Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 20771
You freak.

Fått i en del gasslightere og noen zippoer med tiden. Skulle hatt fatt på gass og bensin. Nærbutikken hadde det ikke.
Bensinstasjoner og tobakksbutikker skal ha blodpris.

Noen ordinære daglivarebutikker som selger det?
Kan man kjøpe slik utenlands? Feks bestille over nett? Ulovlig?
Europris feks har billig lightergass, vet ikke om de har til zippoer da...
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Europris feks har billig lightergass, vet ikke om de har til zippoer da...
Vis hele sitatet...
Oh. Takker. Europris ligger rett borti gata her. Ca pris?
du får tak i orginal zippo fuel på Elektro magasinet til ca 60-70 Nok,,
Blodpris? Den lokale tobakksjappa her gir meg en sånn stor zippo-bensin flaske for 45kr.
Bestill fra internett?
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Blodpris? Den lokale tobakksjappa her gir meg en sånn stor zippo-bensin flaske for 45kr.
Bestill fra internett?
Vis hele sitatet...
90 bob skulle de ha der jeg sjekka. Dobbel pris det.

Er det lovlig å bestille slikt over nett? Skjønte ikke helt posten din, nevnte det jo i første posten.
De har ikke lov til å sende zippo gass utafor Usa hvis det er en butikk fra Amerika ..
hvis du skal te sverige så selges det der fra 20- til 30 spenn små flaska
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skadefro Vis innlegg
De har ikke lov til å sende zippo gass utafor Usa hvis det er en butikk fra Amerika ..
Vis hele sitatet...
Takk. Var det jeg tenkte.

Sitat av Srbija Vis innlegg
hvis du skal te sverige så selges det der fra 20- til 30 spenn små flaska
Vis hele sitatet...
Skal ikke dit med det første. Takker uansett.



Blir vel en tur på europris i morgen.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Europris hadde ikke. Så endte opp med en stor gassboks fra Jula til 34 kr.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Oh. Takker. Europris ligger rett borti gata her. Ca pris?
Vis hele sitatet...
Koster 30 kr for gass. Bensin selger de ikke...
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Sitat av spelley Vis innlegg
Koster 30 kr for gass. Bensin selger de ikke...
Vis hele sitatet...
De hadde ikke, men skal ikke si for sikkert. Dama i kassa så ut som om hun ikke hadde hørt om lightergass da jeg spurte i kassa. Men gikk gjennom butikken 2 ganger uten hell.

De solgte ikke zippo bensin på Jula.
Kjøp vanlig bensin. ~13kr for en liter.. :P

Stinker og ryker litt, men det er billig. Haah
Kjøp Zippo bensin på narvesen Helt grei pris iforhold til mengden du får!
De solgte zippovæske til ganske grei pris på Teknikkmagasinet sist jeg kjøpte. Ellers har de som nevnt også slikt på Narvesen og 7-Eleven etc.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Blir vel en tur på Narvesen en av de nærmeste dagene. Er ikke så gnukk på prisen da det gjelder bensin. Ei flaske holder utrolig lenge.

Teknikkmagasinet er på andre siden av byen for min del, så da blir det 60 kr bare i buss.



Takk for tipset
Sist endret av stagg; 12. oktober 2011 kl. 11:09.
Sitat av Staggere Vis innlegg
De hadde ikke, men skal ikke si for sikkert. Dama i kassa så ut som om hun ikke hadde hørt om lightergass da jeg spurte i kassa. Men gikk gjennom butikken 2 ganger uten hell.

De solgte ikke zippo bensin på Jula.
Vis hele sitatet...
Jeg jobber på Europris, vi selger lightergass (og alle europris skal det). Hvis hun ikke har hørt om det, har hun sikkert sniffet det butikken hadde av lightergass.

Lightergass ligger enten i kassen eller på verktøystorget.
Sist endret av Spelly; 19. oktober 2011 kl. 08:26.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Sitat av spelley Vis innlegg
Jeg jobber på Europris, vi selger lightergass (og alle europris skal det). Hvis hun ikke har hørt om det, har hun sikkert sniffet det butikken hadde av lightergass.

