Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1847
Heisann
Noen som har erfaringer med tablets?
Når man skal kjøpe tablet, burde man passe på å få med mulighet til 3Gnett? er det for lite med 16gb plass?

Kommer man til savne dette stort, så vil jeg gjerne vite det før jeg kjøper noe
Galaxy Tab er meget bra syntes hvertfall jeg, har lekt meg en del med en.
16GB holder nok det sålenge du ikke skal ha massevis av filmer og diverse inne på den av gangen.

Den har både 3G, telefon, og WiFi innebygget.
Sitat av RainbowDash Vis innlegg
Den har både 3G, telefon, og WiFi innebygget.
Vis hele sitatet...
Jeg ser på komplett nå, de selger flere forskjellige der, men her har jeg sammenlignet to stk. eneste forskjellen er at det er 3g på den eine og dobbel garanti, men 1000 kr forskjell. Verdt det?

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=631206&sku=638470
1. er 3G nødvendig? trenger du nettilgang utenfor wifi? eventuelt hotspot/delt internett med smarttelefon
2.er 16 GB for lite? skal du ha masse filmer og lignende?

tenk over det så er alt mye lettere i ettertid
Sist endret av vangsfreaken; 14. oktober 2011 kl. 01:17.
Jeg har tenkt over det, men jeg ville gjerne vite om noen andre der ute har angret seg etter kjøp av feil versjon ^^
Den til 1000kr mer har innebygged 3G og GPRS og WiFi, litt usikker på om den andre har WiFi.

Om det er verdt det er jo såklart noe du ser selv, men skulle jeg først kjøpt en, så ville jeg helt klart kjøpt den til 1000 kroner mer.
Den har trådløst nett ja, men ikke mobilt
Personlig ville jeg valgt noe ala en 32GB (Om det finnes) 3G-versjon, da jeg ofte ser film, og jeg liker også å sjekke Facebook. Jeg reiser tre timer hjem fra hybelen ganske ofte, og da er det også greit å sjekke Facebook o.l. på 3G-nettet om du er et såpass sosialt menneske at du ikke klarer deg uten

Kort og greit: Om du ser mye film, 32GB
Om du ser mye film, samt surfer Facebook, 32GB 3G.
Om du surfer mye, 3G 16GB.
Sitat av toriiii Vis innlegg
Jeg har tenkt over det, men jeg ville gjerne vite om noen andre der ute har angret seg etter kjøp av feil versjon ^^
Vis hele sitatet...
tja, 3G er jo alltids kjekt men jeg syns det blir for dyrt. skal jeg ha internett har jeg delt internett på iphone 16 GB holder forsåvidt for de fleste, så lenge man har en pc ved siden av
Sitat av RainbowDash Vis innlegg
Den til 1000kr mer har innebygged 3G og GPRS og WiFi, litt usikker på om den andre har WiFi.

Om det er verdt det er jo såklart noe du ser selv, men skulle jeg først kjøpt en, så ville jeg helt klart kjøpt den til 1000 kroner mer.
Vis hele sitatet...
Jaha. BEGGE har wifi. Den til 4995 har i tillegg 3G/GPRS. Bare tull å kjøpe med 3G dersom du ikke har tenkt til å putte simkort i pad`en.
Altså, sålenge du har mulighet til å overføre og slette filmer regelmessig holder det fint med 16GB, du trenger jo ikke 1080p på en tablet igrunn.

Uansett så skal det nok bra gjøres og se opp 16GB med filmer på ett batteri uten å mellomlade, og da har man ofte tilgang på PC i samme slengen.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Jaha. BEGGE har wifi. Den til 4995 har i tillegg 3G/GPRS. Bare tull å kjøpe med 3G dersom du ikke har tenkt til å putte simkort i pad`en.
Vis hele sitatet...
Det jeg også tenker, men det blir jo også månedsbetaling for abb jeg kommer til åbruke oks, hvis jeg velger med 3g. Blir nok i det dyreste laget for en fattiggutt som meg ^^
har du tenkt å ta med deg tableten noe sted? jeg har hvertfall wifi i leiligheten og på skolen, det holder det, jeg hadde ikke giddet å ta med meg tableten ut i skogen eller ut på byen, altså steder uten wifi.
Har wifi de fleste steder uanz, så jeg tror jeg hopper over 3g. Blir billigst over lang tid og for produktprisen
Om du sjeldent trenger 3G, er det like greit å kjøpe wifi versjon og bare koble tableten til mobilen når du er på farta. I all fall det jeg gjør når jeg er ute og farter en sjelden gang. Har forresten iPad 2 og anbefaler denne. Har 16gb og holder lenge for meg da jeg ikke mater den med 100 filmer og musikk
Har selv en iPad 2 16GB, wifi(uten 3g).
16GB holder stort sett - men ser at jeg kanskje skulle hatt 32GB. Dette gjelder utelukkende når jeg skal på reise og vil laste over bøttevis av film/serier, men jeg har klart meg fint - med Kindle har jeg jo et utall bøker som tar lite plass.
Med de appsa(jeg har en haug spill) bruker jeg typ 8Gb, og fyller resten med film når jeg reiser.

Jeg tok uten 3g da jeg bruker iphonen min som wifi hotspot. Jeg angrer i grunn ikke, grunnet prisreduksjonen uten 3g, men det er klart at det ofte hadde vært fint å slippe å måtte aktivere wifi på telefonen hver gang. I tillegg bruker det mye batteri av telefonen.

Til slutt vil jeg anbefale Galaxy Tab 10.1" som et par kollegaer av meg har. Denne har du 3g på, mulighet for minnekort, og alt dette er tilogmed billigere enn iPad. Utover det har android mer frihet enn ipad, som etter mitt syn bare er en fordel.
Takker for svar alle sammeN

Jeg har i hovedsak sett på Asus EEE pad og samsung galaxy.
Asus EEE Pad har fått terningkast fire av Amobil.no. Samsung Galaxy 10.1 fikk seks.
Sitat av prenix Vis innlegg
Asus EEE Pad har fått terningkast fire av Amobil.no. Samsung Galaxy 10.1 fikk seks.
Vis hele sitatet...
Men asusen har mulighet for ekstra tastatur med batteri bra jeg ikke er den eneste med ipad 2, 16gb
Ville ha valgt en 32 Gb version med bare wifi ettersom en slik skjerm er fin å se på film på, må du jo ha plass. Og har du plass på den trenger du jo ikke internett på bussen f.eks, da du har filmer å se på personlig tror jeg uten 3g er bra nok, men det er opp til deg.
Synes Samsungen faller igjennom da den ikke tar sd kort.

Etter min smak bør en tablet ta sd kort, ha hdmi og vanlig usb.

Allt dette mangler Samsungen og da hjelper det lite at den er slank elegant
og lett.

Synes du bør sjekke ut Acer A500.
galaxy tab kan du jo sette innminnekort i, så du trenger egentlig ikke mer enn 16Gb..
3G for meg er veldig greit å ha, jeg har det på iPaden min og synes det er greit å ikke drive å koble via telefonen og at den går tom for strøm fort..
yeps, har finni ut at jeg ikke trenger 3g, bruker det ikke uanz