Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 6511
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Cock and bull. Det utallige AS`er og ENK`er som arbeider som konsulent for kun 1 arbeidsgiver. For eksempel benytter Aker Solutions seg av dette i stor skala. Mener du altså at de bryter loven og ikke har sjekket at dette er iht loven? lol.
Vis hele sitatet...
Nå siterte du ikke meg men det kunne du jo like gjerne gjort m.t.p. mitt svar.

Og det tror du de gjør fordi det er lønnsomt eller stuereint?

http://www.kemnerkontoret.oslo.kommu...156-13415.html

Les og lær. Det er altså ikke noe enkelt svar på dette men siden du nevner Aker har det også vært endel spetakkel om forhold i Nordsjøen på dette. Bl.a. vikarer er tvunget til å motta lønn som selvstendig næringsdrivende av den enkle grunn at det fritar arbeidsgiver / oppdragsgiver for ett hav av ansvar hva angår ansettelse. Osv osv.
Kast alle papirer, trekk dyna over hodet og lat som ingen ting
De har sikkert krav på penga, men da fårem jobbe litt for de hirr hirr
Sist endret av Bothrops; 2. februar 2013 kl. 21:13.
Sikkerhetsklarert
Det jeg synes er rart her er at du har mottatt penger uten å ha fakturert de. Hva skal du bruke som bilag for disse pengene?

Når ikke annet er avtalt så er priser mellom næringsdrivende eks mva, så at de har tilbudt deg 380kr /timen så er det dette du skal ha. Har de da lagt på 25%mva og betalt for mye ift til dette?

For å slippe all spekulering her så er det vel enklest for alle om du poster:
1: sum du fikk utbetalt.
2: antall timer totalt på timelisten din.

Sjekk også opp med f.eks altinn/brediftshjelpen om du kan få betalt som ENK uten å fakturere. Jeg tror ikke dette går.

tlf: 800 33 840
kontaktskjema: https://www.altinn.no/Starte-og-driv...Send-sporsmal/