Lightergass ligger enten i kassen eller på verktøystorget.
Vis hele sitatet...
I kneeeeew it. Det hodet som satt på toppen på den personen, måtte ha lagt det igjen på lageret eller en annen plass i butikken.
Ikke var ho noe flink til å smile heller.

Husker du pris?
Du jeg pleier å bruke en type Rensa bensin, Funker like bra om ikke bedre.
Tror det heter omnifuel eller noe koster 100 kr for en liter eller husker ikke?
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Du jeg pleier å bruke en type Rensa bensin, Funker like bra om ikke bedre.
Tror det heter omnifuel eller noe koster 100 kr for en liter eller husker ikke?
Vis hele sitatet...
Ikke dumt, ikke dumt. Ikke fått handla til zippoen enda. Hvor du får tak i det? Bensinstasjon? Jula?

Så vidt jeg vet så er det vel 70 kr for 300 ml, så blir en del billigere da.
Vet at dem selger zippo bensin på bensinstasjonen også!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er bare tull å fylle opp lightere du ikke bruker uansett, væsken tørker ut med tid.


Sitat av Awareness Vis innlegg
Vet at dem selger zippo bensin på bensinstasjonen også!
Vis hele sitatet...
Det koster sikkert skjorta og et bein for ei flaske der.

Hvis ikke kan du bruke parafin, lukter veldig godt også
Lampeolje fungerer også.
Sist endret av Fleff; 19. oktober 2011 kl. 17:16.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Det er bare tull å fylle opp lightere du ikke bruker uansett, væsken tørker ut med tid.
Vis hele sitatet...
Skal da vel bruke lighteren, fant den under flytting for kort tid tilbake.
Todde den var borte for godt, men det var den da ikke.

Zippo er en genial lighter, mtp at du kan bruke den uansett værtype. Verste er at jeg er litt "glad" i zippoen.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Ikke dumt, ikke dumt. Ikke fått handla til zippoen enda. Hvor du får tak i det? Bensinstasjon? Jula?

Så vidt jeg vet så er det vel 70 kr for 300 ml, så blir en del billigere da.
Vis hele sitatet...

Her har man den http://www.oslosportslager.no/produk...B8ring&=Kelkoo
Sitat av Staggere Vis innlegg
Skal da vel bruke lighteren, fant den under flytting for kort tid tilbake.
Todde den var borte for godt, men det var den da ikke.

Zippo er en genial lighter, mtp at du kan bruke den uansett værtype. Verste er at jeg er litt "glad" i zippoen.
Vis hele sitatet...
Alle brennbare væsker fungerer i zippoer. Har hørt at det ble brukt vanlig bensin i Vietnam etc. Tror kanskje ikke bensin er optimalt, men vet av erfaring at rødsprit funker fjell
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Alle brennbare væsker fungerer i zippoer. Har hørt at det ble brukt vanlig bensin i Vietnam etc. Tror kanskje ikke bensin er optimalt, men vet av erfaring at rødsprit funker fjell
Vis hele sitatet...
Rødsprit funket det, men flammen ser ut som om den er voldtatt, så nå skal jeg ta scooteren fatt på glatt føre for skikkelig bensin.

Tvi tvi.
Ingen bruker lightere i disse dager, http://www.youtube.com/watch?v=r_87Msja9XU
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Ingen bruker lightere i disse dager, http://www.youtube.com/watch?v=r_87Msja9XU
Vis hele sitatet...
Foretrekker lighter framfor en flammekaster du, fikk ikke sett videoen da du må verifisere alder. Regner med at det var det som var i videoen.

-------------------------------------------------------------------------

Kjørte til Jula tidligere i dag. spurte etter zippo bensin. Igjen så var det en talentløs person som jobbet der. Jada, de hadde da gass (spurte etter bensin), måtte ta opp lighteren jeg hadde i lomma for å forklare personen forskjellen på en gasslighter og en zippo.
Enden på visa var at jeg kjøpte meg en 9 head ledlykt til 30 kr. Fornøyd med den.

