Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 488
Her planlegges det å kjøpe seg en ny bærbar pc, nok en gang!

Det jeg lurer på er om det er noen måte jeg kan sjekke hvordan kjølingen er på de bærbare pc'ene? Slik som jeg opplever det så begynner de fleste bærbare pc'er og bli veldig varme etter ca et halvt års bruk, noe som gjør at den ødelegger seg selv når du skal bruke noe annet enn notepad.

Er det ikke også slik (ironisk nok) at de tynne bærbare pc'ene er bedre når det gjelder akkurat det? (Altså, de blir ikke så veldig varme)

Har 4-6k å bruke, pc'en MÅ ha grei kjøling/ikke produsere for mye varme. Ellers enn det skal den brukes til f.eks. Netflix, spotify, litt diverse programmer.

Takk!
Vist ein pc blir varm er det jo ikkje verre en og kjøpe eit kjølebrett frå dustin / komplett til ein 200-400kr. Eg gjorde dette før eg fekk stasjoner. Evt kan du vel opne pc`n og sette i ein ny vifte? Sistnevnte går dog utover garantien sidan du opnar pc`n.
stikkordet her er vedlikehold. rensk opp i disken din med gjevne mellomrom, og bås ren vifter og kjøleribber for støv, så bør den holde seg en god stund.