Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 7971
Hei,
Laget en ny applikasjon som beregner sannsynlig pris for å ta en taxi med "Oslo Taxi".
Den tar hensyn til minstepris, helgepriser, tidspunkt, helligdager osv.
I tillegg er alle gatene i Oslo lagt inn, slik at du får autosuggestion når du begynner å skrive fra eller til adressen. Samt mulighet for å benytte gps-posisjon.

Mer informasjon og nedlastning:
http://itunes.apple.com/no/app/oslo-...408848210?mt=8

Si i fra hvis det er noe jeg kan forbedre, da dette er versjon 1.0 :-)
Kan også gi promocodes(gratis nedlastning) til 5 første som gir meg en privat melding.
SKulle gjerne hatt en sånn i android versjon også , har ikke mulighet for å testa på iphone -_-
Trådstarter
Planer om å lage en android versjon og
Først av alt: Fiks ikonet! Frister ikke å kjøpe appen når ikonet virker så halvgjort. Har sendt deg PM for promo, så kan du få flere tilbakemeldinger.
Meget god ide!

Tror du det er mulig og få solgt App'en til Oslotaxi? Kan jo videreutvikle den etter deres ønsker og tjene en liten slant
Bra app!

Gjør akkurat hva den skal, regne ut prisene. Den kunne sett litt bedre ut, men den funker veldig bra
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
ganske så epic app! Klarte jo å regne ut prisen fra der jeg bor! http://www.images.sjohaugbygg.no/asset/images/92884868IMG_1073.png
Trådstarter
Hehe. Får kanskje legge inn litt begrensninger i neste versjon.
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Meget god ide!

Tror du det er mulig og få solgt App'en til Oslotaxi? Kan jo videreutvikle den etter deres ønsker og tjene en liten slant
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at Oslo Taxi vil kjøpe denne. Det vil jo bare være et estimat, så å lansere en offisiell app er å be om krangling med kunder når prisen blir høyere enn applikasjonen beregnet.
Kjempe god idè! Hvorfor legge inn begrensninger ? jeg tok taxi 35 mil engang. Mange som har tatt lengre enn det
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva med å legge til "ca" *insert pris* kr

Og likesågodt avrunde prisene litt også
Sist endret av Fleff; 17. desember 2010 kl. 18:24.
Oh hello...dette likte jeg.
Hadde ikke blitt sur dersom du laget en for Moss Taxi, eventuelt muligheten til å customize priser og slikt
Få den til å beregne 20-30 kr mer enn egentlig, og alle som bruker den vil få en positiv overraskelse når det ikke blir like dyrt!

Du skaffer deg også da en slags "sikkerhetsmargin", slik at den med liten sannsynlighet vil vise mindre enn drosjen egentlig koster.
Sitat av zapi Vis innlegg
Kjempe god idè! Hvorfor legge inn begrensninger ? jeg tok taxi 35 mil engang. Mange som har tatt lengre enn det
Vis hele sitatet...
Mener at John Cleese tok Taxi til England (fra Norge) under flystansen/asketrøbbelet.

Edit: Var ikke til England
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10000882

Ja, dette er on topic fordi trådstarter må vite om det er lurt med begrensninger på appen! Tenk på John Cleese
Sist endret av wanna-b; 18. desember 2010 kl. 12:05.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Da er kanskje ikke prisen like viktig....
Trådstarter
Haha, jeg skal tenke på John Cleese og ikke ha noen begrensninger på det. Der i mot har jeg tenkt å lage en hjem-knapp, slik at de som tar mye taxi i Oslo slipper å taste inn adressen hver gang.
Sitat av Xeon Vis innlegg
Haha, jeg skal tenke på John Cleese og ikke ha noen begrensninger på det. Der i mot har jeg tenkt å lage en hjem-knapp, slik at de som tar mye taxi i Oslo slipper å taste inn adressen hver gang.
Vis hele sitatet...
La brukeren velge hvor hjemmet skal være, og ikke bare bruke "min nåværende posisjon" så er jeg fornøyd!
Trådstarter
Nei det er klart. Er bare at den fyller ut til feltet for deg.
Trådstarter
Asus_eee_pc_900: Ikke dumt forslag:-) Men, tror jeg heller vil satse på så nøyaktig som mulig.
Ellers vil sikkert noen klage på det og...
Forøvrig satt ned prisen til 6kr ut året og sendt inn en liten oppdatering på grafikken som mest sannsynlig blir godkjent i dag:-)
Sist endret av Xeon; 20. desember 2010 kl. 15:21.
Sitat av Xeon Vis innlegg
Planer om å lage en android versjon og
Vis hele sitatet...
Dont.. ingen butikk i å utvikle for android.. ingen som betaler for apps der..
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Dont.. ingen butikk i å utvikle for android.. ingen som betaler for apps der..
Vis hele sitatet...
Hvor har du vært det siste halv året?
Sitat av jpano Vis innlegg
Hvor har du vært det siste halv året?
Vis hele sitatet...
Har ikke skjedd noe særlig her det siste halve året, betalingsviljen til android brukere er fortsatt meget laber, android market full av "spam applikasjoner" og 24 timers refound regelen gjør at de få som faktisk har betalt for applikasjonen din gjerne krever pengene tilbake (for så å legge den inn igjen fra backup)

