Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1098
Hei. Jeg har en Samsung s8 hvor jeg til daglig deler Internett til bærbar-pcen min via USB kabel(ikke spør hvorfor). Jeg ønsker nå å teste ut for gøy hvordan det er å dele Internett via bluetooth.

Jeg kobler meg til pcen via bluetooth, og hukker av for "del via bluetooth" på mobilen, bilde her:



Men så går jeg inn på nettleseren på pcen og ingenting skjer?

Er det noe ekstra mangler her?

Takker for svar.
Har du slått på BT på PC og parret enhetene?
Edit: JADA! fikk dette til!

Her kommer bilde samt forklaring:





Når det gjelder ytelsen så var ikke dette så veldig imponerende, maks 1 mbps ned og 0.5 mbps opp.. Så kabel vil nok være den beste løsningen uansett.
Sist endret av cplpro; 18. november 2020 kl. 01:12.
Husk at du også kan bruke hotspot, altså «mobil wi-fi-sone». Sett frekvens til 5GHz og du vil oppnå relativt greie hastigheter.
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Husk at du også kan bruke hotspot, altså «mobil wi-fi-sone». Sett frekvens til 5GHz og du vil oppnå relativt greie hastigheter.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke mulig fra samsung mobil eller? Jeg finner ikke "5ghz" instillingen noen som helst sted..
Sitat av cplpro Vis innlegg
Dette er ikke mulig fra samsung mobil eller? Jeg finner ikke "5ghz" instillingen noen som helst sted..
Vis hele sitatet...
Nå er det en stund siden jeg har hatt Android, men det skal visstnok være under avanserte innstillinger når du konfigurerer hotspoten.

Eksempelbilde #1
Eksempelbilde #2
Eksempelbilde #3

Etter nærmere undersøkelse virker det som om 5GHz hotspot ikke er inkludert i programvaren på noen av de europeiske modellene. Uansett vil wi-fi hotspot være mye raskere enn bluetooth.
Sist endret av sudo; 19. november 2020 kl. 00:29.