Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1798
Hei!

Vil snus påvirke effekten av Sobril om det blir tatt etter å ha tatt Sobril? Tenker ikke for å forsterke effekten, men om effekten blir dårliger/kortere.

(Tar ikke for rus, men som forskrevet av lege!)
Sist endret av Stesolidhode; 2. juni 2020 kl. 21:11.
Benzo roer ned nervesystemet , snus vekker opp nervesystemet Er ikke forsker , men gir mening at det kan bli svakere effekt
Anonym bruker
"Rask Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For meg roer nikotin nervene. Blir jeg nervøs er alltid nikotin det første jeg tyr til. Hjelper det ikke så ender jeg kanskje opp men sobril eller to. Er ganske fint å ta seg en helt fersk pris akkurat idet en kjenner at angsten gir seg pga sobrilen. Også den gode følelsen av en litt stor og kraftig snus under leppa. Tror ikke nikotin gir svakere effekt. Mange jeg traff på gruppeterapi som også sliter med angst sier de røyker ekstra mye når de har masse angst. Og at tobakken hjelper. Flere der som stod på forskjellige beroligende tabletter som sobril, valium etc. Flere tok også Cipralex mot angst som jo egentlig er mot depresjon men for mange virker den også mot angst. Vi hadde eksponeringsterapi i angstgruppen. Det hjalp meg mer enn piller. Også var det litt fint å treffe andre der som også sliter med angst. Føler seg ikke så alene om det når en får snakket med andre. Og angsten virker ikke isolerende, når en møter jo andre som klarer litt sosiale settinger selv om de har angst. Og da blir ikke angsten så skammelig og tabu. Blir litt normalisert. Og det hjelper meg.
Nicotine seems to provide both a stimulant and a depressant effect, and it is likely that the effect it has at any time is determined by the mood of the user, the environment and the circumstances of use. Studies have suggested that low doses have a depressant effect, whilst higher doses have stimulant effect.
Vis hele sitatet...
https://www.ch.ic.ac.uk/rzepa/mim/dr...l/nicotine.htm