Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 14116
Hva med å bruke fugelim rundt døra hannes?

Påfør det om kvelden, sprøyt godt inn mellom døra og karmen, og la det stivne iløpet av natten =)

Gjøres med alle dører som fører ut av huset.
Hadde en drittsekk nabo for lenge siden. Som klaget på alt ifra sterk curry lukt fra Pakistansk mat, for mange gjester på besøk, fargevalg på verandaen. Vi var skikkelig lei han, han klaget på alt til borettslag og samle andre naboer som ville ha oss ut.

Løsningen for vår del var en halvveis aggressiv metode.
Vi fikk en dag masse besøkende (10-12 BMWer, Mercedeser), masse fettere og onkler. Noe som irriterte han veldig, siden det var litt bråk og mange folk i området. Så han kom på døra og klaget.

Moren min var veldig oppgitt og var skikkelig lei han, og vi kunne ikke gjøre han noe med tanke på vi skal bo der videre. Løsningen for vår del:
Var at en ENORM fetter åpnet døra, tok tak i halsen hans og dyttet han inntil veggen. Og sa noen enkle ord som. "Jeg bare venter på at du sender en klage til".

Etter den episoden hørte vi aldri noe mer fra han. Så jeg vet ikke, kanskje man skal prøve en mer aggressiv metode? Ikke alltid det hjelper, men noen ganger kan det gjøre susen!

Jeg sier ikke at vold eller trussel er løsningen her. Men hvis vedkommende går så langt som å punge hjul og måle opp ting på din eiendom. Så ja, da må man vurdere sterkere tiltak mot vedkommende.....

Bare pass på at DU har noen andre som kan gjøre jobben for deg. Og at du selv ikke setter deg inn i faresonen.

Dårlige naboer er en stor stressmoment for mange, de gjør faktisk hverdagen verre og fører til mye ekstra stress og tilogmed frykt for deg selv,eiendom og familie. Jo før du gjør noe med dette, jo bedre er det.
En dag punger han hjul andre dagen knuser han rute, før man vet det. Så tenner han på bilen!
Sitat av sneipen Vis innlegg
wolty: Du kunne jeg tenkt meg å hatt som nabo. Ellers er du en trivelig person? hehe
Vis hele sitatet...
Liker å innbille meg at jeg faktisk er ganske trivelig da jeg stort sett er snill og grei og det normalt skal mye til for å irritere meg til å overhode reagere men hadde det vært meg i denne situasjonen så hadde jeg mentalt og antageligvis økonomisk knekt denne drittsekken, når det først sprekker så sprekker det... du skjønner tegninga ^^
Jeg ser at det kommer en del råd om å lage et helvete tilbake.
Til det vil jeg si: Ikke senk deg til naboen sitt nivå, sett opp gjerde, ha ut hund og legg kreftene i å overvåke og få beviser istedet for å ødelegge for han. I det sekundet du gjør faenskap tilbake er du akkurat like idiot som han.
La han smake sin egen medisin: Få alle naboene til å starte å brøke med han for hver eneste lille ting han foretar seg
Bestill allt du finner i postordrekataloger i hans navn. Et helvete å få avbestillt allt sammen. Vil ta så mye tid av naboen, at han ikke lenger rekker å lage faenskap.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Kjøp dette kameraet HER også lar du det bare stå og rulle inn beviser til en eventuell rettsak. Lett og sette opp er det også, men spørsmålet er jo om du er villig til å bruke litt penger på å gjøre dette. Jeg for min del hadde ikke nølt et sekund i din situasjon..
Sitat av T.J. Vis innlegg
Kjøp dette kameraet HER også lar du det bare stå og rulle inn beviser til en eventuell rettsak. Lett og sette opp er det også, men spørsmålet er jo om du er villig til å bruke litt penger på å gjøre dette. Jeg for min del hadde ikke nølt et sekund i din situasjon..
Vis hele sitatet...
Ikke dumt, sett opp en paypal donasjons-greie. Blir så provosert av den naboen at jeg lett hadde slengt inn en hundrings for å få has på han.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Jeg hadde lett kasta inn 30 kroner... Men bare hvis TS holder tråden oppdatert til en viss grad
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Ikke dumt, sett opp en paypal donasjons-greie. Blir så provosert av den naboen at jeg lett hadde slengt inn en hundrings for å få has på han.
Vis hele sitatet...
billigere er jo å bare sette opp et webkamera i vinduet ditt og bruke programvare til å ta opp ved bevegelse

