Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1283
Er noob.. so be nice!
Veldig flott bilde og landskap men var litt uklart i trærne og fjell"kanten".. Men ellers veldig fint
Bygningen helt til høyre ødela litt. Skulle vist hele eller ikke vist den i det hele tatt.
Skygge fra fjellet ødelegger også litt for meg, men den er det jo vanskelig å unngå.

Men for all del, ett flott bilde
Jeg syns ikke kvaliteten på bildet var god nok for å være helt ærlig, men motivet var jo knallbra.
Fint motiv som nevnt, men det virker veldig blast i fargene. Det er også tendenser til "halo" på hele fjellkanten ved himmelen. Komposisjonen hvor du har fått med det halve låvebygget til høyre i bildekanten er ikke så heldig. Her vill jeg stilt meg annerledes, eller forsøkt å klone det bort i Photoshop (dersom du bruker dette), men at det lille huset er med gjør en del for motivet for min del. Med slikt landskap bak og ei litta koie eller noe nede alene på jordet, så snakker vi skikkelig grunnlag for et godt bilde!
Sist endret av tafsern; 14. september 2010 kl. 18:03.
kunne ikke legge ut orginalen, den var desverre for stor!

Legger ikke ut orginalen (derfor det er dårlig/skurrete kvalitet!
Er enige med de andre om det fjellbildet, det var flere elementer der som forstyrret helhetsinntrykket (uskarpt, skygge i fjellet, plassering av bygninger/komposisjon), men dette siste med marihøna er herlig! Flott dybdeskarphet (dvs. mangel på det ), og det skarpe gjenskinnet fra en bygning el.l. i bakgrunnen blir et slags mål for insektets klatretur. Jeg likte det bildet veldig godt. Skulle jeg utsette noe på det så er det som med fjellbildet den sterke haloen langs nedre kant av det himmelblå.
Det første bildet kunne vært stilig, men det så nesten ut som du hadde tatt bilde med en kalkulator. Det andre bildet likte jeg ganske godt, stilig bilde!
Sier bare en ting, nydelig det første bilde!
Sitat av staM Vis innlegg
Det første bildet kunne vært stilig, men det så nesten ut som du hadde tatt bilde med en kalkulator. Det andre bildet likte jeg ganske godt, stilig bilde!
Vis hele sitatet...
Haha... Hva mener du med det?
Ta til deg alle tips du får her, og ta et nytt bilde av motiv nr. 1. Kan bli suupert!
Synes bildene er ganske fine. Det første bildet tar egentlig seg selv, med det majestetiske fjellandskapet i bakgrunnen og de koselige gårdsbygningene i forgrunnen. Du kunne gjort det bedre med en litt mer spennende komposisjon, men du er nybegynner som du selv sier, så det er ikke noe dårlig bilde!

Det andre bildet var på en måte bedre. Det er kanskje ikke noe nytt og spennende motiv, men du komponerer det fint. Det ser ut som om det er en bil i bakgrunnen, men du har skjult det meste med liten dybdeskarphet.
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Haha... Hva mener du med det?
Vis hele sitatet...
At kvaliteten på bildet er dårlig.