Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1444
Er det farlig og bruke samme kanyle om igjen 2-3ganger, om man vasker den?
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ja. eneste måten å få det rent på vil vel være med en autoclave, men spissen blir skadet ved første bruk, og blir bare døllere og døllere for hver gang.
Anonym bruker
"Bekymret Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som Mulig bjørkemus skriver, blir spissen skadet etter første gangs bruk.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke for å si noe ja eller nei, men etter MIN erfaring, hvor det en gang ble manko på kanyler, ble samme spiss brukt 3 ganger. Tenkte at det i alle fall hjalp å koke den mellom hver gang......

Ulekkert, I know. Hadde sikkert spikka en spiss av desperasjon laget av kobber fra ledninger, hvis det var krise nok.
Anonym bruker
"Lettet Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du dør nok ikke.. Har selv brukt samme kanyle 2-3 ganger, men har som han over sier kokt den først.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
greit nok at folk bruker flere gang og overlever, men øker risikoen for infeksjon drastisk etter den har blitt håndtert.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På det verste brukte jeg samme spiss om igjen til den var så butt i enden og nåla var så bøyd og skeiv at den va umulig og bruke, samme når 3-4 ganger i døgnet i opptil en uke..
Jeg vaska bare nåla i springen på pumpa, dro opp vann til blodsvaret i toppen av kanylen var ca borte.

Kan gå bra. Men kan også gå skikkelig drit. Er vel en grunn til at det anbefales nytt og reint utstyr pluss desinfeksjon av stikksted osv..
Brukte ei insulinsprøyte med samme nål ca 7 ganger en gang, måtte så og si skru spissen inn til slutt, kanyler blir utrolig fort slitt
100 kanyler koster 60 kr. Bruker du tusenvis av cash på dop, så ha i det minste sterilt utstyr.