bare å google så finner du noe program som funker bra
Sist endret av F4celess; 25. juli 2010 kl. 14:47.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Skal jo gjerne ha overvåkning fra der naboen kommer inn på gårdsplassen.. Blir jo teit å ha webcam i vinduet da det kanskje ikke dekker plassen der naboen ferdes. I tillegg så må du ha en PC i nærheten av webcameraet hele tiden også. Det kameraet jeg linket til kan man plassere nesten hvor som helst. Vil dog kanskje anbefale å skaffe ett av de trådløse kameraene for enda bedre plasseringsmuligheter
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Trådstarter
Beklager sen oppdatering (MYE å gjøre, innkjøp av nye biler, to jobber osv.)

Takker så meget for mange gode forslag og vil nok gå til anskaffelse av en slik flomlys med fotocelle dings.

Bikkja vår er dog desverre like olm som en kosete kattunge :P (fryktelig fryktelig dum, men veldig veldig snill)

Etter trillebår episoden har vi egentlig ikke hørt noe fra han (ei heller sett noe til han) og det virker heller ikke som
om han har sendt noe til plan og bygg (kan jo være lang saksbehandlingstid pga ferie).

Vi har i mellomtiden gått sammen med den naboen han har plaget aller mest (faktisk IKKE oss utrolig nok) og forefattet ett lengre brev til plan og bygg hvor vi påpeker ulovlighetene han har gjort. Har også gått sammen med en annen nabo ang andre ulovligheter.
Vi avventer dog fremdeles situasjonen litt og min mor har brukt ferie til å sette seg godt inn i lovverket og ser hva han finner på som vi sier, men mener:
"Vi venter til vi har alt vårt på det tørre for vi virkelig tar rotta på han *glede seg*"
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Take him down!
Sitat av Bill_Gates Vis innlegg
Beklager sen oppdatering (MYE å gjøre, innkjøp av nye biler, to jobber osv.)

Takker så meget for mange gode forslag og vil nok gå til anskaffelse av en slik flomlys med fotocelle dings.

Bikkja vår er dog desverre like olm som en kosete kattunge :P (fryktelig fryktelig dum, men veldig veldig snill)

Etter trillebår episoden har vi egentlig ikke hørt noe fra han (ei heller sett noe til han) og det virker heller ikke som
om han har sendt noe til plan og bygg (kan jo være lang saksbehandlingstid pga ferie).

Vi har i mellomtiden gått sammen med den naboen han har plaget aller mest (faktisk IKKE oss utrolig nok) og forefattet ett lengre brev til plan og bygg hvor vi påpeker ulovlighetene han har gjort. Har også gått sammen med en annen nabo ang andre ulovligheter.
Vi avventer dog fremdeles situasjonen litt og min mor har brukt ferie til å sette seg godt inn i lovverket og ser hva han finner på som vi sier, men mener:
"Vi venter til vi har alt vårt på det tørre for vi virkelig tar rotta på han *glede seg*"
Vis hele sitatet...
Interessant!
- Hold oss oppdatert videre om hva som skjer!
Hadde ikke tatt naboen alvorlig bare overse han. Ta han seriøst når en advokat banker på døra de/sender brev. Det er min erfaring. Slitsomme naboer gidder som regel ikke å gjøre noe med det. De bare klager over ditt og datt.