Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1275
Anonym bruker
"Lysten Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har aldri vært en storrøyker, men har røyket jevnt de siste 10-12 årene (er 35 nå). Og i fjor prøvde jeg LSD for første gang, og i ukene etter det følte jeg at jeg alltid ble litt "småtrippa" hver gang jeg røyket.

Fortsatt føler jeg det litt slik. Ikke like intenst som i starten, men jeg får langt mer filosofiske og abstrakte tanker når jeg er fjern. Det er vel neppe noen flashbacks i den forstand at jeg føler jeg trippa når weeden dabber av, men man får vel noen referansepunkter til trippen som lettere kommer tilbake når man er fjern.

Er det flere som føler det slik? Jeg er glad for at det skjer, før før pleide jeg som regel å bare "synke ned i sofaen" og være fjern uten å tenke så mye, mens jeg nå får jeg litt mer ut av det. Og jeg synes også det negative tankemønsteret jeg tidligere kunne ha til tider nå nesten er borte. Og det gjelder når jeg er nykter også. Jeg har lest at cannabis er et mildt psykedelisk rusmiddel, så det er vel noe i det.

Uansett så synes jeg det er interessant at jeg opplever det annerledes nå, på en positiv måte
Psykedelisk bakverk
Har erfart mye av det samme selv. I rundt 12 måneders tid får jeg tidvis "syretanker" ved cannabisbruk. Ikke på en skummel måte, men for eksempel øyeblikk hvor jeg føler jeg får et helt annet tankesett enn jeg vanligvis har. Dette gjelder spesielt når jeg prøver å sette meg inn i andres situasjon, og se ting fra dems- eller et nøytralt synspunkt.
Anonym bruker
"Varsom Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja bare at for meg ble det negativt å småtrippe hver gang jeg røyka i ettertid. Det ble for mye for hjernen og jeg endte med å innlegges. Det her er en del år sia... Røyker jeg nå blir jeg så hypersensitiv i sansene at det bare er stress og angst.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme her, å røyke ble psykadelisk etter LSD. Når jeg røyker nåxså er alt bra på comeup som varer i kanskje 20 - 30 minutter, men på comedown har det gjort meg alt for introspektivt og gitt meg mye angst. Har derfor sluttet med å røyke som jeg gjorde før, et litt kjipt resultat, men kanskje det endrer seg senere i livet. Tar det fortsatt en gang her og der fordi det kan jo være interessant, men det er mye mer slitsomt enn avslappende nå.
Anonym bruker
"Lysten Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja bare at for meg ble det negativt å småtrippe hver gang jeg røyka i ettertid. Det ble for mye for hjernen og jeg endte med å innlegges. Det her er en del år sia... Røyker jeg nå blir jeg så hypersensitiv i sansene at det bare er stress og angst.
Vis hele sitatet...
Det hørtes slitsomt ut, håper det går bedre med deg nå. Alle er forskjellige, for selv nyter jeg cannabis mer nå. Men jeg har aldri tatt LSD i kjempehøye doser (maks 2 lapper, som regel 1), så kanskje det er derfor.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror nok hele verden din ble mer interessant etter trippen din.
Forstår ikke poenget med tråden. 95% sier LSD fucka opp weed highen deres å mange kan ikke røyke pga det nå.
Jeg opplever at cannabis har fått en ny effekt etter mitt første møte med shrooms. Får en helt annen headspace. Soner liksom ut, veldig kraftig. Klarer ikke røyke feite joints lenger, et par trekk er nok til at jeg er på tur ute i verdensrommet.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Merket det samme nettopp etter å ha hatt en 2 mnd pause i røykinga. Når jeg begynte igjen fikk jeg abstrakte, typiske "psykedeliske" tankemønstre. Selv om det er over 1,5 år siden jeg tok syre. Det dabbet av etterhvert.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er svært vanlig. Vet ikke hvorfor, hadde vært interessant å vite de underliggende mekanismene. Har erfart det samme selv spesielt dagene etter en tur. Dabbet av med tiden.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Ganske vanlig dette ja, men det kan få veldig forskjellige utfall. Da det begynte å skje med meg var det først veldig inteteressant, men etter hvert ble det mer ubehagelig, og til slutt sprakk bobla og snudde livet mitt opp ned. Siden den gang (snart 10 år nå) har store deler av livet mitt vært preget av angst og depersonalisering, men heldigvis lærer man seg å takle det meste over tid. Har uansett forlengst lagt både cannabis og psykedelika på hylla.

Jeg vil absolutt råde deg til å trå litt varsomt fremover når du opplever det du sier (positivt eller ei). Det trenger trenger ikke være et faresignal, men når det gjelder enkelte ting er det greit å holde seg på den sikre siden.
Anonym bruker
"Lysten Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av wormhole Vis innlegg
Jeg vil absolutt råde deg til å trå litt varsomt fremover når du opplever det du sier (positivt eller ei). Det trenger trenger ikke være et faresignal, men når det gjelder enkelte ting er det greit å holde seg på den sikre siden.
Vis hele sitatet...
Det skal jeg gjøre, har ingen planer om å ta syre med det første uansett og har et moderat forhold til marihuana. Men liker innsikten jeg får nå om dagen. Har innsett mer at livet faktisk går ekstremt fort og at det ikke er noen grunn til å dømme meg selv (eller andre) like hardt om jeg gjorde før