Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 822
Jeg skal til USA neste år, og trenger en ny bærbar som er litt lettere og raskere.


Hittil har jeg kommet frem til at de tre mest fornuftige alternativene mine er:
Samsung 900X3E - Tilbud på Komplett, 7000,-, satt ned fra 8.5k; Core i5-3317U, 4GB RAM, 128GB SSD, Intel HD Graphics 4000
Bekymringer: Forrige generasjons prosessor med kjedelige Intel HD Graphics 4000...


Sony Vaio Pro 13 -
Pris 1: 7.7k - i5-4200U, 8 GB Ram, 128 GB SSD, Intel HD Graphics 4000
Pris 2: 8.4k - i7-4500U, 8 GB Ram, 128 GB SSD, Intel HD Graphics 4000
Pris 3: 8.6k - i5-4200U, 8 GB Ram, 256 GB SSD, Intel HD Graphics 4000
Pris 4: 9.3k - i7-4500U, 8 GB Ram, 256 GB SSD, Intel HD Graphics 4000
Bekymringer: Det er tilbud på prosessoroppgradering, noe jeg egentlig ikke tror jeg trenger (forskjellen på i5-4200U og i7-4500U er vel egentlig ikke stor?). Den ser heller ikke like kul ut som Samsungen.

MacBook Air 13" - Tilbud på Elkjøp, 8000,- | i5-4250U, 4 GB Ram, 128 GB Flash (?), Intel HD Graphics 5000
Bekymringer: Mac... Jeg har alltid brukt Windows, så jeg er veldig usikker på hvordan det ville ha vært med en Mac.


Mac'en har best grafikkkort og batteri, noe som drar mye opp. Vaioen har best oppgraderingsmuligheter - jeg vet egentlig ikke hvor mye 8 GB ram hjelper..., og Samsungen har flott utseende og "multitouch", noe jeg har vært veldig fornøyd med på en tidligere Samsung pc jeg har hatt.

Eventuelt kan jeg jo også vente og se om det kommer noen nye tilbud, og da kjøpe Macbook Air i USA om jeg ikke finner noe annet (den er faktisk billigere der, men jeg vil helst ha den før jeg reiser med norsk tastatur)

Hva synes dere jeg bør kjøpe?
Hvis du får addresse i USA, ville jeg ha ventet til da.

Apple.com selger MBA mye billigere enn Apple.no, MED norsk tastatur!
Bare å sjekke de forskjellige sidene

Så kan du heller bruke de sparte pengene på å velge max ram og sdd!
Trådstarter
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Hvis du får addresse i USA, ville jeg ha ventet til da.

Apple.com selger MBA mye billigere enn Apple.no, MED norsk tastatur!
Bare å sjekke de forskjellige sidene

Så kan du heller bruke de sparte pengene på å velge max ram og sdd!
Vis hele sitatet...
Ah! Jeg fant det nå Jeg kommer til å bo på skolen, så jeg får ikke egen adresse - men jeg får vel kanskje til å bruke pick-up point i en av butikkene deres
Snuste selv på Sony Vaio Pro, men etter litt lesing så jeg at den har noge varme-issues rundt prosessoren, samt viftestøy.

Har selv en tidligere utgave av Samsung 9-serien, og er strålende fornøyd, så jeg ville nok helst gått for den av de tre.