Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1517
Jeg og min russegruppe har kjøpt oss en van sammen til rt og det jeg lurer på er om det er smart å sette den på mitt navn? Vi delte selvfølgelig prisen opp når vi kjøpte den, men lurer på om det f.eks. er noe jeg selv må komme til å gjøre merr enn de andre i gruppen? Det jeg tenker mest på da er penger og bonus osv.
Om den står på ditt navn, og noen av de andre fyllekjører og blir tatt, kan også du miste lappen da du "lånte bort DIN bil" til noen som ikke er skikka til å kjøre. Du blir vel også hovedansvarlig for å holde den i kjørbar stand, samt forsikringer osv.
Nå kjenner jeg ikke vennene dine, så det er vanskelig å vurdere, men det er nok lettere å slippe ansvar om det ikke er på ditt navn. Har du ansvarsfulle venner, så blir det nok ikke noe problem uansett.

Snakk med dem og føl på det. Den som har navnet på bilen, vil nok automatisk har bitte litt mer ansvar enn de andre.
Sitat av hotline Vis innlegg
Om den står på ditt navn, og noen av de andre fyllekjører og blir tatt, kan også du miste lappen da du "lånte bort DIN bil" til noen som ikke er skikka til å kjøre. Du blir vel også hovedansvarlig for å holde den i kjørbar stand, samt forsikringer osv.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke noe om forsikringer, har heller ikke lappen enda hahah så kan du forklare litt mer om dette?
Ville aldri satt den på mitt navn. Ville fått alle på bilen, kan ha medeiere skjønner du.
Tingrettslig sameie er lurt. Les mer her: https://russehjelpen.no/guide/tingsr...e-bussen-vanen
Sitat av checheneren95 Vis innlegg
Jeg kan ikke noe om forsikringer, har heller ikke lappen enda hahah så kan du forklare litt mer om dette?
Vis hele sitatet...
https://www.tv2.no/a/7518900/

Når man registrerer en bil, den ha trafikkforsikring for at det i det hele tatt skal gå an å registrere den.. Om bilen er kostbar, kan man vurdere delkasko eller kasko.

Hadde det vært meg, hadde jeg prøvd å latt være å ha mitt navn på papirene.
Sist endret av hotline; 17. desember 2018 kl. 23:16.
Alle passeringene med bomringen vil gå til den bilen er registrert på så det kommer en nok en etterslenger fra fjellinjen.