Så lenge iphone applikasjonene tjener inn det 10-doblete av andorid versjoen så lager jeg heller flere for iphone isteden for å porte noen til android
Er ikke den der 24 timers reglen på Android blitt byttet mot en 15 min regel nå ?

Var jo stor jamring og skrik hos amerikanerne for 1 mnd tid siden for at det nå bare skulle bli 15 min
24 timers regelen, er/blir endret til 15 min. Ja så om du har kjøpt en dritt app, kan du kaste den.
Snakk om spam app'er så er vel nettop dem portet fra iTunes.
Sitat av jpano Vis innlegg
24 timers regelen, er/blir endret til 15 min. Ja så om du har kjøpt en dritt app, kan du kaste den.
Snakk om spam app'er så er vel nettop dem portet fra iTunes.
Vis hele sitatet...
15 minutter / 24 timer vil nok gjøre situasjonen noe bedre for utviklere på android, men sist jeg sjekket salgene så ligger android market på under 2% av omsetningen på appstore, så er uansett en good stund til platformen blir like intressang som iOS
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Sitat av Xeon Vis innlegg
Asus_eee_pc_900: Ikke dumt forslag:-) Men, tror jeg heller vil satse på så nøyaktig som mulig.
Ellers vil sikkert noen klage på det og...
Forøvrig satt ned prisen til 6kr ut året og sendt inn en liten oppdatering på grafikken som mest sannsynlig blir godkjent i dag:-)
Vis hele sitatet...


hehe, for å si det slikt, uansett hva du gjør med appen, er det alltid en som vil klage, slik er det bare
Sist endret av PureRushh; 20. desember 2010 kl. 22:49.
Trådstarter
PureRushh: Det er sant:P
Har flere promocodes hvis noen er interessert.. legger dem ut her.
Hvis èn er brukt, prøv neste:
FMMFP99FWXEY
FL9MPRTKJKJK
HJEMYL9RRRAW
PWXLPANKH77A
LEW793L9X3XT
LRM3XFXE4EW7
F7XTJMHPXJM3
39MTL7EN7EYM
AAMH3RJT3HW4
3EY6N7P3LL3P
P6N6W97LYJPT
6H6NJTA9LELX
EPXAYHRF7KRN
6KPX97AXAATY
FXYLLP6343NE
9LPL67JWKPJT
4PJPFY9JAE6J
997Y3AEK3MY4
HJFAWKNJ9R43
JN3MRPR4JLE9
(installerer ved å gå på "featured"-taben og nederst har du "redeem" - legg inn koden der).
Trådstarter
froskenfredrik: nå har versjon 1.0.1 kommet ut så ikonet har blitt oppdatert.
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
hva mer ble oppdatert? får ikke oppdatert da jeg har glemt sikkerhetskoden til mamma sitt kort ^^
Trådstarter
PureRushh: Hmm... tror ikke du skulle trenge det? Da det er gratis å oppdatere. Er bare en liten oppdatering:
- Nytt ikon
- Bakgrunn i applikasjonen
- Lagt til "Oslo Lufthavn" og "Gardermoen" som autosuggest i fra og til feltet.

Neste versjon har jeg planer om å implementer en "hjem" knapp og kanskje at den sjekker værmeldinga, hvis det f.eks. er snø.. så legger den på litt ventetid og samme for rushtid.
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Blir spennende å følge denne appen i fremtiden!
Takker for promocode Skal teste denne appen med en gang. Skal ta taxi om 10 min fra bekkelaget til sentrum Oslo. Skal legge fram hva prisen var beregnet til og hva den ble når jeg kommer fram
Trådstarter
Buddapower: Np. Så bra, blir spennende:-) Foreløpig 2 erfaringer med ca. 5-8 kroner i differanse.
Trådstarter
Buddapower: hvordan gikk det?
Sitat av Xeon Vis innlegg
Hei,
Laget en ny applikasjon som beregner sannsynlig pris for å ta en taxi med "Oslo Taxi".
Den tar hensyn til minstepris, helgepriser, tidspunkt, helligdager osv.
I tillegg er alle gatene i Oslo lagt inn, slik at du får autosuggestion når du begynner å skrive fra eller til adressen. Samt mulighet for å benytte gps-posisjon.