Kjørte deretter til Europris igjen, etter tips fra en som jobber på Europris selv her i tråden sier de har det jeg er ute etter. Men neida, der satt den samme talentløse dama jeg møtte sist gang jeg var der, så snudde i døra.

Enden på visa er at jeg stakk på Narvesen å handlet dyrt.

Er det ingen som vet hva en zippo er lengre?

Beklager for min talentløse anklagelese av andre personer, men min frustrasjon var stor.
Sist endret av stagg; 20. oktober 2011 kl. 22:59.
Har bestilt her noen ganger. http://topsecret.no/ds_advanced_sear...x=0&submit.y=0
Tror det er 30 kr i frakt eller no så ikke akuratt billig, men bestiller gjerne noe annet skrot samtidig
Bildet er bare gammelt, du får en "ny" zippo flaske.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Curver Vis innlegg
Har bestilt her noen ganger. http://topsecret.no/ds_advanced_sear...x=0&submit.y=0
Tror det er 30 kr i frakt eller no så ikke akuratt billig, men bestiller gjerne noe annet skrot samtidig
Bildet er bare gammelt, du får en "ny" zippo flaske.
Vis hele sitatet...
Me love you longtime.

Lett litt på nett, men ikke funnet det så billig som det der.

Blir å bestille derfra neste gang. Får jo pakke i posten til og med. Rene juleaften det her.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Takk igjen for tips Almenning.

Men sider som game-on og topsecret for den del, er overpriset så det holder. Så jeg leter meg heller fram til andre sider som på nettet.

Handler svært lite ting på nett, men har blitt litt bitt av basillen da det kommer til Dealxtreme, vet de har mye som er av dårlig kvalitet der, men finn en mannlig person som ikke blir småkåt av alle de gadgetsene de har der.

Blir vel muligens å handle en softgun av litt bedre kvalitet etterhvert, eller en luftpistol. Så de hadde luftpistoler der du linket til, men den billigste ser ut som den ikke er av noe særlig kvalitet (revolver luftpistol) De andre er for dyre for min del, da jeg vil klare å lete meg fram til noe billigere en annen plass.
Sitat av stagg Vis innlegg
I kneeeeew it. Det hodet som satt på toppen på den personen, måtte ha lagt det igjen på lageret eller en annen plass i butikken.
Ikke var ho noe flink til å smile heller.

Husker du pris?
Vis hele sitatet...

koster 30.-
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Surtur Vis innlegg
http://www.dealextreme.com/c/jet-lighter-torches-809

Gratis frakt, så de koster virkelig 2-3$
Vis hele sitatet...
Stemmer. Kostet meg under 20 kr. Anbefales.

http://img843.imageshack.us/img843/29/snapshot201110272.jpg

For de som er litt spesielt interessert, så kan vi sikkert få tatt et bilde uten dyne også. Pm meg.
Sist endret av stagg; 27. oktober 2011 kl. 13:50.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Mix selger dem 40-50 kr Max for 125 ml
Bruk lampeparafin eller lampeolje. Den får du på 5L dunker og koster nesten ingen ting under 100 lappen for 5L. Brenner rent uten sot.

Eller helt vanlig tennveske til grill, koster ca en tier per liter.
Sist endret av ompapa; 18. juni 2012 kl. 14:16.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Sitat av ompapa Vis innlegg
Bruk lampeparafin eller lampeolje. Den får du på 5L dunker og koster nesten ingen ting under 100 lappen for 5L. Brenner rent uten sot.

Eller helt vanlig tennveske til grill, koster ca en tier per liter.
Vis hele sitatet...
Mja, prøvd ut. Tennvæske er ikke særlig i en Zippo. Stygg flamme og ustabil "styrke".

Har uansett fått i meg så det rekker med Zippo bensin, så tråden kan egentlig bare få dø ut.