Time-managment delux. Jobb mindre, men mer effektivt.)

Mastery av Robert Greene (Kjempebra for å fostre og dyrke kreativitet og inspirasjon.)

War of Art av Stephen Pressfield (Denne boka myrder bokstavelig talt prokrastinering)