Mer informasjon og nedlastning:
http://itunes.apple.com/no/app/oslo-...408848210?mt=8

Si i fra hvis det er noe jeg kan forbedre, da dette er versjon 1.0 :-)
Kan også gi promocodes(gratis nedlastning) til 5 første som gir meg en privat melding.
Vis hele sitatet...
Skulle testet denne appen om jeg hadde hatt iphone og bodd i oslo
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
FYI: applikasjonen er gratis ut helgen:-)
Sitat av Xeon Vis innlegg
Buddapower: hvordan gikk det?
Vis hele sitatet...
Beklager, glemte helt å gi tilbakemelding.

Appen sa at det kom til å koste 283 kr. Endelig pris ble 278 Ganske så bra vil jeg si!

Nydelig app, jobber du med en iPad versjon også?
Trådstarter
Buddapower: Kult! Det var morsomt å høre. Vil si at det er et ganske god sannsynlig estimat.
Takk. Mulig det blir om ikke alt for lenge, skal begynne å sette meg inn i det:-)
Sitat av Xeon Vis innlegg
Mulig det blir om ikke alt for lenge, skal begynne å sette meg inn i det:-)
Vis hele sitatet...
Ekstremt lite peiling på dette, men er det mye forskjell i koding mellom iPhone og iPad?
Trådstarter
Buddapower: Har ikke fått satt meg inn i det enda, men tipper det er mest utfordringer i forhold til GUI.
At ting må defineres med % o.l. for at det skal bli pent for på iPhone/Ipod touch og iPad.
Har dog ikke iPad selv, men får sikkert en simulator for den og.

Fikk nettopp tilbakemelding fra en annen som tok taxi i dag med 3 kroner i forskjell fra reèll pris og appen:-)
Du ekskluderer en del kunder med iPhone 3G som ikke har installert iOS 4. Den har vel ikke så hardcore funksjonalitet eller grafikk at de med 3.1.3 ikke kan bruke den også?
Trådstarter
bronsky: jo, jeg har noen helt syke utregninger:P var vel en forglemmelse av meg da jeg kjørt build, neste versjon skal jeg huske det:-)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Så reklame for appen på facebook nå nettopp. Er det du som har lagt den inn der?
Hva med mulighet for å la brukerne legge inn hva de faktisk betalte, så får du litt statestikk å jobbe med.
Trådstarter
Buddapower: stemmer, for å se om det ga noe resultat:-)
Bobbo: ikke dumt forslag. Skal se hva jeg får til på neste versjon jeg jobber med:-)
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg prøvde med theodor hansens vei 1a (nærmeste adresse til drosjeholdeplassen på kolbotn) til skoleveien 1 i Ås.
Da kommer den opp med 684kr.
Når jeg prøver samme søk på google maps er det første den foreslår en rute på 23,7 km.
Startpris 46kr+23,7km*17kr=448kr noe som er ganske nær virkeligheten.


Jeg savner mulighet for å velge hvilken rute som skal beregnes, helst tilpasse ruten selv, siden google maps ikke foreslår den korteste ruten som er E18 og Holstad, men i stedet vil ut på E6 på alle sine forslag.

Det hadde også vært greit å vite avstanden som legges til grunn for beregningen.
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Få den til å beregne 20-30 kr mer enn egentlig, og alle som bruker den vil få en positiv overraskelse når det ikke blir like dyrt!
Vis hele sitatet...
Sitat av netcomiphone.no
Ifølge appen skulle denne turen kostet 195,- kr. Jeg betaler 134 kr for turen. Jeg kan jo ikke annet enn å smile og være fornøyd. her er jo faktisk prisforskjellen i min favør på 61,-
Vis hele sitatet...
Hva var det jeg sa?!
Sist endret av krJo; 13. mars 2011 kl. 02:28. Grunn: quote
Trådstarter
Asus_eee_pc_900: hehe, det skyldtes at jeg feilsøkte på programmet og satte dagen statisk til lørdag og glemte å sette den tilbake igjen. Derfor opplevde han en positiv opplevelse ellers ville nok den vært en del nærmere. Bad luck.

datagutten: skal ta det til betraktning, men å velge rute selv kan bli noe mer komplisert.
Jobber med en ny versjon som kanskje er ferdig om 2-3ukers tid som i hvertfall viser deg beregnet avstand/tid og litt mer detaljer Samt christiania taxi blir lagt inn.
Det blir inkludert i denne appen, ikke ny?