Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1160
Noen som har erfaring med klage til dealxtreme?

Var på posten i dag. Fikk pakken. Oisann... var hull i den. Mangler en sammenleggbar kniv.

Alt det andre var der. Gulle fornøyd er jeg med det også.

Kniven er såpass billig at det er ikke noe stort tap. Så noen som har lignende erfaringer? Om de er grei på slikt om jeg klager. Eller om jeg bare skal gi faen?

>http://img593.imageshack.us/img593/2583/50376191.jpg
Sist endret av stagg; 28. september 2011 kl. 22:27.
Er vel heller posten du burde ha klaga til når det var hull i pakken? For seint nå da...
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ratex Vis innlegg
Er vel heller posten du burde ha klaga til når det var hull i pakken? For seint nå da...
Vis hele sitatet...
Joda. Pakken gikk rett i sekken. Hullet var ikke stort. Så ser den. Tapt vare.
Det er nok posten du skulle rettet klage til. Dealextreme har sendt det du skulle ha, er det deretter komt hull på pakken og noe mangler er det posten sin feil.
Sitat av spelley Vis innlegg
Det er nok posten du skulle rettet klage til. Dealextreme har sendt det du skulle ha, er det deretter komt hull på pakken og noe mangler er det posten sin feil.
Vis hele sitatet...
Nå kan vi jo ikke vite om DX sendte det de skulle, eller om den ble vekk i posten da.
Skal ikke se bort i fra at den sammenleggbare kniven er tatt i tollen. Skjult knivblad er tross alt ulovlig i Norge.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Nå kan vi jo ikke vite om DX sendte det de skulle, eller om den ble vekk i posten da.
Vis hele sitatet...
Jeg gikk naturligvis ut fra at alt var sendt.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Skal ikke se bort i fra at den sammenleggbare kniven er tatt i tollen. Skjult knivblad er tross alt ulovlig i Norge.
Vis hele sitatet...
Lommekniver er ulovelig i norge?... Selges jo overalt
Sitat av m0nte Vis innlegg
Skal ikke se bort i fra at den sammenleggbare kniven er tatt i tollen. Skjult knivblad er tross alt ulovlig i Norge.
Vis hele sitatet...
Er skjult knivblad ulovlig i norge? Kan du gi meg kilder på det?

Trodde det var sprettkniv som var ulovlig jeg...
Sist endret av Spelly; 28. september 2011 kl. 22:42.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Lommekniver er ulovelig i norge?... Selges jo overalt
Vis hele sitatet...
Google "sammenleggbar kniv" og se om du får mest treff på lommekniver eller andre typer kniver.

Sitat av spelley Vis innlegg
Er skjult knivblad ulovlig i norge? Kan du gi meg kilder på det?

Trodde det var sprettkniv som var ulovlig jeg...
Vis hele sitatet...
Var kanskje litt kjapp i svaret. Ikke alle skjulte blad er ulovlig, men de som har en sprettfunksjon eller som automatisk kan løses ut er ulovlig. Har også erfart at tollen helst tar det som "mest sannsynlig er ulovlig" enn å sende det videre inn i landet.

EDIT: Wikipedia
Sist endret av m0nte; 28. september 2011 kl. 22:46.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Google "sammenleggbar kniv" og se om du får mest treff på lommekniver eller andre typer kniver.
Vis hele sitatet...
og du vil frem til?

kom med kilder som backer up påstanden din. At sammenleggbare kniver er ulovlig i Norge.
Sist endret av Spelly; 28. september 2011 kl. 22:46.
Sammenleggbar kniv er ikke ulovlig i Norge, derimot er blandt annet springkniv ulovlig.
Sitat av spelley Vis innlegg
Er skjult knivblad ulovlig i norge? Kan du gi meg kilder på det?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det..

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/....html?id=99277

http://www.toll.no/templates_TAD/Art...2.no#Produkter

Venter spent på kilder som sier at foldekniv er fy-fy å inneha i gnore.-
Du ser hva DX har sendt deg. Hadde de ikke kniven da de sendte pakka kommer den i egen pakke senere.
Toll / post kan ikke fjerne noe fra pakka uten at det er dokumentert, og kniver er lovlig å innføre til landet så lenge det ikke er springkniver..
Erfaring med DX? Jeg har brukt en liten haug med penger der siden 2008 og har aldri hatt noe å utsette på sendingene derfra. Alt stemmer med bestillingen og hva de har sendt!

Klager til DX behandles meget seriøst har jeg erfart. Det var litt problemer til å begynne med da de gjerne ville ha defekte ting i retur, men etter diverse linker til portotakster i norge har de droppet returkravet...
Sist endret av woff; 28. september 2011 kl. 22:50.
Hvis noe er åpnet av tollen skal det vel ligge et dokument vedrørende akkurat dette i pakken?

Glemte å få med at hvis man snakker om en svært liten sum er det nok ikke verdt "trøbbelet"
Sist endret av murloc; 28. september 2011 kl. 22:50.
Ulovlig:

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQJNeIxcq5q-yjmCaMrWfXY_BNzsVmhMEsLwp2B6j82bgLRRkBjOA

Lovlig:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR240ZoNfCVkVB9wcb3IDduMnfcww7ExDw94he0BW1J-o5_sHVC6A
Sitat av m0nte Vis innlegg
Google "sammenleggbar kniv" og se om du får mest treff på lommekniver eller andre typer kniver.



Var kanskje litt kjapp i svaret. Ikke alle skjulte blad er ulovlig, men de som har en sprettfunksjon eller som automatisk kan løses ut er ulovlig. Har også erfart at tollen helst tar det som "mest sannsynlig er ulovlig" enn å sende det videre inn i landet.

EDIT: Wikipedia
Vis hele sitatet...
de tester klart gjenstanden. Det tar ca 1 sekund å sjekke om kniven er lovlig eller ei.

DEssuten tror du at tollen ville etterlatt et lite hull i pakken etter de har sjekket den? De dekker den med teip hvor det står noe greier jeg ikke husker.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Det er en foldekniv, ingen springkniv. Er ikke helt tett i topplokket.

Hadde tollen vært å snoka, hadde de teipet igjen pakken. Samtidig som de ville lagt ved et dokument.
Sist endret av stagg; 28. september 2011 kl. 22:51.
Sitat av spelley Vis innlegg
kom med kilder som backer up påstanden din. At sammenleggbare kniver er ulovlig i Norge.
Vis hele sitatet...
Les svaret mitt én eller to ganger til, alt ettersom hvor fort du legger merke til det. Jeg rettet meg selv på det
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Sitat av woff Vis innlegg
Du ser hva DX har sendt deg. Hadde de ikke kniven da de sendte pakka kommer den i egen pakke senere.
Toll / post kan ikke fjerne noe fra pakka uten at det er dokumentert, og kniver er lovlig å innføre til landet så lenge det ikke er springkniver..
Erfaring med DX? Jeg har brukt en liten haug med penger der siden 2008 og har aldri hatt noe å utsette på sendingene derfra. Alt stemmer med bestillingen og hva de har sendt!

Klager til DX behandles meget seriøst har jeg erfart. Det var litt problemer til å begynne med da de gjerne ville ha defekte ting i retur, men etter diverse linker til portotakster i norge har de droppet returkravet...
Vis hele sitatet...
På pakken var det masse forskjellige tall. Med et kryss foran hver tallkombinasjon.
4 stk var det. 4 varer var det. Så har kommet fram til at kniven var i pakken, men tatt seg en sniktur ut da det var hull i pakken.