Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 5486
Heisann! Jeg prøver å bli kvitt min gamle bil, men har da et spørsmål.

Bilen hadde frist for EU-kontroll i Juni 2011, hadde den da inne på sjekk hos NAF og fikk ikke godkjent den. Jeg har ikke hatt den inne på EU-kontroll siden den gang. Jeg har heller ikke fått noen begjæring om avskilting på den og jeg har betalt årsavgiften på den i år.

Jeg kommer til å informere evt. kjøper om dette, men kan dette gi meg eller kjøper noen problemer senere? Jeg regner med å få solgt denne ganske billig til en som kan fikse den opp selv.
nei, skriv i kontrakten at bilen selges som den står uten EU godkjenning så skal alt være i orden.
Kontrakt der det fremgår at kjøperen kjøper bilen "som er" og at han er informert om at bilen ikke er EU godkjent for 2011 ( og dermed 2012 ) og at han kjøper den med dens mangler som gjør at den ikke er EU-godkjent.

Har selger underskrevet en slik kontrakt så kan han ikke komme å ta deg senere på dette.
Da står det svart på hvitt at han er gjort kjent med dens mangler og manglende EU-godkjenning.

Er alltids noen som kjøper slike biler fordi dem vil skru på dem selv for å spare penger, eller kanskje bruke bil som delebil eller muligens kjøre den som Gruppe N bil i noe rally.

Solgte selv et vrak til 15K fordi kjøper ville kjøre rally med den ... så han skulle skru mye selv.
Sist endret av Mantuz; 7. mai 2012 kl. 23:02.
pass på en ting, så lenge den er registrert uten eu-ok blir ikke bilen omregistrert lengre. Så du burde levere inn skiltene før du selger den. Du kan ikke si opp forsikringen din før den er omregistrert eller avskiltet, og den kan ikke omregistreres før den har fått EU godkjenningen. Fant dette ut når jeg kjøpte en bil til samboern min for noen måneder siden, den måtte ha en eu kontroll jeg ikke stresset mye med. Der måtte jeg levere skiltene sånn at stakkarn kunne få bort forsikringen sin mens jeg ventet på deler til bilen.